Теми статей
Обрати теми

Комп’ютерний практикум. Як облікувати послуги банку в 1С

Редакція ПБО
Стаття

Як облікувати послуги банку в 1С

 

Як в 1С оформити оплату і нарахування сум за послуги банку, а саме за касове обслуговування та обслуговування розрахункового рахунка?

 

Едвард МЕХЕДОВ

, програміст

 

Як це не дивно, чим простіше запитання, тим частіше його ставлять. Спробую дати пояснення, як то кажуть, на всі випадки життя.

Як завжди, пропоную почати з первинної документації. У нашому випадку це меморіальний ордер банку, в якому зазначено всі необхідні реквізити для створення документів 1С. Тепер, маючи такий первинний документ, пропоную вирішити для себе, чи потрібна нам доскональна аналітика в розрізі контрагентів щодо цього та подібних взаєморозрахунків? Для чого може знадобитися аналітика? У принципі, якщо ваша фірма обслуговується в декількох банках і при цьому ви хочете бачити окремо суми касового обслуговування та суми за банківське обслуговування, то цілком можливо, що аналітика вам дійсно потрібна. Особисто я не прихильник аналітичного обліку таких платежів. Причина дуже проста: нарахування і оплата банківського обслуговування відбуваються одночасно, тобто без будь-якого сальдо. Отже, використання субрахунку

«3771» у цьому конкретному випадку матиме не більше ніж транзитний характер, хоча, маючи аналітику в розрізі контрагентів, ви можете за оборотами за період відстежити суми оплат кожному банку, причому навіть у розрізі замовлень (умовних рахунків, договорів). Щоправда, не варто забувати: використовуючи такий підхід, вам обов’язково доведеться нараховувати перераховану суму документом «Услуги сторонних организаций» або звичайною операцією, уведеною вручну. Можна обійтися без усього цього, відразу віднісши суму оплати банківських послуг до витрат. Пропоную розглянути обидва способи нарахування та оплати банківських послуг. Хочу відразу попередити, що методи, описані нижче, ніяк не стосуються купівлі чекових книжок, бланків векселів та інших матеріальних цінностей у банку. Такі операції необхідно провадити виключно з використанням аналітики в розрізі контрагентів, як зазначено нижче в описі першого способу.

 

Спосіб 1. З використанням аналітики в розрізі контрагентів

Як ви розумієте, оплата послуг банку, якщо йдеться про безготівковий розрахунок, здійснюватиметься документом «Банковская выписка». Використовуючи цей спосіб, у реквізиті «Счет» документа «Банковская выписка» необхідно зазначити субрахунок «3771». У цьому випадку вам не доведеться вибирати замовлення, оскільки субрахунок «3771» не передбачає ведення аналітики в розрізі замовлень. Однак, якщо необхідна аналітика і в розрізі замовлень, то рекомендую використовувати для обліку оплати послуг банку субрахунок «3772». Відразу нагадаємо: якщо операція обкладається ПДВ (трапляється всяке), то вам однозначно доведеться використовувати рахунок, що передбачає аналітику в розрізі замовлень. У противному разі документ «Банковская выписка» просто не проведеться, а отже, проводки сформовано не буде. Вибравши вид ПДВ, необхідні субконто, суми платежу та ПДВ, якщо вони є, програма запропонує вам вибрати реквізити, необхідні для розрахунку валових витрат. Будьте уважні, вибираючи ці реквізити. Не забувайте, що згодом вам доведеться набрати акт виконаних робіт для того, щоб «закрити» субрахунок «3771» («3772»), і валові витрати можуть подвоїтися, тим більше, якщо це буде в межах одного дня. Пропоную вибрати «-» у реквізиті «Д/Р» і відповідну статтю валових витрат у реквізиті «Субконто Д/Р» (рис. 1).

 

img 1

 

Отже, у розглянутому варіанті оплати буде зроблено проводки, наведені в табл. 1.

 

Таблиця 1


з/п

Дебет

Кредит

Сума

1

3771 (3772)

311

Загальна сума платежу

2

6415

6441

Сума ПДВ, якщо платіж з ПДВ

3

ВР

ВР

Сума валових витрат

 

Цей ланцюжок проводок утворює дебетове сальдо по субрахунку

«3771» («3772») і кредитове по субрахунку «6441», що свідчить про «незакриту» оплату.

Тепер розглянемо процес нарахування, тобто закриття зазначених рахунків. Як уже зазначалося вище, для операції нарахування послуг банку нам потрібен буде документ «Услуги сторонних организаций». Хоча жодних особливостей у заповненні цього документа немає, хотілося б звернути окрему увагу на деякі реквізити, що відповідають за формування проводок стосовно взаєморозрахунків з контрагентом та формування проводок щодо валових витрат і ПДВ. Усі ці реквізити розташовані на вкладці «Дополнительно» документа. Насамперед хотілося б звернути вашу увагу на значення реквізиту «Счет расчетов с поставщиком». Не забудьте його змінити на «3771» («3772»), оскільки за умовчанням він має значення «631». Далі, я б радив примусово відключити розрахунок валових витрат. Це не обов’язково, але дуже бажано. Зробити це можна, установивши прапорець реквізиту «Указать предварительную оплату вручную», а для реквізиту «Сумма» вказати підсумкову суму послуг, зазначену в цьому акті.

Результатом проведення документа «Услуги сторонних организаций» будуть проводки, наведені в табл. 2.

 

Таблиця 2


з/п

Дебет

Кредит

Сума

1

84 (92)

3771 (3772)

Загальна сума або сума без ПДВ, якщо платіж з ПДВ

2

6441

3771 (3772)

Сума податкового кредиту, якщо платіж з ПДВ

 

Спосіб 2. Без використання аналітики в розрізі контрагентів

Відверто кажучи, зазначений вище спосіб можна назвати вельми втомливим. Я не бачу сенсу в глибокій аналітиці в таких простих операціях. Тому рахунки взаєморозрахунків («3771

», «3772») для нарахування та оплати послуг банку не використовую. Так само, як і в описі першого способу, оплата послуг банку за безготівковим розрахунком провадиться документом «Банковская выписка». Тільки в полі «Счет» необхідно зазначити відразу рахунок витрат восьмого або дев’ятого класу, на який ви збираєтеся відносити цю витрату. Для себе я визначив рахунок «84». Для реквізиту «Вид НДС» не забудьте вказати значення «Без НДС», для реквізиту «Д/Р» необхідно вибрати значення «-» і відповідну статтю валових витрат у реквізиті «Субконто Д/Р» (рис. 2).

 

img 2

 

У цьому випадку вам не доведеться створювати документ

«Услуги сторонних организаций», оскільки і нарахування, і перерахування грошових коштів за послуги банку буде відображено в одній проводці, друга ж проводка, як показано в табл. 3, сформує проводку щодо валових витрат.

Таблиця 3


з/п

Дебет

Кредит

Сума

1

84 (92)

311

Загальна сума платежу

2

ВВ

ВВ

Загальна сума платежу

 

Цей спосіб повністю виключає будь-які помилки, пов’язані з нарахуванням сум, оскільки кількість документів, що використовуються, зведено до мінімуму.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі