Теми статей
Обрати теми

Використання місцевої символіки в назві юрособи: як сплачувати збір за таке використання?

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Використання місцевої символіки в назві юрособи: як сплачувати збір за таке використання?

 

Чи є правомірним використання місцевої символіки в назві юридичної особи (наприклад, АТ «Золоті ворота» або ТОВ «Дзеркальний струмінь»)? Чи матиме місце в цьому випадку використання такої символіки з комерційною метою? Як обчислюється при цьому збір за право на використання місцевої символіки? Чи є платником зазначеного збору неприбуткова організація, що використовує у своїй назві місцеву символіку (скажімо, благодійний фонд «Золоті ворота»)?

(м. Київ)

 

Відповідно до

ст. 12 Декрету № 56-93 збір за право на використання місцевої символіки справляється з юридичних осіб та громадян, які використовують цю символіку з комерційною метою.

Дозвіл на використання місцевої символіки (герба міста або іншого населеного пункту, назви або зображення) видається відповідними органами місцевого самоврядування.

Граничний розмір збору за право на використання місцевої символіки не повинен перевищувати з юридичних осіб — 0,1 % вартості виробленої продукції, виконаних робіт, наданих послуг з використанням місцевої символіки, з громадян, які займаються підприємницькою діяльністю, — п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Лаконічність положень

ст. 12 Декрету № 56-93 примушує звернутися для відповіді на перше з поставлених запитань до Закону про держреєстрацію, частиною першою ст. 23 якого встановлено, що юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про його організаційно-правову форму (крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів та установ), і назву. При цьому будь-яке тлумачення терміна «назва юридичної особи» у Законі про реєстрацію відсутнє.

Певну ясність у розуміння зазначеного терміна вносять

Вимоги № 65, відповідно до яких:

— назва юридичної особи може складатися із власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб створення, залежність юридичної особи та інші відомості (

п. 1.2);

— у назві юридичної особи не може бути використано слово «національний» у всіх відмінках, крім закладів (установ), що одержують статус національного закладу (установи) України (

п. 1.6);

— у найменуванні юридичної особи приватного права

забороняється використання найменувань органів державної влади, місцевого самоврядування та історичних державних найменувань, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України (п. 1.5).

Поки переліку таких історичних державних найменувань Кабміном не встановлено (не виключено, що до нього можуть потрапити і деякі з архітектурних та історичних пам’ятників, які належать до місцевої символіки в тому чи іншому регіоні України), інших

заборон на використання в назві юрособи місцевої символіки чинне законодавство не містить.

Щодо

платників збору за  право використання місцевої символіки, то, як зазначалося вище, ними є тільки ті юридичні особи та громадяни, які використовують цю символіку з комерційною метою. При цьому поняття «використання з комерційною метою» у чинному законодавстві також не визначено.

Слід зазначити, що найближчим до цього поняття є

господарська комерційна діяльність (підприємництво), основні принципи якого встановлено в однойменному розділі 4 ГКУ. Так, підприємництво — це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 ГКУ).

Як випливає з

Декрету № 56-93 об’єктом для нарахування збору за право на використання місцевої символіки є вартість виробленої продукції, виконаних робіт, наданих послуг з використанням місцевої символіки. З цього можна зробити висновок, що в разі включення елемента місцевої символіки до назви юридичної особи, яка провадить господарську комерційну діяльність, зазначений збір має сплачуватися з вартості всієї виробленої нею продукції (усього обсягу виконаних робіт, наданих послуг).

Разом з тим необхідно враховувати, що відповідно до

ст. 18 Декрету № 56-93 органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють та визначають порядок сплати місцевих податків і зборів (у межах установлених цим Декретом граничних розмірів ставок). Тому при відповіді на запитання, що є об’єктом для обчислення збору в разі використання місцевої символіки в назві підприємства, у першу чергу слід звернутися до відповідних нормативних документів органів місцевого самоврядування.

Наприклад, згідно з

п.п. 2.2 Положення про збір за право на використання місцевої символіки міста Києва, затвердженого рішенням XII сесії четвертого скликання Київської міської ради від 09.03.2006 р. № 149/3240, розрахунковою базою обкладення збором юридичних осіб є, зокрема, загальна вартість виготовленої продукції (виконаних робіт, наданих послуг) підприємств, організацій, установ, у власних назвах або товарних знаках яких використовується символіка міста в комерційних цілях, що підтверджує викладену нами думку.

На завершення зазначимо, що в разі використання місцевої символіки в назві однією з неприбуткових організацій, перелік яких міститься в

п.п. 7.11.1 Закону про податок на прибуток, об’єкт для сплати збору не виникає, оскільки таке використання здійснюється не з комерційною метою.

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі