Теми статей
Обрати теми

Що таке разова і довготривала реклама?

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Що таке разова і довготривала реклама?

 

Як слід розрізняти одноразову рекламу і рекламу, розміщену на тривалий час? Від чого залежить вибір конкретної ставки податку з реклами?

(м. Дніпродзержинськ)

 

Відповідно до

ст. 11 Декрету № 56-93 ставки податку з реклами розрізняються залежно від того, разовою чи довготривалою є реклама, що розміщується. Так, граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 % вартості послуг за розміщення одноразової реклами і 0,5 % за розміщення реклами на тривалий час. Конкретні ж ставки податку з реклами слід шукати у відповідних положеннях місцевих органів самоврядування з урахуванням того, що згідно зі ст. 18 Декрету № 56-93 ці органи мають право самостійно встановлювати і визначати порядок сплати місцевих податків та зборів у межах установлених цим Декретом граничних розмірів ставок.

На жаль, у жодному загальнодержавному нормативному документі не визначено, що розуміється під одноразовою рекламою. Не відомо також, що мається на увазі в

Декреті № 56-93 під «розміщенням реклами на тривалий час». На наш погляд, при вирішенні зазначеної проблеми необхідно виходити:

1) зі змісту документів, що регулюють порядок обчислення та сплати податку з реклами, прийнятих місцевими органами влади;

2) з умов договору на встановлення та розміщення реклами;

3) із того, яким чином і на якому носії розміщено рекламу замовника.

Проаналізуємо по черзі кожний з перелічених вище факторів, які впливають на віднесення тієї чи іншої реклами до одноразової або довготривалої.

Аналіз кількох нормативних документів, прийнятих на місцевому рівні, показує, що критерії класифікації реклами в кожному з них свої і в деякому розумінні навіть несподівані. Так, у діючому Положенні про порядок обчислення та сплати податку на рекламу в

м. Харкові зазначається, що ставка 0,5 % вартості послуг за виготовлення та розміщення реклами на тривалий час застосовується, якщо йдеться про строк більше ніж один день або про неодноразову рекламу. Поняття ж одноразової реклами взагалі не розшифровується.

Для платників податку

м. Запоріжжя ситуація складається дещо інакше. Ставка 0,1 % застосовується при справлянні податку з вартості послуг за розміщення реклами на строк до 6 місяців та одноразової реклами в засобах масової інформації, що, по суті, прирівнює до одноразової реклами будь-яку рекламу, розміщену менше ніж на піврічний строк. Довготривалою ж вважається реклама, розміщена на строк від 6 місяців до одного року і протягом одного календарного місяця в засобах масової інформації. При її оподаткуванні застосовується ставка 0,5 % вартості рекламних послуг. Якщо ж реклама розміщується на строк понад один рік, податок з реклами сплачується за кожний рік окремо в установленому порядку, як при розміщенні попередньої реклами.

Найневизначенішою виглядає ситуація з одноразовою та довготривалою рекламою в м. Києві, оскільки

Положення № 360/520 жодних вказівок щодо їх тлумачення не містить. А це означає, що платникам, поставленим місцевими органами влади в таке положення, слід орієнтуватися на другий критерій — умови договору на встановлення та розміщення реклами.

Наприклад, якщо за умовами договору передбачається одна публікація реклами в друкованих засобах масової інформації або одна трансляція рекламного ролика по радіо чи телебаченню, безумовно, ідеться про одноразову рекламу. Одноразовою рекламою є також її розповсюдження шляхом роздавання листівок у ході якогось святкового рекламного заходу (відкриття магазину; презентація з нагоди виходу на ринок нової торговельної марки тощо).

Водночас за умови публікації того самого рекламного оголошення (трансляції ролика; роздавання листівок) протягом певного періоду (або кілька разів) така реклама має визнаватися довготривалою.

І нарешті, керуючись третім критерієм, можна стверджувати, що при встановленні рекламних щитів, призматронів та інших технічних засобів, функціонально призначених для розміщення реклами, а також при її розміщенні на транспортних засобах і на інтернет-сайтах така реклама, із зрозумілих причин, має розглядатися як довготривала. Виходити тут слід з достатньої тривалості існування самого носія реклами (щита, транспортного засобу, сайта тощо) і багаторазової можливості ознайомлення з цією рекламою.

Отже, тільки з аналізу конкретної ситуації спільно з нормами конкретного рішення органу місцевого самоврядування можна встановити, відносяться рекламні послуги, що надаються, до одноразової чи довготривалої реклами. І вже залежно від відповіді на це запитання можна визначитися зі

ставкою податку з реклами (0,1 або 0,5 %), яка має застосовуватися в цьому випадку.

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі