Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про перевірки Держінспекції з контролю за цінами

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 92
В обраному У обране
Друк
Лист від 28.09.2007 р. № 200/7-7/2315

Про перевірки Держінспекції з контролю за цінами

Лист Державної інспекції з контролю за цінами від 28.09.2007 р.
№ 200/7-7/2315

 

Державна інспекція з контролю за цінами розглянула депутатське звернення <...> щодо надання роз’яснення та повідомляє.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V дія цього Закону не поширюється на відносини державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

Статтею 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 03.12.90 р. № 507-ХII установлено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні та застосуванні державних фіксованих і регульованих цін та тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Отже,

сфера дії Закону України «Про основні принципи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не поширюється на органи державного контролю за цінами.

Крім того, Закон України «Про основні принципи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на сьогодні не набув чинності і набуває чинності з 26.12.2007 р.

Щодо запитання про перелік нормативних актів, якими регламентується порядок здійснення контролю діяльності суб’єктів господарювання органами Державної інспекції з контролю за цінами, повідомляємо.

Державна інспекція з контролю за цінами у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про ціни і ціноутворення», постановою Кабінету Міністрів України «Питання Державної інспекції з контролю за цінами» від 13.12.2000 р. № 1819, спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України «Про затвердження Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами» від 03.12.2001 № 298/519, зареєстрованим Міністерством юстиції України 18.12.2001 за № 1047/6238.

Перший заступник начальника О. Савицький



коментар редакції

Позиція ціновиків: Закон № 877 на перевірки не поширюється

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 53) у переважній частині набуває чинності з 26.12.2007 р. Цей Закон визначає єдині правила проведення перевірок різними державними органами у сфері господарської діяльності. Важливо, що цей Закон, на відміну від низки інших нормативно-правових документів у цій сфері, оперує достатньо чіткими нормами (підстави для проведення перевірок, строки проведення, неможливість продовження, допуск контролерів до перевірки тощо). Справа за малим — визнання цими органами факту застосування ними норм цього Закону. Але на практиці все не так просто.

У цьому листі один з органів державного управління — Держінспекція з контролю за цінами, — зазначає, що на перевірки, які нею проводяться, дія цього Закону

не поширюється. Обґрунтування досить спірне: Закон № 877 не поширюється, зокрема, на відносини, які виникають під час проведення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції. Адже при здійсненні контролю за цінами контролюється правомірність їх застосування і дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Дозволимо собі взяти під сумнів ці висновки. Річ у тім, що державний контроль і нагляд регламентовано ще і ст. 19 ГКУ. З неї чітко випливає, що контроль у сфері цін і ціноутворення та у сфері монополізму і конкуренції — зовсім різні речі. Завдання першого — дотримання суб’єктами господарювання державних цін на продукцію та послуги, завдання другого — додержання антимонопольно-конкурентного законодавства.

Крім того, згідно із Законом України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.93 р. № 3659-XII одним з основних завдань Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині

здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Інакше кажучи, питаннями дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції має займатися Антимонопольний Комітет, що прямо зазначено ще й у п. 4 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 р. № 2210-III.

До речі, ні в Положенні про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженому постановою КМУ від 13.12.2000 р. № 1819, ні в Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженій наказом Мінекономіки і Мінфіну від 03.12.2001 р. № 298/519, на які посилається Держінспекція в цьому листі,

немає жодного слова про захист економічної конкуренції.

Дмитро Костюк

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно