Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Нові Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 95
В обраному У обране
Друк
Стаття

Нові Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами

 

Суб’єкти господарювання, які займаються торговельною діяльністю, на виконання п. 10 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. № 833, зобов’язані на вимогу споживача надати йому правила продажу окремих видів товарів відповідно до своєї спеціалізації.

У сьогоднішній номер вкладено Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 р. № 104 (далі — нові Правила), які може бути використано суб’єктами господарювання, котрі займаються роздрібною торгівлею непродовольчими товарами, для надання споживачам, а також за необхідності — для розміщення в куточку покупця.

 

Георгій Сфінцицкі, юрист

 

Одночасно з набуттям чинності (з 19.11.2007 р.)

новими Правилами втратили чинність Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.03.2004 р. № 98 (далі — старі Правила).

Слід відразу зазначити, що

нові Правила не містять якихось особливих нововведень, вони переважно повторюють зміст старих Правил, хоча і з деякими змінами та доповненнями, унесеними на виконання Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII, на які варто звернути увагу.

Так, тепер

працівники суб’єкта господарювання можуть мати формений одяг (див. п. 9 розділу І нових Правил), хоча раніше вони повинні були мати формений чи інший одяг, що відповідає естетичним вимогам (п. 1.9 старих Правил).

Згідно з

новими Правилами продавець зобов’язаний перевірити справність виробу, продемонструвати по змозі його роботу та ознайомити споживача з правилами користування (абз. 2 п. 13 розділу І), а відповідно до старих Правил суб’єкт господарської діяльності мав забезпечити демонстрацію користування товаром, якщо це не виключалося характером товару (абз. 2 п. 1.13).

Новими Правилами

заборонено продаж товарів, що не мають відповідного маркування, належного товарного вигляду, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, строк придатності яких минув, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством
, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку (абз. 2 п. 14 розділу І), а старими Правилами заборонявся тільки продаж товарів зі строком придатності, що минув (абз. 2 п. 1.14), і до продажу не допускалися товари за відсутності на індивідуальній упаковці встановленого законодавчими актами і нормативними документами маркування підприємства-виробника (абз. 2 п. 1.10).

У

нових Правилах інформація, що надається споживачу
працівниками суб’єкта господарювання при продажу непродовольчих товарів, зокрема, у супровідній документації до товару, на етикетці, маркуванням чи в інший спосіб, тепер має додатково містити (див. п. 16 розділу І) найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за яким товар реалізується, відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин та застереження щодо застосування окремих товарів, якщо їх установлено нормативно-правовими актами, можливі наслідки споживання (використання) товарів, які за певних умов можуть бути небезпечними для життя, здоров’я споживача та його майна, навколишнього природного середовища.

У

нових Правилах уже немає обов’язку забезпечувати товари, що надійшли у продаж від фізичної особи — підприємця, ярликами із зазначенням П.І.Б.
цієї особи, номера свідоцтва про його державну реєстрацію, назви органу, що здійснив реєстрацію (у разі потреби — відомостей про сертифікацію цих товарів), а також гарантійного строку або строку придатності, який був у старих Правилах (ост. абз. п. 1.16).

Приведено у відповідність до реалій сьогодення і

розрахунки за продані товари та надані послуги, які тепер можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) відповідно до законодавства, а разом з товаром споживачу обов’язково має видаватися розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції (див. п. 18 розділу І нових Правил).

Строк зберігання в торговельному залі вибраного споживачем товару тепер установлюється за домовленості з адміністрацією об’єкта торгівлі й обмежується тільки зазначеним на виписаному чеку часом оплати

(див. абз. 1 п. 21 розділу І нових Правил), хоча раніше його було обмежено 2 годинами (див. абз. 1 п. 1.21 старих Правил).

Зате раніше оплачені великогабаритні товари

(крім оформлених для перевезення додому) могли зберігатися на підприємствах торгівлі протягом доби і лише при продовженні строку зберігання укладався договір зберігання (див. абз. 1 п. 1.21 старих Правил), тепер же придбані великогабаритні товари (меблі, будівельні матеріали, піаніно, холодильники, пральні машини тощо) споживач має право залишити на зберігання у суб’єкта господарювання тільки уклавши договір зберігання (див. абз. 2 п. 21 розділу І нових Правил).

У

нових Правилах збільшено до 7 днів з моменту оформлення покупки граничний строк доставки товару, а також граничний строк для установки, підключення та пуску технічно складних товарів (якщо це не дозволено споживачу) і для складання меблів (див. абз. 1 п. 25, п. 26 розділу І), хоча у старих Правилах ці строки було обмежено 5 днями (див. абз. 1 п. 1.26, п. 1.27).

Тепер можливі дії споживача при виявленні протягом гарантійного строку недоліків залежать від того, чи є ці недоліки істотними або ні.

Так,

при істотному недоліку, що виник з вини виробника товару (продавця, виконавця), споживач може за своїм вибором вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, із наявних у продавця (виробника), товар (див. абз. 2 п. 29 розділу І нових Правил).

Якщо ж недолік не є істотним

, то споживач може вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару (див. абз. 1 п. 29 розділу І нових Правил).

При розірванні договору гроші, сплачені за товар, повертаються споживачу в день розірвання договору, а якщо це неможливо — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів (див.

ост. абз. п. 27 і п. 34 розділу І нових Правил).

Скоротилися і вимоги до куточка покупця, де тепер

суб’єктам господарювання потрібно забезпечити розміщення інформації про найменування власника (або вповноваженого ним органу), місцезнаходження і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, а також книги відгуків та пропозицій (див. абз. 1 п. 41 розділу І нових Правил), а розміщувати відомості про особливості продажу окремих груп непродовольчих товарів, перелік сезонних товарів, гарантійні терміни за якими обчислюються з початку відповідного сезону, перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд, а також витяг із ст. 14 Закону України «Про захист прав споживачів» уже не потрібно (див. абз. 1 п. 1.44 старих Правил).

Крім цього, тепер

суб’єкт господарювання зобов’язаний мати журнал реєстрації перевірок установленого зразка (див. абз. 2 п. 41 розділу І нових Правил), хоча раніше він міг його мати (див. абз. 2 п. 1.44 старих Правил).

Новими Правилами

(п. 35 розділу І) установлено конкретний розмір неустойки (1 % вартості товару), що виплачується споживачу за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів), на відміну від старих Правил, які щодо розміру неустойки посилалися на чинне законодавство України (див. п. 1.38).

Звичайно ж, ця стаття є лише стислим оглядом

нових Правил порівняно зі старими Правилами, проте в нових Правилах є ще багато цікавих моментів, тому суб’єктам господарювання, пов’язаним (так чи інакше) з роздрібною торгівлею непродовольчими товарами, варто ознайомитися з повним текстом цього документа.
Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно