Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Думка фахівців офіційних органів. Сплата збору за спеціальне використання водних ресурсів бюджетними установами

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2007/№ 87
В обраному У обране
Друк
Стаття

Сплата збору за спеціальне використання водних ресурсів бюджетними установами

 

Підпунктом 13 п. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ

до загальнодержавних податків і зборів віднесено збір за використання природних ресурсів. До переліку природних ресурсів загальнодержавного значення належать підземні води та поверхневі води, що знаходяться або використовуються на території більш як однієї області. При цьому спеціальне водокористування відповідно до ст. 49 Водного кодексу є платним.

Збір за спеціальне використання водних ресурсів включає збір за використання води водних об’єктів та за скидання забруднюючих речовин. Розмір збору за використання води визначається на основі нормативів збору, фактичних обсягів використаної води та встановлених лімітів використання води (

ст. 30 Водного кодексу).

Відповідно до

Порядку справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.99 р. № 1494 (далі — Порядок), збір за спеціальне використання водних ресурсів справляється за використання води з водних об’єктів, що забрана із застосуванням споруд або технічних пристроїв, а також від інших водокористувачів та скидання в них зворотних вод.

Пунктом 2.1 Інструкції про порядок обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту

, затвердженої спільним наказом Мінфіну України, ДПАУ, Мінекономіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 01.10.99 р. № 231/539/118/219 (далі — Інструкція № 231), встановлено, що платниками збору, зокрема, є підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, які використовують водні ресурси та користуються водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту.

Водокористувачі, які здійснюють забір води з водного об’єкта або використовують в установленому законодавством порядку воду, отриману від інших водокористувачів, мають відповідно дозволи на спеціальне водокористування або

договори на поставку води. Водокористувачам у встановленому порядку затверджуються ліміти використання водних ресурсів.

Згідно з

п. 5 Порядку та п. 4.1 Інструкції № 231 об’єктом обчислення збору за спеціальне використання водних ресурсів є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі (за винятком обсягу води, переданої населенню) з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання. При нарахуванні збору за спеціальне водокористування враховується фактичний обсяг використаної води та норматив збору.

Пунктом 4.5 Інструкції № 231

передбачено, що при використанні водокористувачами води одночасно для власних потреб і для потреб об’єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства (за винятком обсягу води, переданої населенню), підсобного сільського і рибного господарства або інших допоміжних служб збори до бюджетів вносять за всю фактично використану воду з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання. У той же час збір за спеціальне використання водних ресурсів не справляється за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності (п. 4.8 Інструкції № 231).

Таким чином, бюджетні установи, у тому числі заклади охорони здоров’я, освіти і соціального захисту населення, дошкільні дитячі заклади, які у своїй діяльності використовують воду

лише для питних і санітарно-гігієнічних потреб, не є платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів. Якщо зазначені установи використовують воду одночасно для питних і санітарно-гігієнічних потреб, для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих та інших потреб, вони сплачують збір за спеціальне використання водних ресурсів на загальних підставах за всю фактично використану воду, з урахуванням обсягу втрат води у системах водопостачання.

Обсяг використаної води визначається водокористувачами

самостійно на підставі даних первинного обліку за показниками вимірювальних приладів (п. 4.6 Інструкції № 231).

У разі якщо водоспоживання бюджетної установи здійснюється

окремими водоводами і обсяги такого водоспоживання за напрямами використання можна визначити водоміром, то обсяги води, передані виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, не включаються до оподатковуваного обсягу води.

Фінансування сплати податків бюджетними установами, у тому числі і збору за спеціальне використання водних ресурсів, слід передбачити

у кошторисі видатків на підставі відповідних розрахунків.

Анатолій ЮРЧЕНКО,
начальник відділу адміністрування ресурсних (рентних) та неподаткових платежів ДПА у Харківській області

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно