Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо вікового обмеження транспортних засобів при їх ввезенні в Україну

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2007/№ 80
В обраному У обране
Друк
Лист від 16.06.2007 р. № 20-36-91

Щодо вікового обмеження транспортних засобів при їх ввезенні в Україну

Лист Міністерства юстиції України від 16.06.2007 р. № 20-36-91

 

Відповідно до листа Державної митної служби щодо вікового обмеження транспортних засобів при їх ввезенні на митну територію України Міністерство юстиції в межах компетенції повідомляє.

При вирішенні порушеного питання слід враховувати наступне.

Стаття 1 Закону України «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України» встановлює, що

механічний транспортний засіб — це транспортний засіб, який приводиться в рух за допомогою двигуна.

Закон України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» регулює питання ввезення на митну територію України та проведення першої реєстрації ввезених або виготовлених в Україні транспортних засобів.

Так, відповідно до статей 1 та 2 зазначеного Закону пропуск на митну територію України з метою вільного обігу (у тому числі з метою розкомплектування на запасні частини) тракторів колісних для перевезення напівпричепів (сідельних тягачів), автобусів, легкових автомобілів, вантажних автомобілів, автомобілів спеціального призначення та шасі з встановленими двигунами — коди товарних позицій згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності 8701 20, 8702 — 8705 та 8706 (шасі з встановленими двигунами тільки для автомобілів товарних позицій 8701 20 та 8702 — 8705) — допускається

за умови, що на момент переміщення через митний кордон України пройшло не більше 8 років з дати їх виготовлення .

Пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні ввезених транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, або виготовлених в Україні здійснюють

за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня «ЄВРО-2» згідно з технічними регламентами та національними стандартами (щонайменше за умови відповідності вимогам рівня «B» ДСТУ UN/ECE R. 49-02A, B:2002 або «A», «C»,»D» ДСТУ UN/ECE R 83-03:2002, які застосовують залежно від особливостей конструкції транспортних засобів):

— для тракторів колісних для перевезення напівпричепів (сідельних тягачів), автобусів та легкових автомобілів — коди товарних позицій 8701 20, 8702 та 8703 — з 1 січня 2006 року. Цю норму не поширюють до 1 липня 2006 року на зазначені транспортні засоби, переміщені на митну територію України або виготовлені в Україні до
31 грудня 2005 року включно, та транспортні засоби, на які до 31 грудня 2005 року включно видано сертифікати відповідності;

— для вантажних автомобілів та автомобілів спеціального призначення — коди товарних позицій 8704 та 8705 — з 1 січня 2007 року.

При цьому статтями 31 та 32 цього Закону встановлено, що стаття 1 цього Закону втрачає чинність з дня вступу України до Світової організації торгівлі.

Дія статей 1 і 2 цього Закону не поширюється

на транспортні засоби, які ввозяться на митну територію України тимчасово, з метою транзиту та при переселенні громадян на постійне місце проживання до України.

З огляду на викладене, на нашу думку,

у статті 1
Закону
України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» визначено вичерпний перелік транспортних засобів, пропуск яких на митну територію України дозволяється за умови, що на момент переміщення через митний кордон України пройшло не більше 8 років з дати їх виготовлення.

При цьому

Кабінету Міністрів України цим Законом не надано повноважень щодо прийняття рішення для надання дозволу на ввезення на митну територію України транспортних засобів, які виготовлені понад 8 років.

Також слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами.

Заступник міністра Л. Єфіменко



коментар редакції

Обмеження при ввезенні транспортних засобів

Лист, що коментується (далі — лист Мін’юсту), є відповіддю на запит ДМСУ про вікове обмеження транспортних засобів при їх ввезенні на митну територію України, проте він може бути цікавий усім, чия діяльність так чи інакше пов’язана з увезенням транспортних засобів.

Лист Мін’юсту не містить (та й не може містити) жодних особливих «відкриттів».

Так, зокрема, у

листі Мін’юсту з посиланням на ст. 1 Закону України «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України» (№ 2681-III від 13.09.2001 р.) наводиться поняття механічного транспортного засобу (транспортний засіб, який приводиться в рух за допомогою двигуна). Ураховуючи, що механічний транспортний засіб є різновидом транспортного засобу, на наш погляд, тут доречніше було б навести більш загальне поняття транспортного засобу (пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також установленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів), як таке, що найчастіше використовується в нормативно-правових актах.

Мін’юст, особливо не мудруючи, у своєму листі майже дослівно цитує статті 1 і 2

Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» (№ 2739-IV від 06.07.2005 р.), яким і встановлено обмеження на ввезення транспортних засобів, а деякі скорочення цитат у листі застосовує не зовсім вдало (наприклад, замість «з дати виготовлення.» в листі зазначається «з дати.»).

Проте в листі Мін’юсту наводяться обмеження на ввезення транспортних засобів, установлені згаданим вище законом, що стосуються як «віку» транспортних засобів, так і їх відповідності екологічним нормам, при цьому слід брати до уваги, що ці обмеження діють комплексно, тобто

транспортний засіб дозволяється ввозити тільки в разі, коли він відповідає як «віковим» вимогам, так і вимогам екологічних норм.

Зокрема,

увезення на митну територію України транспортних засобів (сідельних тягачів, автобусів, легкових автомобілів, вантажних автомобілів, автомобілів спеціального призначення та шасі з встановленими двигунами окремих товарних позицій) з метою вільного обігу (у тому числі — на запчастини) допускається тільки тоді, коли їх «вік» на момент переміщення через митний кордон України не перевищує 8 років з дати їх виготовлення, при цьому Мін’юст пояснює, що Кабінет Міністрів України не має права давати дозвіл на ввезення транспортних засобів, які не відповідають цій вимозі.

Також

увезення транспортних засобів (як нових, так і таких, що були в користуванні) на митну територію України та їх перша реєстрація допускається тільки за умови, що вони відповідають екологічним нормам не нижче рівня «ЄВРО-2», причому це стосується і транспортних засобів, виготовлених в Україні.

Отже, для їх першої реєстрації всі транспортні засоби (як ті, що ввозяться, так і виготовлені в Україні) мають відповідати вимогам екологічних норм (не нижче рівня «ЄВРО-2»).

Мін’юст у своєму листі також нагадує, що

«вікові» обмеження щодо транспортних засобів буде скасовано з дня вступу України до Світової організації торгівлі, а на транспортні засоби, що ввозяться на митну територію України тимчасово (при транзиті) та при переселенні громадян до України на постійне місце проживання, «вікові» та «екологічні» обмеження не поширюються.

Георгій Сфінцицкі, юрист

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно