Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Облік запасів. Оприбуткування матеріалів, отриманих після списання матеріальних цінностей

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2007/№ 72
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Оприбуткування матеріалів, отриманих після списання матеріальних цінностей

 

За якою ціною оприбутковувати ганчір’я, що отримано від списання виробів з тканини?

Чи потрібно оприбутковувати лом — дрова від списання дерев’яних меблів та за якою ціною, якщо вони потім використовуватимуться для ремонту меблів?

(м. Київ)

 

Вирішення сформульованих вами запитань у компетенції постійно діючої комісії установи, яка створюється щорічно відповідно до

п. 6 Типової інструкції.

Для визначення непридатності матеріальних цінностей і встановлення неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також для оформлення необхідної документації на списання цих цінностей наказом керівника установи створюється постійно діюча комісія, яка діє протягом року, у складі:

— керівника або його заступника (голова комісії);

— головного бухгалтера або його заступника (в установах і організаціях, у яких штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена, — особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);

— керівників груп обліку (в установах, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують матеріальні цінності;

— особи, на яку покладено відповідальність за збереження матеріальних цінностей;

— інших посадових осіб (на розсуд керівника установи).

Наказ про створення постійно діючої комісії поновлюється щорічно або в разі потреби.

Право визначення непридатності матеріальних цінностей і встановлення неможливості або неефективності проведення відновлювального ремонту, а також оформлення необхідної документації наказом керівника установи може бути надано щорічній інвентаризаційній комісії.

Саме комісія, призначена керівником установи,

встановлює можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів списаного об’єкта і проводить їх оцінку. Відповідно до п. 42 Інструкції № 125 комісією здійснюється переоцінка кожної окремої одиниці запасів (якщо ви списували навіть необоротні активи, після списання вони підпадають під категорію запасів) і встановлюються нові ціни. Документи, що підтверджують нову ціну, не потрібні. Тобто ніякої розрахункової чи фіксованої ціни не існує. Комісії під час встановлення вартості оприбуткованого ганчір’я при списанні штор або оприбуткованих дров при списанні меблів перш за все варто визначитися з можливістю подальшого їх використання.

Так, якщо штори були виготовлені з натуральної тканини та отримане в результаті списання ганчір’я можна використати для миття підлоги, то його слід оприбуткувати за мінімальною ціною, адже протягом місяця ви його використаєте.

Якщо ж штори виготовлені з ацетатного шовку та до подальшого використання непридатні, то немає сенсу їх оприбутковувати.

При труднощах у визначенні вартості оприбуткованих матеріалів від списання можна орієнтуватись на ціни, які встановлюють пункти прийому вторинної сировини у вашому регіоні. Для уточнення вартості також можна використовувати прайси, ринкові ціни, які склалися в регіоні, але при цьому враховувати велику зношеність оприбуткованих матеріалів.

У випадку використання відходів від списаних меблів для проведення ремонту інших меблів їх оприбуткування обов’язкове. У таблиці наведено основні операції зі списання меблів та використання результатів списання.

 


з/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

Списано меблі (5 письмових столів) на підставі акта комісії — форма ОЗ-3 (бюджет)

401

113

750

2

Оприбутковано відходи деревини (дрова в кількості 1 куб. м) на підставі акта про списання ф. ОЗ-3

234

711

29

3

Видано відходи деревини для ремонту меблів, складено акт про ремонт меблів

811

234

29

 

Важливо:

у результатах списання обов’язково вказується не тільки ціна, а й кількість оприбуткованих матеріалів: для відходів з тканини — це кілограми, а для відходів деревини, як правило, — кубічні метри або штуки.

Наталія Севостьянова,
заступник начальника — головний бухгалтер управління Державного казначейства
в Харківській області

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно