Теми статей
Обрати теми

Щодо оподаткування дитячих новорічних подарунків у 2006 році

Редакція ПБО
Лист від 20.12.2006 р. № 23990/7/17-0717

Щодо оподаткування дитячих новорічних подарунків у 2006 році

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 20.12.2006 р. № 23990/7/17-0717

 

Державна податкова адміністрація України у зв’язку із численними запитами платників податку та податкових органів щодо оподаткування у 2006 році податком з доходів фізичних осіб вартості дитячих новорічних подарунків та надання щодо цього розрахунку ф. № 1ДФ повідомляє.

Верховна Рада України 30 листопада 2000 року, як виняток із загальних положень, встановлених частиною третьою статті 1 Закону України «Про систему оподаткування», прийняла Закон України № 2117 «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» (далі — Закон № 2117), який є спеціальним і діє щорічно на період з 1 грудня поточного року до 15 січня наступного року.

Статтею 1 Закону № 2117 установлено, що суми коштів, які платники податку на прибуток підприємств перераховують органам державної влади, органам місцевого самоврядування, громадським (

у тому числі профспілковим) організаціям та створеним ними закладам освіти, охорони здоров’я та культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, на проведення новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків та на придбання дитячих святкових подарунків, включаються до складу валових витрат таких платників податків у розмірі, що не перевищує 4 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього (звітного) періоду. При цьому під дитячими святковими подарунками слід розуміти набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти (ст. 5 Закону № 2117).

Тобто

вартість святкових новорічних подарунків та квитків на ново-річно-різдвяні заходи, отримані дітьми від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій (у тому числі профспілкових) та створених ними закладів освіти, охорони здоров’я та культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, які придбано за вказані у ст. 1 Закону № 2117 кошти, згідно із ст. 3 цього Закону не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб — батьків таких дітей.

Разом з тим положення ст. 5* Закону № 2117 щодо не перевищення загальної вартості одного новорічного подарунка понад

один неоподатковуваний мінімум доходів громадян — 17 грн. має застосовуватися як критерій визначення неоподатковуваного доходу, одержаного платниками податку — батьками дітей у вигляді одного дитячого новорічного подарунка, в разі безпосереднього придбання та розповсюдження податковими агентами таких подарунків за власні кошти.

* Повинно бути «ст. 4».

Прим. ред.

Крім того, постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 08.11.2006 р. № 200 «Про виділення коштів фонду та порядок забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб у 2006 році» змінено в порівнянні з 2005 роком порядок та розмір коштів, що виділяються

за рахунок Фонду для придбання дитячих новорічних подарунків. Зокрема, п. 3 цієї постанови встановлено, що у 2006 році граничні витрати на придбання одного новорічного подарунка (з кондитерських виробів вітчизняного виробництва) за рахунок коштів Фонду становлять 13 грн. (із урахуванням витрат постачальників на вантажно-розвантажувальні роботи, зберігання та транспортування новорічних подарунків до робочих органів відділень Фонду та окремих страхувальників, визначених відділеннями Фонду).

Вартість дитячих новорічних подарунків, наданих для дітей осіб, застрахованих у Фонді, згідно з зазначеною постановою № 200 також не є об’єктом оподаткування у таких осіб (батьків дітей) на підставі п.п. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону України від 22.05.2003 р. № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб».

Податковий розрахунок за ф. № 1ДФ стосовно вартості дитячих новорічних подарунків та квитків податкові агенти мають подавати у випадках видачі їх конкретному платнику податку, в якого виникають

податкові зобов’язання із сплати податку з перевищення вказаної вартості подарунків (понад 17 грн.)* за ознакою доходу 09, як додаткове благо.

* Методологія складання цього Податкового розрахунку вимагає відображення в ньому повної суми отриманого доходу (тобто всієї вартості подарунка) та фактичної суми податку.

Прим. ред.

ДПА України доручає довести дану інформацію до відома та використання в практичній роботі підвідомчих податкових органів, а також провести масово-роз’яснювальну роботу серед платників податку з застосуванням ЗМІ.

Заступник голови С. Лекарь



комментарий редакции

Оподаткування дитячих новорічних подарунків

Відповідно до ст. 3 Закону № 2117 вартість дитячих подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, що отримують діти від перелічених у ст. 1 цього Закону установ та організацій, не включається до сукупного оподатковуваного доходу громадян, які є їх батьками.

У свою чергу, у ст. 1 Закону № 2117 згадуються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, громадські (у тому числі профспілкові) організації та створені ними заклади освіти, охорони здоров’я і культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Таким чином, виходячи з норм Закону № 2117 не обкладається податком з доходів вартість дитячих подарунків та квитків,

отриманих дітьми від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських (у тому числі профспілкових) організацій та створених ними закладів освіти, охорони здоров’я і культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів. При цьому згідно зі ст. 4 Закону № 2117 під дитячими святковими подарунками слід розуміти набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти, загальною вартістю не більше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17 грн.).

Вочевидь ДПАУ схильна поширити норми Закону № 2117 щодо

не оподаткування подарунків у межах 17 грн. і на випадки, коли їх придбаває та розповсюджує сам роботодавець (податковий агент) за рахунок коштів, зазначених у ст. 1 Закону № 2117 за умови підтвердження їх цільового використання та персоніфікації таких витрат.

Зауважимо, що позиція ДПАУ не може не радувати, однак вона не є беззаперечною. Тому роботодавцям, які бажають нею скористатися, рекомендуємо отримати відповідне письмове роз’яснення в податкових органах за своїм місцезнаходженням. Воно убезпечить підприємство від неприємностей у тому випадку, якщо думка ДПАУ в подальшому зміниться.

Що стосується подарунків, які надаються за рахунок

коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вартістю до 13 грн., то вони не обкладаються податком з доходів відповідно до п.п. 4.3.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 р. № 889-IV, на що правильно вказує ДПАУ.

Звертаємо увагу: у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ має відображатися як оподатковувана податком з доходів, так і неоподатковувана частина вартості подарунка. Цю думку підтверджують і самі працівники ДПАУ в усних роз’ясненнях.

Докладно з порядком оподаткування дитячих новорічних подарунків при різних варіантах їх придбання, а також з особливостями їх відображення в Податковому розрахунку за формою № 1ДФ можна ознайомитися у статті «Новорічні подарунки дітям (нове — добре забуте старе)» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 102).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі