Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Припинення діяльності, що патентується: як повернути надміру сплачені суми за патент

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Припинення діяльності, що патентується: як повернути надміру сплачені суми за патент

 

Підприємство придбало торговий патент на рік. Однак, відпрацювавши два місяці, воно вирішило припинити діяльність, що підлягає патентуванню. В якому порядку здійснюється повернення патенту і надміру сплачених за нього сум?

(м. Харків)

 

Процедуру повернення торгового патенту і надміру сплачених за нього сум у разі припинення діяльності, що патентується, описано в

ч. 3 ст. 2 Закону про патентування.

Якщо суб’єкт підприємництва вирішив припинити діяльність, що підлягає патентуванню, він має право

відмовитися від патенту . При цьому обов’язковою умовою є подання до відповідного податкового органу письмового повідомлення про припинення такої діяльності (простіше кажучи — листа). Такий лист подається до 15 числа місяця, що передує звітному, а торговий патент підлягає поверненню до податкового органу.

Що стосується надміру сплаченої суми вартості такого патенту (переплати), то вона або повертається суб’єкту підприємницької діяльності за його бажанням на поточний рахунок, або зараховується в рахунок сплати вартості інших патентів. Зрозуміло, що спосіб повернення коштів має бути зазначено в листі.

Приклад 1.

Підприємство придбало торговий патент 18.07.2007 р. При цьому одноразово було оплачено його вартість за решту липня і за серпень 2007 року, а також за червень 2008 року. До 15.08.2007 р. було здійснено платіж за вересень і жовтень 2007 року.

Відпрацювавши два місяці, підприємство прийняло рішення про припинення діяльності, що патентується. До податкової інспекції до 15 вересня 2007 року подано відповідний лист і повернено торговий патент.

У цьому випадку суб’єкту господарювання повертаються кошти, сплачені за жовтень 2007 року і за червень 2008 року.

Інакше складається ситуація, коли підприємство повідомляє податкову інспекцію про припинення діяльності, що патентується,

після 15 числа місяця, що передує звітному. За цих обставин не можна розраховувати на повернення суми коштів, сплаченої за наступний місяць, адже нарахування вартості торгового патенту за цей період уже відбулося.

Таким чином, для суб’єкта підприємницької діяльності, який несвоєчасно повідомив відповідний податковий орган про припинення діяльності, що патентується, надміру сплаченою сумою вартості торгового патенту вважається

одноразова плата, яка вноситься таким суб’єктом під час придбання торгового патенту і на яку потім зменшується розмір плати, що підлягає внесенню в останній місяць дії патенту. Ця сума повертається платнику податків згідно з чинним законодавством.

На це звертають увагу і представники ДПАУ в консультації, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби України», 2006, № 14, с. 36.

Приклад 2.

Умови ті самі, що й у прикладі 1, лише припустимо, що підприємство повідомило податкову інспекцію про припинення діяльності, що патентується, і повернуло торговий патент після 15 вересня 2007 року.

У такій ситуації суб’єкт господарювання не може розраховувати на повернення коштів, сплачених за жовтень 2007 року, оскільки нарахування вартості торгового патенту за цей період податковим органом уже відбулося. Поверненню підлягає тільки сума, унесена за червень 2008 року.

Як бачимо, повернення переплати і відповідно її сума залежать від дати звернення до податкового органу стосовно припинення діяльності, що патентується: до 15 числа попереднього місяця чи після. Зрозуміло, що чим оперативніше це зробить підприємство, тим краще.

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі