Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

РРО. Безготівкова оплата товарів, проданих у кредит, через РРО не відображається

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 94
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Безготівкова оплата товарів, проданих у кредит, через РРО не відображається

 

Торговельне підприємство (за домовленістю з банком) продає товари покупцям у кредит. При придбанні товару покупці готівкою вносять часткову оплату вартості товару (10 %), яка реєструється підприємством через РРО. Решту вартості товару (90 %) банк перераховує підприємству безготівковим способом на розрахунковий рахунок (після цього всі подальші розрахунки щодо погашення кредиту покупець здійснює вже з банком). Під час перевірки податківці, посилаючись на

п. 1 ст. 3 і п. 1 ст. 17 Закону про РРО, говорять, що через РРО не пройшла повна сума покупки, і накладають на підприємство штраф у 5-кратному розмірі. Чи правильно це?

(м. Дніпропетровськ)

 

Ні

, дії перевіряючих у цьому випадку є неправомірними і штраф на підприємство накладається безпідставно. А запитання виникло, мабуть, тому, що Закон про РРО встановлює тільки загальні правила проведення готівкових розрахунків і не зазначає особливості їх проведення в окремих випадках (зокрема, при комбінованій формі оплати вартості товарів, як у ситуації, що розглядається).

Так, дійсно, згідно з

п. 1 ст. 3 Закону про РРО суб’єкти підприємництва, які здійснюють готівкові розрахунки при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО на повну суму покупки (надання послуги) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункової операції. Проте важливо, що ця вимога стосується, по-перше, проведення готівкових розрахунків, а по-друге, реєстрації через РРО розрахункових операцій. Нагадаємо: згідно зі ст. 2 Закону про РРО «розрахункова операція — це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг)...». Таким чином, вимога про проведення через РРО повної суми покупки передбачає, щоб всю готівку, яка надійшла підприємству від покупців в оплату за товар, було (як розрахункову операцію) своєчасно враховано та проведено через РРО.

Разом з тим у ситуації, що розглядається в запитанні, розрахунки за товари, що реалізуються в кредит, здійснюються на підприємстві в

два етапи і включають дві складові: готівкову (унесення 10 % часткової оплати покупцем) і безготівкову (перерахування решти вартості товару банком на розрахунковий рахунок підприємства). Вимоги Закону про РРО, як уже зазначалося, стосуються готівкових розрахунків (для підприємства це перша — готівкова — складова операції). Так, при прийманні готівкової 10 % частини оплати всі вимоги щодо реєстрації через РРО такої готівкової суми, яка надійшла від покупця, було дотримано підприємством і через реєстратор розрахункових операцій проведено всю суму часткової оплати, що надійшла від покупця. Отже, усі вимоги законодавства підприємство виконало правильно. Щодо другої заключної частини надходження оплати — безготівкового перерахування банком грошових коштів на розрахунковий рахунок підприємства, — то така операція виходить за межі Закону про РРО (оскільки не є розрахунковою) і вимоги цього Закону на неї не поширюються. Тому говорити про штраф за недотримання норм п. 1 ст. 3 Закону про РРО в цьому випадку неправомірно, оскільки жодного порушення підприємством при цьому допущено не було.

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно