Теми статей
Обрати теми

ПДВ. При безоплатному розповсюдженні рекламного журналу можна скористатися пільгою з ПДВ

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

ПДВ

При безоплатному розповсюдженні рекламного журналу можна скористатися пільгою з ПДВ

 

Рекламне агентство видає журнал на підставі свідоцтва про державну реєстрацію. Рекламні оголошення складають 100 % обсягу цього журналу, і він розповсюджується безоплатно. Чи має право агентство скористатися пільгою з ПДВ, передбаченою для періодичних видань друкованих засобів масової інформації? Чи відображаються у складі податкового кредиту суми ПДВ, сплачені поліграфічній фірмі у зв’язку з виготовленням цього журналу?

(м. Дніпропетровськ)

 

Як відомо, щодо видавничої продукції діє пільговий режим обкладення ПДВ. Так,

п.п. 5.1.2 Закону про ПДВ звільняє від обкладення ПДВ операції з поставки (передоплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книг, крім видань еротичного характеру, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників українського виробництва, словників українсько-іноземної чи іноземно-української мови, доставки таких періодичних видань друкованих засобів масової інформації на митній території України.

Розберемося, чи має право підприємство, що випускає рекламний журнал, скористатися цією пільгою. А для цього з’ясуємо, чи належить такий журнал до періодичних видань друкованих засобів масової інформації.

Те, що журнал є не чим іншим, як друкованим засобом масової інформації, прямо зазначено в

ст. 20 Закону про інформацію. До того ж і в ст. 1 Закону № 2782 відзначається, що під друкованим засобом масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні та постійні видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Отже, журнальний «статус» видання обов’язково має бути підтверджено Свідоцтвом про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації. Порядок його отримання регулюється

ст. 11 — 17 Закону № 2782 та Положенням про держреєстрацію ЗМІ. Без свідоцтва видавати журнал не можна, відповідно не можна і скористатися пільгою, зазначеною в п.п. 5.1.2 Закону про ПДВ. З цим у рекламного агентства, як бачимо, повний порядок.

Діяльність друкованих засобів масової інформації у сфері виробництва та виготовлення реклами регулюється

Законом про рекламу. Згідно зі ст. 14 цього Закону обсяг реклами в друкованих засобах масової інформації визначається ними самостійно.

Ураховуючи, що в ситуації, що розглядається, 100 % обсягу журналу становлять рекламні оголошення, таке видання є

рекламним виданням (засобом масової інформації рекламного характеру), адже для того, щоб видання вважалося таким, досить, щоб 40 % обсягу одного його номера складала реклама (див. п. 2.2 Положення про держреєстрацію ЗМІ). І хоча випуск і безоплатне розповсюдження рекламних видань згідно зі ст. 12 Закону № 318/97 не вимагають державної реєстрації підприємства як суб’єкта видавничої діяльності, усі без винятку видання має бути зареєстровано Книжковою палатою України відповідно до ст. 27 цього Закону.

Таким чином, журнал, що випускається рекламним агентством, з розміщеною в ньому рекламою відповідає ознакам

періодичного видання друкованих засобів масової інформації, тому агентство, на наш погляд, може претендувати на пільгу з п.п. 5.1.2 Закону про ПДВ. Найважливіше — зазначена пільга на підставі п. 1.4 цього Закону про ПДВ поширюється і на безоплатне розповсюдження журналу, тобто п.п. 5.1.2 має пріоритет над п. 4.2 Закону про ПДВ.

Як ви розумієте, щодо сум ПДВ, сплачених поліграфічній фірмі у зв’язку з виготовленням рекламного видання, підприємству слід ураховувати норми

п.п. 7.4.2 Закону про ПДВ. Згідно з цим підпунктом платник податків, який придбаває (виготовляє) товари (послуги), призначені для використання в пільгових операціях, перелічених у статтях 3 і 5 Закону про ПДВ, не включає суми «вхідного» ПДВ до складу свого податкового кредиту. Інакше кажучи, підприємство не має права на збільшення податкового кредиту щодо операцій, звільнених від обкладення ПДВ. Це підтверджують і представники ДПАУ в консультації, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби України», 2005, № 34, с. 35.

Проте шлях до пільги з

п.п. 5.1.2 Закону про ПДВ насправді не такий простий. Певною перешкодою в цьому плані є позиція ДПАУ та Мін’юсту, яка фіскально звужує сферу застосування цієї пільги (див. лист ДПАУ від 15.04.2003 р. № 6085/7/15-3417-26 та лист Мін’юсту від 07.03.2003 р. № 17-35-29).

На думку цих відомств, зазначена пільга не повинна застосовуватися щодо тих видань, на які не поширюються норми державної підтримки засобів масової інформації, викладені в

Законі № 540/97. А до їх числа потрапили і видання рекламного характеру (див. ст. 2 Закону № 540/97).

ДПАУ і Мін’юст вважають: хто не потрапив під регулювання

Закону № 540/97, той не може скористатися і формою держпідтримки у вигляді ПДВ-пільги. Отже, на їх думку, застосування п.п. 5.1.2 Закону про ПДВ треба розглядати через призму Закону № 540/97.

З цим висновком погодитися не можна, оскільки таких обмежень немає в

Законі про ПДВ, адже саме Закон про ПДВ на правах податкового закону має право встановлювати ставки та пільги щодо ПДВ (ст. 1 Закону про систему оподаткування). А от Закон № 540/97 податковим назвати не можна, тому, на наш погляд, він не може змінювати порядок пільгування ПДВ.

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі