Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про доповнення додатка 1 до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 95
В обраному У обране
Друк
Постанова від 14.11.2007 р. № 1317

Кабiнет Мiнiстрiв України

Про доповнення додатка 1 до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору

Постанова від 14 листопада 2007 р. № 1317

 

Кабінет Міністрів України

постановляє:

Доповнити додаток 1 до Порядку

встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 р. № 303 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 9, ст. 347; 2003 р., № 14, ст. 613; 2005 р., № 30, ст. 1808; 2006 р., № 42, ст. 2803), після абзацу другого новим абзацом такого змісту:

«Платники збору за забруднення навколишнього природного середовища проводять починаючи

з 1 січня 2008 р. індексацію його нормативів за формулою

Ні = Нп х І : 100,

де Ні — проіндексований норматив збору у поточному році, гривень з копійками (з округленням до двох десяткових знаків) за 1 тонну (одну одиницю);

Нп — проіндексований норматив збору у попередньому році, гривень з копійками (з округленням до двох десяткових знаків) за 1 тонну (одну одиницю);

І — індекс споживчих цін (індекс інфляції) за попередній рік, відсотків.».

У зв’язку з цим абзаци третій і четвертий вважати відповідно абзацами четвертим і п’ятим.

Прем’єр-міністр України В. Янукович



коментар редакції

Індексація екозбору в наступному році

Відсутність єдиного методологічного підходу до індексації нормативів різних зборів і платежів уже давно стала притчею во язицех. От тільки самі розробники урядових та відомчих документів згадують про це, м’яко кажучи, непорозуміння не частіше одного-двох разів на рік. На жаль, не для того, щоб комплексно звести до спільного знаменника всі існуючі механізми індексації, яких на сьогодні налічується не менше десятка (переважно щодо рентних та ресурсних податкових зборів і платежів), а для того, щоб лише залатати чергову діру.

Постановою Кабміну, що коментується, заздалегідь усувається одна з прогалин у нормативно-правовій базі, що регулює справляння збору за забруднення навколишнього природного середовища (далі — екозбір), яка виявилась би вже під час подання звітності з цього збору за І квартал наступного року.

Нагадаємо: у поточному році така індексація проводилася вперше. При цьому відповідно до чинного порядку заповнення податкового розрахунку з екозбору в колонці 3 відображалися базові нормативи цього збору, установлені на 31 грудня 2006 року (з урахуванням попереднього їх збільшення у 2,373 раза). У колонці 4 зазначався коефіцієнт індексації нормативів збору, розрахований шляхом ділення на 100 значення індексу споживчих цін (індексу інфляції) за попередній (2006) рік у відсотках. Протягом усього 2007 року там має значитися величина 1,116.

Так-от, якщо порядок індексації залишити без змін, то і наступного року базовими довелося б вважати значення нормативів станом на 31 грудня 2006 року, а збільшувати їх слід було б на загальнорічний коефіцієнт інфляції за 2007 рік. Тим самим внесок коефіцієнта індексації за 2006 рік у збільшення нормативів екозбору просто б загубився. Інакше кажучи, індексація проводилася б не послідовно рік за роком, а щороку відносно значень нормативів екозбору, зафіксованих на 31.12.2006 р.

Зрозуміло, такий хибний механізм індексації потребував негайного виправлення, що і було зроблено документом, що коментується. Тепер кожного разу для індексації нормативів екозбору в поточному році необхідно

взяти вже проіндексовані раніше (знову ж таки з урахуванням коефіцієнта 2,373) відповідні нормативи станом на 31 грудня попереднього року і збільшити їх на коефіцієнт індексації за попередній рік. Значення нормативів екозбору слід наводити у гривнях з копійками.

І хоча після таких змін форма податкового розрахунку з екозбору вкотре перестала відповідати порядку його розрахунку, у ДПАУ ще є достатньо часу для її доробки. А якщо податківці знову, як і минулого року, не встигнуть, то, у принципі, можна обійтися і тою, що є. Досвід у платників податків щодо цього накопичено чималий.

Ігор Хмелевський

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно