Утримання та ремонт вулично-дорожньої мережі
За рахунок коштів дорожнього фонду міського бюджету здійснюється поточний ремонт доріг, які знаходяться на балансі комунального підприємства. Як правильно здійснювати видатки виконавчому комітету міської ради: безпосередньо оплачувати виконані роботи або перераховувати кошти комунальному підприємству для здійснення розрахунків з виконавцями?
(Київська обл.)
Вулично-дорожня мережа — це призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньоквартальних та інших проїздів, тротуарів, пішохідних і велосипедних доріжок, а також набережні, майдани, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху.
Така мережа відноситься до об’єктів міського благоустрою і відповідно до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів може на конкурсних засадах передаватись балансоутримувачам таких об’єктів.
Управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони перебувають.
Відповідні ради затверджують місцеві програми та заходи благоустрою населених пунктів, забезпечують їх виконання, а також створюють у разі необхідності органи і служби для забезпечення здійснення з іншими суб’єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів.
Сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.
Фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється за рахунок бюджетів міст та інших населених пунктів, а також інших джерел фінансування, визначених законодавством.
Згідно зі
ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься можливість створення цільових фондів, які є складовою спеціального фонду місцевого бюджету. У разі створення дорожніх фондів порядок їх формування та використання визначається положенням про ці фонди, що затверджується відповідною місцевою радою.Бюджетне фінансування ремонту вулично-дорожньої мережі може здійснюватись
різними способами.Так, замовниками робіт з будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг комунальної власності можуть виступати
безпосередньо виконавчі органи місцевих рад (розпорядники бюджетних коштів).Згідно з
Порядком державного фінансування капітального будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 р. № 1764, замовник — це юридична або фізична особа, яка замовляє виконання робіт, поставку продукції, надання послуг, пов’язаних з капітальним будівництвом, організовує проведення торгів (тендерів), укладає договори (контракти), контролює хід будівництва та здійснює технічний нагляд за ним, проводить розрахунки за поставлену продукцію, виконані роботи, надані послуги, приймає закінчені роботи.Ремонт і утримання міських доріг повинні здійснюватися відповідно до вимог нормативно-технічних документів, Державних стандартів України з організації експлуатаційних робіт на міських вулицях та дорогах, проектно-кошторисної документації, технологічних карт на окремі види робіт.
Для утримання та ремонту вулично-дорожньої мережі виконавчому комітету міської ради необхідно планувати та здійснювати видатки за всіма кодами економічної класифікації видатків виходячи з економічної суті платежів.
Відповідно до
Роз’яснень, а також до роз’яснень, наданих Державним казначейством України в листі від 24.02.2007 р. № 3.4-13-3/636, залежно від виду роботи з благоустрою вулично-дорожньої мережі класифікуються так:—
за КЕКВ 1139 проводяться видатки на розмітку вулиць, установку огорожі;—
за КЕКВ 1165 проводяться видатки на утримання доріг у чистоті;—
за КЕКВ 1137 проводяться видатки по поточному ремонту доріг.Якщо виконавцем або замовником ремонту вулично-дорожньої мережі органами місцевого самоврядування визначено
комунальне підприємство — балансоутримувач, то воно повинно отримувати фінансування від розпорядника бюджетних коштів як одержувач.Балансоутримувач вулично-дорожньої мережі може також на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи, організації.
У цьому випадку бюджетні асигнування повинні виділятись
за КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства. За зазначеним кодом здійснюються поточні платежі юридичним особам, які включають субсидії госпрозрахунковим підприємствам, субсидії на покриття збитків; державну підтримку підприємств; приріст обігових коштів (в тому числі шляхом внесків до статутних фондів).Тетяна Іванова, перший заступник начальника управління Державного казначейства
в Харківській області