Зміни до розпоряджень Антимонопольного комітету України щодо державних закупівель
Розпорядженням, що коментується, унесено зміни до всіх форм документів, що мають складатися замовниками при організації та проведенні закупівель, а саме до:
— Реєстру отриманих тендерних пропозицій (Розпорядження від 20.06.2006 р. № 215-р);
— Протоколу розкриття тендерних пропозицій (Розпорядження від 20.06.2006 р. № 216-р);
— Оголошень про проведення процедур закупівлі (Розпорядження від 20.06.2006 р. № 217-р);
— Річного плану закупівель за державні кошти (Розпорядження від 20.06.2006 р. № 218-р);
— Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (Розпорядження від 20.06.2006 р. № 219-р).
У Реєстрі отриманих тендерних пропозицій не передбачено зазначення:
— банківських реквізитів замовника;
— початку процедури закупівлі, так як фактично ця інформація дублювалася у п. 3 Реєстру;
— інформації щодо отриманих скарг та результатів їх розгляду.
Проте тепер у Реєстрі в обов’язковому порядку має зазначатися дата, час та спосіб отримання тендерної пропозиції, а також підпис особи, що передала на реєстрацію тендерну пропозицію.
Зауважимо, що згідно з Інструкцією щодо заповнення форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, якщо замовник додатково розміщував оголошення про проведення торгів у міжнародному виданні, необхідно у п. 3 Реєстру вказати назву видання, в якому було опубліковано оголошення, а також номер і дату публікації оголошення.
Що стосується Протоколу розкриття тендерних пропозицій, то суттєва зміна форми полягає у зазначенні у п. 1 Протоколу присутніх осіб від учасників процедури закупівлі. Це обґрунтоване з тієї точки зору, що замовник ще на початку процедури розкриття має зафіксувати інформацію щодо наявності осіб, які мають відповідні повноваження представляти інтереси підприємства та брати участь у пониженні ціни.
Протокол доповнено розділом «Кінцева ціна, запропонована учасником».
У Протоколі виключено пункти, в яких зазначалися відміна торгів, визнання їх такими, що не відбулися, а також інформація щодо отримання скарг із зазначенням результату їх розгляду.
Щодо пункту 6 Протоколу, як зазначено в Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти замовник може (але не зобов’язаний) указати:
— підстави для обмеження щодо участі в торгах окремих постачальників (виконавців), якщо їхній професійний та економічний стан викликає сумніви;
— стислу інформацію про експертів, якщо вони залучались;
— інші, необхідні з точки зору замовника, зауваження та коментарі (зокрема, доцільно навести інформацію щодо зменшення ціни тендерної (цінової) пропозиції: ціну пропозиції, запропоновану учасником у порядку визначеному шкалою розрахунку кроку торгів, ціну пропозиції, запропоновану учасником у добровільному порядку).
Зміни щодо оголошень для наочності зведено до таблиці.
Форма
| Унесені доповнення
| Унесені зміни
|
1
| 2
| 3
|
Оголошення про проведення попередньої кваліфікації
| Доповнено пунктом, в якому має бути зазначено реєстраційний рахунок замовника, який відкрито
| Предмет закупівлі визначається у порядку, затвердженому Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель. Крім того, у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) у Оголошенні замовник повинен зазначити назву кожної окремої частини закупівлі та їх кількість
|
Оголошення про проведення відкритих торгів зі зменшенням ціни, двоступеневих торгів та редукціону на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти
| Доповнено пунктом, в якому має бути зазначено реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах Державного казначейства (для замовників-підприємств — повний перелік відкритих поточних рахунків із зазначенням найменування банку, МФО
| Предмет закупівлі визначається у порядку, затвердженому Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель. Крім того, у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) у Оголошенні замовник повинен зазначити назву кожної окремої частини закупівлі та їх кількість. Розмір тендерного забезпечення зазначається замовником цифрами та словами, виходячи з очікуваної вартості закупівлі. При цьому в разі поділу на частини (лоти) замовник повинен зазначити розмір тендерного забезпечення за кожною з частин предмета закупівлі (лотів)
|
Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти
| Замовник має зазначити місце і строк поставки, виконання робіт або надання послуг. Необхідно зазначити назву обраної процедури закупівлі, а також інформацію щодо кількості учасників, які отримали тендерну документацію та кількості учасників, що подали тендерні (кваліфікаційні) пропозиції
| Змінено пункт, що стосується вартості договору про закупівлю. У зазначеному пункті замовник має зазначити у разі укладання договору, який не передбачає сплату ПДВ «без ПДВ». Крім того, якщо договір про закупівлю укладено в іноземній валюті, замовник повинен зазначити еквівалент вартості договору у гривнях. При цьому курс іноземної валюти фіксується на дату укладення договору про закупівлю
|
У формі Річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, виключено інформацію щодо «загальної очікуваної вартості предмета закупівлі».
Предмет закупівлі визначається Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель.
Як зазначено в Інструкції щодо форми річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, Змінами до річного плану вважаються
будь-які зміни, внесені до плану (виключення з плану закупівлі, включення до плану закупівлі, зміна назви предмета закупівлі тощо). Зміни до річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, оприлюднюються у формі повного річного плану державних закупівель з урахуванням змін.Як зазначено у формі, очікувана вартість предмета закупівлі має зазначатися в тис. грн., а між тим Інструкція щодо особливостей заповнення окремих пунктів Плану містить інформацію, що вона має вказуватися у гривнях.
Зміни щодо звітів для наочності теж зведено до таблиці.
Форма
| Унесені доповнення
| Унесені зміни
| Примітки
|
1
| 2
| 3
| 4
|
Звіт про результати здійснення процедури редукціону щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти
| Доповнено пунктом, який має містити інформацію про відсутність учасника-переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників, а також пунктом щодо інформації про наявність учасника-переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель
| При описі предмета закупівлі в разі його поділу на частини (лоти) замовник повинен зазначити назву кожної окремої частини закупівлі та їх кількість.
| Зауважимо, що в самій формі Звіту зазначено, що розмір бюджетного призначення або очікувана вартість предмета закупівлі має зазначатися у тис. грн., а між тим в Інструкції щодо особливостей заповнення окремих пунктів Звіту зазначено, що вона має бути зазначена у гривнях.
|
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти
| Замовник має зазначати у Звіті дату опублікування оголошення щодо цінових пропозицій (котирувань), а також дату відправлення запиту щодо цінових пропозицій (котирувань),
| При описі предмета закупівлі у разі його поділу на частини (лоти) замовник повинен зазначити назву кожної окремої частини закупівлі та їх кількість. Крім того, якщо договір про закупівлю укладено в іноземній валюті, замовник повинен зазначити еквівалент вартості договору у гривнях. При цьому курс іноземної валюти фіксується на дату укладення договору про закупівлю
| При внесенні змін до Звіту про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти не було враховано, що згідно з діючою редакцією Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» замовник може проводити запит цінових пропозицій (котирувань) і на закупівлю робіт Крім того, Інструкцією щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур закупівель надано відповідь на запитання, яке турбувало багатьох замовників: чи можливо при проведенні запиту цінових пропозицій (котирувань) визначати частини (лоти) предмета закупівлі. Як зазначено у Звіті — це цілком можливо.
|
Звіт про результати здійснення процедури торгів з обмеженою участю щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
| Доповнено пунктами, в яких має міститися:
| Замовник має зазначити у разі укладання договору, який не передбачає сплату ПДВ «без ПДВ». Крім того, якщо договір про закупівлю укладено в іноземній валюті, замовник повинен зазначити еквівалент вартості договору у гривнях. При цьому курс іноземної валюти фіксується на дату укладення договору про закупівлю
|
|
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі у одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти
| Доповнено пунктом, який має містити інформацію про відсутність учасника-переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників, а також пунктом щодо інформації про наявність учасника-переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель
|
|
|
Звіт обов’язково подається до відповідного органу Антимонопольного комітету України
протягом 10 календарних днів з дати його затвердження разом з додатками.Додатки до форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти не зазнали змін.
Олена Пономаренко