Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Податок на прибуток. Амортизація витрат на поліпшення орендованого приміщення

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Травень, 2007/№ 42
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Податок на прибуток

Амортизація витрат на поліпшення орендованого приміщення

 

Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує приміщення. У IV кварталі 2006 року було виконано проектні роботи, підписано акт виконаних робіт, після чого сформовано групу 1 основних фондів «Поліпшення орендованого приміщення». Однак реконструкцію приміщення, здійснювану з відома орендодавця, ще не закінчено.

Чи можна нараховувати амортизацію на вже сформовану групу «Поліпшення орендованого приміщення» в І кварталі 2007 року або ж необхідно накопичувати витрати до закінчення реконструкції?

(м. Київ)

 

Часто використання в господарській діяльності орендованих об’єктів основних фондів не відбувається без проведення ремонтів та поліпшень таких об’єктів. При цьому право орендаря на проведення поліпшень має бути

зазначено в договорі оренди (п.п. 8.8.1 Закону про податок на прибуток). Інакше витрати на поліпшення підприємство не може відображати в податковому обліку.

Згідно з

п.п. 8.8.1 Закону про податок на прибуток частина вартості ремонтних робіт у межах десятивідсоткового ліміту відноситься на валові витрати, решта витрат — на збільшення (створення) балансової вартості групи основних фондів. Зауважимо, що дату виникнення валових витрат визначено в п.п. 11.2.1 Закону про податок на прибуток, тобто правило першої події поширюється і на витрати на поліпшення орендованого приміщення (див. «Думку офіційних органів» «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 63).

А тепер зупинимося на питаннях амортизації витрат на поліпшення об’єкта оренди.

Нагадаємо, що в

бухгалтерському обліку витрати на поліпшення об’єкта операційної оренди відображаються орендарем як капітальні інвестиції на створення інших необоротних матеріальних активів (п. 8 П(С)БО 14 «Оренда», при цьому використовується рахунок 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних активів»). Після закінчення робіт з реконструкції об’єкта відбувається формування об’єкта інших необоротних активів виходячи з вартості виконаних робіт. Сума накопичених витрат списується на рахунок 117 «Інші необоротні матеріальні активи». Отже, до моменту введення об’єкта в експлуатацію амортизація на нього не нараховується.

У

податковому обліку збільшення балансової вартості окремого об’єкта основних фондів групи 1 не може відбутися раніше, ніж закінчиться реконструкція. Тут можна провести аналогію з моментом початку амортизації придбаних (виготовлених) основних фондів. Як відомо, об’єкти основних фондів групи 1 починають амортизуватися після введення в експлуатацію. Тому, незважаючи на завершеність проектних робіт, вони не можуть створювати в обліку самостійну групу (як це було здійснено на підприємстві), а отже, не можуть амортизуватися.

Витрати на реконструкцію та введення в експлуатацію приміщення формують балансову вартість об’єкта основних фондів групи 1 «Поліпшення орендованого приміщення», що починають амортизуватися з кварталу, наступного за кварталом, в якому було закінчено ремонт*.

* Якщо сума ремонтних витрат при оренді основних фондів групи 1 виявилася менше 1700 грн., то підприємство має право віднести вартість такого ремонту на валові витрати відповідно до п.п. 8.3.7 Закону про податок на прибуток. Такі валові витрати можна відобразити лише в наступному кварталі, тобто після того, як буде сформовано балансову вартість основних фондів групи 1 (див. лист ДПАУ від 24.01.2007 р. № 718/6/15-0316
«Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 15).

Приклад

. Підприємство здійснює реконструкцію орендованого приміщення. Роботи здійснюються підрядною організацією. У IV кварталі 2006 року за актом виконаних проектних робіт було сплачено 12000 грн. (у тому числі ПДВ — 2000 грн.). Ліміт у розмірі 10 % уже вичерпано. В обліку орендаря буде зроблено такі записи:

 

Облік витрат на поліпшення орендованого приміщення

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий облік

дебет

кредит

ВД

ВВ

Операції в IV кварталі 2006 року

Відображено капітальні інвестиції на поліпшення орендованого приміщення згідно з актом виконаних проектних робіт

153

631

10000

Відображено податковий кредит з ПДВ на підставі податкової накладної

641

631

2000

Оплачено роботи підрядної організації

631

311

12000

Після закінчення реконструкції об’єкта

Сформовано об’єкт інших необоротних матеріальних активів

117

153

Сума накопичених витрат*

* У податковому обліку сума накопичених витрат сформує балансову вартість об’єкта основних фондів групи 1 «Поліпшення орендованого приміщення».

Нараховано амортизацію щодо об’єкта інших необоротних матеріальних активів

132

117

Сума амортизації

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно