Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Обкладення ПДВ рекламних послуг

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2007/№ 80
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Обкладення ПДВ рекламних послуг

 

Як визначається база обкладення ПДВ послуг з розміщення реклами? Які особливості виписування податкових накладних рекламними агентствами? Де в податковій накладній необхідно зазначати податок з реклами?

(м. Кіровоград)

 

З урахуванням того, що

Декретом № 56-93 податок з реклами віднесено до місцевих податків і зборів, обкладення податком на додану вартість послуг з установлення та розміщення реклами має деякі особливості. При цьому йдеться не про пільгування таких послуг (згідно з п.п. 3.1.1 Закону про ПДВ їх віднесено до оподатковуваних у числі операцій з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України) або застосування іншої ставки податку, а про визначення бази оподаткування.

Як відомо,

пунктом 4.1 Закону про ПДВ установлено, що база оподаткування операцій з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (за деякими винятками) згідно із законами України з питань оподаткування.

Отже, податок з реклами, який, як зазначалося, є місцевим податком, не входить до бази обкладення ПДВ послуг з установлення та розміщення реклами. Не входить він, до речі, і до договірної вартості рекламних послуг та сплачується за фактом їх оплати (з вартості послуг з установлення та розміщення реклами).

Підсумовуючи викладене, маємо:

— підприємство, яке надає рекламні послуги, самостійно формує їх вартість. При цьому необхідно розуміти, що йдеться про вартість без нарахування ПДВ, оскільки відповідно до

п.п. 6.1.1 Закону про ПДВ цей податок становить 20 % бази оподаткування, визначеної за правилами, викладеними вище, і додається до ціни товарів (робіт, послуг);

— обкладенню ПДВ підлягає договірна вартість таких послуг, визначена за вільними цінами, але вже з обов’язковим застереженням щодо звичайних цін. Тут слід також зазначити, що звичайні ціни можна не застосовувати, якщо договірна ціна не відрізняється від звичайної у той чи інший бік більше ніж на 20 % (

абз. другий п. 4.1 Закону про ПДВ);

— податок з реклами не обкладається ПДВ і сплачується понад договірну ціну за однією зі ставок (0,1 або 0,5 %), установлених

Декретом № 56-93.

Наведемо умовний числовий

приклад. Рекламне агентство надає послуги з розміщення реклами на тривалий строк підприємству-рекламодавцю, яке є пов’язаною з ним особою. Договірну ціну таких послуг визначено в розмірі 400 грн., хоча за звичайних умов агентство розміщує аналогічну рекламу на такий самий строк за 800 грн.

Згідно з вимогами

п. 4.2 Закону про ПДВ база оподаткування операції з поставки послуг пов’язаним особам визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни. В умовах наведеного прикладу це означає, що ПДВ слід нарахувати на звичайну ціну послуги, яка становить у цьому випадку 800 грн. Тоді сума ПДВ дорівнюватиме 160 грн. (800 х 20 %). Сума ж податку з реклами (при застосуванні ставки 0,5 % як для довготривалої реклами) обчислюється з договірної вартості рекламних послуг та складе 2 грн. (400 х 0,5 %).

Якщо в інших умовах звичайна ціна рекламних послуг, що надаються, становить 400 грн., тобто збігається з договірною ціною, то сума ПДВ дорівнюватиме при цьому 80 грн. (400 х 20 %), а сума податку з реклами — ті ж 2 грн. (400 х 0,5 %).

Як бачимо, об’єктом для обкладення податком з реклами та ПДВ буде та сама величина (договірна вартість послуг рекламного агентства) тільки в тому разі, коли договірна ціна є звичайною. Інакше ПДВ і податок з реклами мають різні бази оподаткування (як у розглянутому нами прикладі).

На завершення зазначимо, що в податковій накладній податок з реклами відображається за окремим рядком у розділі III «Поворотна (заставна) тара». Незважаючи на те що такий спосіб відображення податку з реклами прямо не згадується в

Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 165, він застосовується на практиці, не зустрічаючи при цьому заперечень з боку податкових органів.

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно