Самореклама оподатковується податком з реклами
Лист Державної податкової адміністрації України від 23.02.2004 р. № 91/4/13-1114
ДПАУ розглянула запит стосовно сплати податку з реклами та повідомляє таке.
Відповідно до ст. 15 Закону України від 25.06.91 р. № 1251-XII «Про систему оподаткування» в редакції Закону України від 18.02.97 р. № 77/97-ВР податок з реклами належить до місцевих податків і зборів (обов’язкових платежів), а механізм його справляння та порядок сплати встановлюється сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.
Декретом КМУ від 20.05.93 р. № 56-93 «Про місцеві податки і збори» визначено види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення. Статтею 11 Декрету визначено об’єкт оподаткування, платники податку, зазначено граничні розміри ставок податку з реклами.
Об’єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами.
Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень і повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу: на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях.
Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 % вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5 % за розміщення реклами на тривалий час.
Згідно зі ст. 1 Закону України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу» реклама — це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Тобто заклик підписатися на газету є рекламою, яка повинна оподатковуватися за порядком, встановленим рішенням органу місцевого самоврядування.
У випадку,
коли газета розміщує на своїх сторінках власну рекламу, вона повинна нараховувати податок з реклами із розрахунку тарифів на платні послуги за розміщення реклами, затверджених для розрахунків із сторонніми організаціями. Якщо газета розміщує тільки власну рекламу, і тарифів на розміщення реклами не існує, вона повинна обчислити податок із розрахунку собівартості виготовлення друкованого засобу пропорційно питомій вазі від займаного рекламою місця.Голова М. Азаров