Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Податок на прибуток. Витрати орендаря на страхування державного або комунального майна включаються до його валових витрат

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 94
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Витрати орендаря на страхування державного або комунального майна включаються до його валових витрат

 

Чи включаються до валових витрат орендаря витрати на страхування орендованого майна, що перебуває в державній або комунальній власності?

(м. Львів)

 

Так, включаються

.

Як відомо,

п.п. 5.4.6 Закону про податок на прибуток дозволяє підприємству врахувати у складі валових витрат будь-які витрати на страхування власного майна. Із цілком зрозумілих причин щодо орендованого майна ця умова не виконується (адже таке майно не є власністю орендаря), тому витрати на його страхування не може бути включено до валових витрат орендаря.

Проте з цього правила є

виняток, що стосується орендарів державного або комунального майна.

Річ у тім, що відповідно до

ч. 1 ст. 10 Закону № 2269 однією з істотних умов договору оренди є страхування орендарем узятого ним в оренду майна. При цьому згідно зі ст. 12 цього Закону договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості щодо всіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.

Крім того, у

ст. 24 зазначеного Закону передбачено, що ризик випадкового знищення або пошкодження об’єкта оренди несе орендодавець, якщо інше не встановлено договором оренди. Орендоване майно страхується орендарем на користь того учасника договору оренди, який приймає на себе ризик випадкового знищення або пошкодження об’єкта оренди.

Ураховуючи цю обставину, ДПАУ вже давно погодилася, що витрати

підприємства-орендаря, понесені ним у вигляді страхових внесків за договором страхування державного або комунального майна, переданого йому в оренду в установленому порядку для використання у власній господарській діяльності, уключаються до складу його валових витрат відповідно до п.п. 5.4.6 Закону про податок на прибуток, незалежно від того, хто несе ризик випадкового знищення чи пошкодження об’єкта оренди (див. лист від 25.09.2000 р. № 5328/6/15-1116 у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2000, № 66 і лист від 21.01.2002 р. № 413/6/15-1416).

Але орендарю потрібно мати на увазі: розмір витрат на страхування, які можуть потрапити до його валових витрат,

обмежено 5 % валових витрат за звітний податковий період наростаючим підсумком з початку року (абзац третій п.п. 5.4.6 Закону про податок на прибуток). Про те, як правильно обчислити такий 5 % ліміт, ви можете дізнатися зі статей «Задачка на необов’язкове страхування», «Обов’язкові п’ять необов’язкових», «Страхування на «п’ятірку» і «Страхування майна: відображаємо в обліку» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2005, №№ 53, 67, 86 і 90 відповідно).

Якщо умови договору страхування передбачають виплату страхового відшкодування на користь страхувальника-орендаря, понесені ним застраховані збитки відносяться до його валових витрат у податковому періоді їх понесення, а суми страхового відшкодування цих збитків включаються до його валового доходу в податковому періоді їх отримання.

Наталя Білова, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно