Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про деякі питання, які виникають при застосуванні норм постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 р. № 596

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Липень, 2007/№ 59
В обраному У обране
Друк
Лист від 16.05.2007 р. № 37-21-1-12/7569, 34-04/1320-5896

Про деякі питання, які виникають при застосуванні норм постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 р. № 596

Лист Міністерства аграрної політики України, Державного казначейства України від 16.05.2007 р. № 37-21-1-12/7569, № 34-04/1320-5896

 

Міністерство аграрної політики та Державне казначейство

на численні запити з місць щодо застосування окремих норм постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 р. № 596 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 р. № 271 та від 12 травня 1999 р. № 805» (далі — постанова № 596) надають спільне роз’яснення.

 

Стосовно залишків коштів на окремих рахунках в обслуговуючих відділеннях банків

Окремі рахунки

переробних підприємств, які були відкриті в обслуговуючих відділеннях банків для зарахування сум податку на додану вартість для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, підлягають закриттю.

Залишки

коштів на окремих рахунках переробних підприємств, які будуть відкриті в обслуговуючих відділеннях банків, станом на день відкриття бюджетних рахунків у відповідних територіальних органах Державного казначейства підлягають перерахуванню на такі небюджетні рахунки.

 

Стосовно розрахунків з особистими селянськими господарствами

Для оплати вартості

поставлених особистими селянськими господарствами переробному підприємству молока та м’яса у живій вазі і виплати їм дотації готівкою переробне підприємство надає територіальному органу Державного казначейства за місцем відкриття небюджетного рахунку платіжні доручення на перерахування необхідної суми коштів з небюджетного рахунку на поточний рахунок для подальшого отримання цих коштів у касу переробного підприємства.

Копії платіжних доручень

про перерахування коштів на поточний рахунок та платіжні відомості, які містять інформацію про виплачені особистим селянським господарствам дотації, слугують підтвердженням цільового використання коштів для виплати дотацій особистим селянським господарствам.

Відповідальність

за використання коштів, перерахованих з небюджетного рахунку на поточний рахунок для подальшого отримання цих коштів у касу переробного підприємства з метою виплати особистим селянським господарствам дотацій за поставлені ними переробному підприємству молоко та м’ясо у живій вазі, несуть керівники переробних підприємств.

Заступник міністра аграрної політики України  Ю. Лузан

Заступник голови Державного казначейства України О. Чечуліна



коментар редакції

Мінагрополітики та Держказначейство роз’яснюють молоко- та м’ясопереробникам

Виникнення запитань, а отже, і роз’яснень щодо застосування нового (викладеного в редакції постанови Кабміну від 28.03.2007 р. № 596) Порядку № 805 через наявність у ньому білих плям було цілком прогнозованим. У статті «Про сільгоспПДВ та дотації: новації від Кабміну» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 31), яка, по суті, є розширеним коментарем до згаданої постанови КМУ № 596, уже висловлювалися критичні зауваження щодо його положень.

У спільному листі Мінагрополітики і Держказначейства, що коментується, розглянуто два запитання.

На

запитання щодо залишків коштів на окремих рахунках в обслуговуючих відділеннях банків, на нашу думку, за задумом авторів листа, що коментується, у двох абзацах має міститися фактично дві відповіді.

Перша — про подальшу долю спецрахунків, раніше відкритих переробними підприємствами

в обслуговуючих їх відділеннях банків. Тут зазначено гранично ясно: спецрахунки підлягають закриттю.

Друга — про долю залишків коштів на таких спецрахунках. І от тут автори листа, як мовиться, змішали грішне з праведним. Тільки що зазначивши (в одному абзаці) про закриття спецрахунків у банках, вони тут же (у наступному абзаці), м’яко кажучи, непослідовно говорять про окремі рахунки, які, зверніть увагу,

буде відкрито переробними підприємствами в обслуговуючих відділеннях банків (?).

Щодо встановленого постановою Кабміну від 28.03.2007 р. № 596 порядку відкриття переробними підприємствами

рахунків у територіальних органах Держказначейства, то автори листа у формулюванні одного речення «примудрилися» назвати їх в одному випадку бюджетними, а в іншому — небюджетними.

На жаль, таке роз’яснення ясності не додає, скоріше навпаки. Адже можна було б сказати простіше і, головне, зрозуміліше:

залишки коштів на спецрахунках переробних підприємств, що закриваються в банках, підлягають перерахуванню на небюджетні рахунки переробних підприємств, що відкриваються в територіальних відділеннях Держказначейства. Таке перерахування має бути здійснено станом на день відкриття небюджетного рахунка.

Отже, переробне підприємство як власник коштів має в день відкриття (за його заявою) небюджетного рахунка в Держказначействі відразу ж подати до обслуговуючого відділення банку:

платіжне доручення на перерахування саме собі залишку коштів зі спецрахунка на небюджетний рахунок;

заяву про закриття спецрахунка.

Відповідь на друге

щодо розрахунків переробних підприємств з особистими селянськими господарствами також не можна залишити без критичних зауважень. Абсолютно неправильно автори листа, що коментується, зазначають, що для оплати вартості поставлених особистими селянськими господарствами переробному підприємству молока та м’яса у живій вазі та виплати їм дотацій готівкою переробному підприємству необхідно подати територіальному органу Держказначейства платіжне доручення на перерахування необхідної суми з небюджетного рахунка на поточний рахунок для подальшого отримання цих коштів у касу переробного підприємства. На нашу думку, такий механізм може бути прийнятний тільки щодо дотації, але в жодному випадку не повинен застосовуватися для оплати власне вартості сировини: молока та м’яса у живій вазі. На небюджетному рахунку акумулюються суми ПДВ, які не підлягають перерахуванню до бюджету та використовуються тільки для виплати дотацій, і ні про які розрахунки за сировину мови не може бути! Коштів цільового призначення — для оплати вартості поставленого молока та м’яса у живій вазі — на небюджетному рахунку взагалі не може бути за визначенням.

Не гадатимемо, унаслідок чого: чи то поверхневого прочитання, чи то спотвореного сприйняття норм абзаців першого та другого п. 5 Порядку № 805 у авторів листа, що коментується, склалася така думка. Доречно нагадати ці норми. «Перерахування коштів сільгосптоваровиробникам за поставлені ними молоко та м’ясо у живій вазі здійснюється за платіжними дорученнях з поточного рахунка переробного підприємства <...>, а сум дотацій — з його небюджетного рахунка <...> на окремі рахунки сільгосптоваровиробників (крім тих, які ведуть особисте селянське господарство), які вони повинні відкрити в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду» (

абзац перший п. 5 Порядку № 805). Зазначене вище уточнення «крім тих, які ведуть особисте селянське господарство» є, на наш погляд, доречним, і розуміти його слід лише відносно обов’язковості відкриття сільгосптоваровиробниками рахунків у банках (особисті селянські господарства відкривати їх не повинні).

Згідно з

абзацом другим п. 5 Порядку № 805 оплата особистим селянським господарствам вартості поставлених ними переробному підприємству молока та м’яса у живій вазі та виплата дотацій здійснюються готівкою безпосередньо з каси переробного підприємства або згідно з договорами доручення. Але те, що (на думку авторів листа, що коментується) кошти до каси для двох видів розрахунків (перший — оплата за сировину, другий — виплата дотацій) повинні надходити з небюджетного рахунка (транзитом через поточний рахунок), явний нонсенс. Ще раз акцентуємо увагу: на наше глибоке переконання, у розрахунках за поставлену сільгосптоваровиробниками (а до них згідно з п. 1 Порядку № 805 належать і особисті селянські господарства) сировину — молоко та м’ясо у живій вазі — жодної «зав’язки» з небюджетним рахунком у Держказначейства бути не повинно (як не було і раніше при використанні спецрахунків, відкритих у банку).

Як позитивний момент листа можна зазначити перелік

документів, які прийматимуться як підтвердження цільового використання коштів, отриманих до каси для виплати дотацій особистим селянським господарствам. Зверніть увагу: кошти до каси з небюджетного рахунка мають надходити транзитом через поточний рахунок.

На жаль, Мінагрополітики і Держказначейство

не висвітлили одне з принципових питань щодо проведення розрахунків із сільгосптоваровиробниками за сировину і виплати їм дотацій у випадках установлення за окремою податковою декларацією переробного підприємства перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов’язань. Прецедент виникає внаслідок доповнення абзацу третього п. 6 Порядку № 805 новою пропозицією: «При цьому до повного погашення податкового кредиту платежі, визначені пунктом 5 цього Порядку, не здійснюються». Зверніть увагу: заборону на проведення платежів «прив’язано» саме до факту погашення податкового кредиту за спецдеклараціями.

Анатолій Бобро

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно