Теми статей
Обрати теми

Підтвердження витрат на проживання в готелі

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Відрядження в Україні

Підтвердження витрат на проживання в готелі

 

Як бути в ситуації, коли після повернення з відрядження працівник надає готельний рахунок без чека РРО або, навпаки, відрядженим працівником надається тільки чек — без рахунка готелю? Чи можна відшкодувати такі витрати на проживання працівнику та включити їх до валових витрат?

(м. Одеса)

 

Непроста ситуація з підтвердженням

витрат на проживання склалася у зв’язку з нормами Інструкції № 59. Так, у п. 1.12 розділу І Інструкції № 59 зазначається, що витрати на відрядження відшкодовуються тільки за наявності документів в оригіналі, які підтверджують суму таких витрат, а саме: транспортних квитків (багажних квитанцій), рахунків готелів (мотелів), страхових полісів тощо. При цьому витрати у зв’язку з відрядженням, не підтверджені відповідними документами (крім добових), працівнику не відшкодовуються. Схожа норма про обов’язковість документаль-ного підтвердження витрат на відрядження для їх віднесення до валових витрат (зокрема, підтвердження витрат на проживання рахунками готелів) міститься і в п.п. 5.4.8 Закону про податок на прибуток. З цього на перший погляд може здаватися, що для підтвердження витрат на проживання буде достатньо тільки рахунка готелю.

Проте водночас

абзац шостий розділу «Загальні положення» Інструкції № 59 зазначає, що підтвер-джуючими документами є розрахункові документи відповідно до Закону про РРО та Закону про податок на прибуток. При цьому, як відомо, статус розрахункових документів мають: чек РРО, розрахункова квитанція, квитанція прибуткового касового ордера, документ, складений підприємцем-єдиноподатником у вільній формі з усіма необхідними реквізитами. А от рахунок готелю розрахунковим документом у розумінні Закону про РРО не є (за винятком, мабуть, випадку, коли його виписує підприємець-єдиноподатник, який надає готельні послуги та приймає за таким рахунком гроші від покупця). Виходить, що для підтвер-дження витрат на проживання також потрібний і розрахунковий документ (лист Держкомпідприємництва від 11.10.2004 р. № 6830 // «Податки та бухгалтерський облік», 2004, № 98).

Тому кращий варіант, коли відряджений працівник надає обидва ці документи — і рахунок готелю, і чек РРО (у зв’язку з цим, мабуть, навіть варто попросити працівника, щоб він вимагав у готелі і перший, і другий документи). У такому разі з відшкодуванням працівнику витрат на проживання та віднесенням таких сум до валових витрат питань не виникатиме. А от наявність тільки готельного рахунка (хай навіть і з відміткою «оплачено», але який не є, по суті, розрахунковим документом) обережному бухгалтеру буде недостатньо. Щодо зворотної ситуації, коли наявний тільки розрахун-ковий документ — чек РРО, але немає рахунка готелю, то в такому разі є більше шансів вважати витрати на проживання відрядженого працівника підтвердженими, адже згідно зі

ст. 2 Закону про РРО розрахунковий документ (зокрема, касовий чек) — це документ, який підтверджує як факт надання послуги, так і факт отримання грошових коштів. Та все ж ще раз повторимо: для підтвердження витрат на проживання краще мати обидва документи.

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі