Теми статей
Обрати теми

Сплата податку з реклами як різниці між «податковими зобов’язаннями» та «податковим кредитом»

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Сплата податку з реклами як різниці між «податковими зобов’язаннями» та «податковим кредитом»

 

Чи може рекламне агентство перераховувати до бюджету тільки різницю між сумою податку з реклами, отриманої від замовника, і сумою цього податку, сплаченої третім особам (підрядникам), які є фактичними виконавцями послуг з розміщення або встановлення реклами?

(м. Чернігів)

 

Відповідно до

ст. 11 Декрету № 56-93 об’єктом податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Платниками зазначеного податку є юридичні особи та громадяни.

Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень та повідомлень, що передають інформацію в комерційних цілях за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, площах, будинках, транспорті та в інших місцях.

Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 % вартості послуг за розміщення разової реклами і 0,5 % за розміщення реклами на тривалий час.

Декретом № 56-93

сплату податку з реклами прив’язано до оплати послуг з установлення та розміщення реклами, хоча слід мати на увазі, що деякими місцевими радами прийнято відповідні положення, які зобов’язують сплачувати цей податок за фактом надання послуг з установлення та розміщення реклами, навіть якщо ці послуги не було оплачено. У будь-якому випадку крім вартості рекламних послуг, оплачених рекламодавцем рекламному агентству або наданих рекламним агентством без попередньої оплати рекламодавцем, додатково сплачується податок з реклами, який рекламне агентство зобов’язане акумулювати і в установлені строки перераховувати до місцевого бюджету.

Рекламні агентства, у свою чергу, виконуючи замовлення на розміщення реклами, частину коштів, отриманих від рекламодавців, перераховують своїм субпідрядникам, які безпосередньо здійснюють установлення та розміщення реклами.

При цьому

чинне законодавство не містить положень, які б дозволяли рекламним агентствам, що діють на ринку рекламних послуг, перераховувати до бюджету тільки різницю між сумою податку з реклами, отриманої від замовників, і сумою цього податку, сплаченої третім особам (підрядникам).

Разом з тим обкладення податком з реклами того самого об’єкта (вартості послуг з установлення та розміщення реклами) і у рекламного агентства, і у підрядника суперечило б загальним принципам побудови системи оподаткування, а саме, недопущенню подвійного оподаткування.

Як вихід із ситуації, що склалася, ДПАУ в м. Києві у своєму

листі від 18.09.97 р. № 18-01/3/6492 запропонувала перераховувати податок з реклами до місцевого бюджету сальдовим методом, тобто виходячи з вартості власних послуг, наданих рекламним агентством (іншим посередником). Водночас, на думку податківців, такий порядок сплати податку з реклами дійсний тільки за наявності у платника податку первинних документів (з відповідними записами в них), які б свідчили про перерахування рекламним агентством податку з реклами кінцевому розповсюджувачу з розрахунку виконуваних ним обсягів робіт (послуг) з рекламування рекламодавця. Інакше рекламне агентство зобов’язане перераховувати податок з реклами до бюджету в повному обсязі.

Судячи з усього, ДПАУ також не заперечує проти застосування такого порядку сплати податку з реклами, про що свідчить консультація її провідного фахівця аналогічного змісту (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 91, рубрика «Думка фахівців офіційних органів») і

лист ДПАУ від 24.09.2002 р. № 6303/6/15-3416 (див. с. 42).

Покажемо на числовому прикладі, як працює описаний вище метод при сплаті податку з реклами.

Приклад 1.

Підприємство замовило рекламному агентству розмістити в друкованому виданні рекламний матеріал. Вартість послуг рекламного агентства:

— з розміщення рекламного матеріалу — 36,15 грн., у тому числі ПДВ — 6 грн., податок з реклами — 0,15 грн.

Видавництво, яке розмістило рекламний матеріал у газеті, виставило рахунок рекламному агентству на суму 241 грн., у тому числі ПДВ — 40 грн., податок з реклами — 1 грн.

Зобов’язання за податком з реклами нараховуються при отриманні оплати.

 


з/п

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий
облік, грн.

дебет

кредит

ВД

ВВ

1

2

3

4

5

6

7

У видавництва

1

Відображено реалізацію послуг

361

703

241

201

2

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

703

641/ПДВ

40

3

Відображено суму податку з реклами, що підлягає сплаті рекламним агентством, у складі вартості наданих рекламних послуг

703

645*

1

* Для зручності ведення аналітичного обліку сум податку з реклами в розрізі контрагентів підприємство на свій розсуд може відкрити новий субрахунок 645 «Зобов’язання за податком з реклами».

4

Отримано оплату від рекламного агентства

311

361

241

5

Відображено суму податкових зобов’язань за податком з реклами при отриманні оплати за надані рекламні послуги

645

641/ПР

1

1

6

Перераховано податок з реклами до бюджету

641/ПР

311

1

У рекламного агентства

1

Відображено послуги видавництва

23

631

200

200

2

Відображено право на податковий кредит

641/ПДВ

631

40

3

Відображено суму податку з реклами*

641/ПР

631

1

1

* Такий запис рекламним агентством робиться тільки при розміщенні чужої реклами за допомогою третіх осіб. Сума податку з реклами з вартості розміщення власної реклами не виділяється окремо, а відображається у складі вартості таких послуг записом Дт 93 — Кт 631, 685 і включається до валових витрат.

4

Відображено реалізацію послуг з розміщення реклами
(241 грн. + 36,15 грн.)

361

703

277,15

231,15

5

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

703

641/ПДВ

46

6

Відображено суму податку з реклами, що підлягає сплаті рекламним агентством, у складі вартості наданих рекламних послуг

703

645

1,15

7

Отримано оплату від замовника

311

361

277,15

8

Відображено суму податкових зобов’язань за податком з реклами при отриманні оплати за надані рекламні послуги

645

641/ПР

1,15

0,15

9

Перераховано податок з реклами до бюджету

641/ПР

311

0,15

10

Сформовано фінансовий результат:
— списано суму доходів
— списано суму витрат



703
791



791
903



231,15
200

У замовника

1

Відображено витрати з виготовлення та розміщення реклами

93

685

231,15

231,15

2

Включено до складу податкового кредиту суму ПДВ

641/ПДВ

685

46

 

Отже, із загального обсягу податку з реклами 1,15 грн. (230 х 0,5 %), обчисленого з усієї вартості наданих замовнику рекламних послуг без урахування ПДВ, основну частину сплатило видавництво (0,5 % від вартості своїх послуг без ПДВ, що складає 200 х 0,5 % = 1 грн.). Рекламному ж агентству довелося сплатити тільки різницю в сумі 0,15 грн. (30 х 0,5 %) між сумою податку 1,15 грн., отриманого від замовника, і сумою цього податку 1 грн., перерахованою видавництву.

На завершення ще раз підкреслимо, що сплата податку з реклами зазначеним вище способом не ґрунтується на вимогах

Декрету № 56-93, і, отже, може стати предметом спорів між платником податків та податковими органами. Рекламним агентствам, для яких застосування сальдового способу дозволяє значно скоротити суми податку з реклами, що сплачуються до бюджету, доцільно було б отримати сприятливе роз’яснення з місцевої ДПІ. Адже, як відомо, не може бути притягнуто до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до наданого йому податкового роз’яснення за відсутності податкових роз’яснень з цього питання, що мають пріоритет (абз. «д» п.п. 4.4.2 Закону № 2181).

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі