Теми статей
Обрати теми

Виготовлення та розповсюдження рекламних листівок: хто сплачує податок з реклами

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Виготовлення та розповсюдження рекламних листівок: хто сплачує податок з реклами

 

Друкарня виконала замовлення підприємства роздрібної торгівлі з друкування певного тиражу рекламних листівок. Увесь тираж таких листівок було викладено біля кас у супермаркеті для вільного доступу до них покупців. Чи виникає в цьому випадку в когось із зазначених суб’єктів господарювання обов’язок зі сплати податку з реклами?

(м. Луганськ)

 

Статтею 11 Декрету № 56-93

установлено, що об’єктом для обчислення податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Тому одне тільки виробництво (виготовлення) реклами податком з реклами обкладатися не повинне. На це, до речі, указує й ДПАУ в консультаціях своїх провідних фахівців (див., наприклад, «Вісник податкової служби України», 2001, № 44; 2003, № 37).

Викладене означає, що на вартість замовлення з виготовлення певного тиражу рекламних листівок, отриманого друкарнею від супермаркету, податок з реклами нараховуватися не повинен. Проте при відповіді на запитання, чи сплачується податок з реклами з вартості

виготовлення рекламної продукції, необхідно керуватися також вимогами, установленими на місцях.

Звертаємо увагу, що деякі органи місцевого самоврядування у відповідних регіональних положеннях про податок з реклами дещо по-іншому визначають базу для обчислення цього податку, уключаючи до неї і вартість послуг з виготовлення реклами. Так, у чинному Положенні про обчислення та сплату податку на рекламу в

м. Харкові зазначається, що об’єктом оподаткування є вартість послуг, які оплачуються за виготовлення та розміщення реклами. Навпаки, аналогічним рішенням органу місцевого самоврядування в м. Запоріжжі передбачено, що об’єктом обкладення податком з реклами є вартість послуг з установлення та розповсюдження реклами власної продукції (робіт, послуг), у тому числі роботи, які виконуються господарським способом.

У зв’язку з цим певний інтерес викликає

Положення № 360/520, яким на сьогодні встановлено, що об’єктом обкладення податком з реклами в м. Києві є вартість послуг з установлення та розміщення реклами, у тому числі й плата за право тимчасового використання місць для розташування об’єктів зовнішньої реклами. Разом з тим попередньою редакцією цього нормативного документа було визначено об’єкт оподаткування, що відрізнявся від установленого Декретом № 56-93, а саме, вартість послуг з виготовлення та розміщення реклами, проте на сьогодні в цій частині його приведено у відповідність до вимог зазначеного Декрету.

Щодо виникнення об’єкта оподаткування у самого торговельного підприємства, то оскільки для розповсюдження віддрукованих листівок будь-яка третя особа не залучалася та послуги з розповсюдження супермаркету не надавалися (як випливає зі змісту запитання, кожний бажаючий мав можливість узяти рекламну листівку самостійно), податок з реклами не зобов’язане сплачувати й торговельне підприємство.

Насамкінець варто зауважити, що у ДПАУ склалася протилежна думка із цього приводу. Так, у консультації одного з її провідних фахівців свого часу зазначалося (див. «Вісник податкової служби України», 2001, № 44), що незалежно від того, за плату чи безоплатно надаються послуги з розміщення реклами, необхідно нараховувати податок з реклами, якщо інше не передбачено рішенням місцевої ради.

Цей же підхід знаходимо також у листі ДПАУ від 23.02.2004 р. № 91/4/13-1114 (див. с. 42 сьогоднішнього номера). А от у ДПА в м. Києві інша думка (див. лист від 25.07.2005 р. № 693/10/15-508 на с. 41).

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі