Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності

Редакція ПБО
Наказ від 09.08.2007 р. № 1329

Міністерства та відомства України

Про внесення змін до Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності

Наказ від 9 серпня 2007 року № 1329

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 серпня 2007 р. за № 980/14247

(витяг)

 

Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та з метою врахування змін у законодавстві України про оренду державного майна, що сталися протягом 2004 — 2007 років,

НАКАЗУЮ:

1.

Унести зміни до Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 23.08.2000 № 1774, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2000 за № 931/5152, виклавши його в новій редакції (додається).

2. Департаменту з питань управління державним майном та орендних відносин і регіональним відділенням Фонду державного майна України, іншим орендодавцям державного майна при підготовці договорів оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності,

брати за основу зазначений Типовий договір. Істотні умови договорів оренди мають відповідати встановленим у Типовому договорі.

<...>

Голова Фонду В. Семенюк

Погоджено: в. о. голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва К. Ващенко

 

img 1
img 2
img 3
img 4
img 5
img 6



коментар редакції

Нова редакція Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна,
 що належить державі

Фонд державного майна України

(ФДМУ) нарешті вирішив урахувати зміни в законодавстві України про оренду державного майна, що відбулися з 2004 року по 2007 рік, тому виклав цей Типовий договір у новій редакції, яка почне діяти з 07.09.2007 р.

Скорочено «Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності» в редакції наказу ФДМУ від 09.08.2007 р. № 1329 далі називатимемо «Типовий договір у новій редакції», а затверджений наказом ФДМУ від 23.08.2000 р. № 1774 — «Старий Типовий договір».

Слід зазначити, що

Типовий договір у новій редакції революційних змін не зазнав , хоча порівняно зі Старим Типовим договором містить деякі відмінності , про які напевно буде цікаво дізнатися потенційним та діючим орендарям державного майна і не тільки їм.

У Типовому договорі в новій редакції з’явилося положення, яке визначає, що

Акт оцінки складається (коли для розрахунку орендної плати не потрібна незалежна оцінка об’єкта) у випадках, визначених чинною Методикою оцінки об’єктів оренди (далі — Методика оцінки), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.95 р. № 629 (зі змінами та доповненнями).

При оренді нерухомого майна на строк не менше

трьох років Орендар зможе скористатися цим майном у встановлений Договором строк, але не раніше дати підписання Акта приймання-передачі Майна і дати державної реєстрації Договору, з доданням до останнього витягу з Державного реєстру правочинів, що підтверджує державну реєстрацію Договору.

При проведенні конкурсу на право оренди державного майна орендна плата визначається за його результатами

, при цьому як базова для проведення конкурсу використовується орендна плата, визначена на підставі Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду державного майна (далі — Методика розрахунку), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 р. № 786 (зі змінами та доповненнями).

У Типовому договорі в новій редакції також з’явилося положення, яке уточнює, що

при отриманні згоди Орендодавця на здійснення поліпшень Орендар повинен (при поданні заяви та матеріалів) керуватися Порядком надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна, затвердженим наказом ФДМУ від 03.10.2006 р. № 1523.

У орендарів

у Типовому договорі в новій редакції з’явилися й нові обов’язки.

Так, зокрема, установлено, що орендар повинен: утримувати орендоване майно в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки; підтримувати його в належному стані, який має бути не гіршим, ніж на момент його передання в оренду (з урахуванням нормального фізичного зносу); забезпечити орендодавцю та балансодержателю доступ на об’єкт оренди з метою перевірки його стану та використання за цільовим призначенням, установленим Договором; надавати своїх працівників для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (ураган, землетрус, великий снігопад, заледеніння тощо) у разі їх настання або при виникненні загрози їх настання; при поданні заяви на погодження Орендодавцем здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна надавати експертний висновок на проектно-кошторисну документацію на здійснення невід’ємних поліпшень; на вимогу орендодавця проводити звіряння розрахунків з орендних платежів та оформляти відповідні акти звіряння; нести відповідальність за дотримання правил експлуатації інженерних мереж, пожежної безпеки та санітарії в приміщеннях, що орендуються; повідомляти Орендодавця в тижневий строк про зміну рахунка, назви підприємства, телефону, юридичної адреси; здійснювати за свій рахунок нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію Договору (якщо це передбачено законодавством) тощо.

При оренді будівлі чи споруди орендар зобов’язаний приймати

(за актом приймання-передачі) орендовану будівлю (споруду) на свій баланс на період оренди, нараховувати амортизаційні відрахування на неї та в першу чергу використовувати їх на повне відновлення орендованих основних фондів, проте, на наш погляд, наведений у Типовому договорі в новій редакції варіант п. 4.1, який має використовуватися при оренді будівель та споруд, суперечить чинному податковому законодавству.

Суттєва зміна стану об’єкта оренди

з незалежних від Сторін причин стала новою підставою для перегляду розміру орендної плати на вимогу однієї зі Сторін, а зміна централізованих цін та тарифів, передбачена Старим Типовим договором, перестала бути такою.

Співвідношення, за яким орендна плата перераховується до державного бюджету та Балансоутримувачу, типовим договором у новій редакції не фіксується, при цьому орендна плата має перераховуватися щомісячно не пізніше 15 числа місяця (раніше — не пізніше 12 числа) відповідно до пропорцій розподілу, установлених Кабінетом Міністрів України та діючих на кінець періоду, за який здійснюється платіж.

Якщо заборгованість з орендної плати

утворилася за період, який дорівнює або перевищує три місяці, то орендар при її сплаті, крім пені, виплачує додатково ще й штраф, розмір якого встановлюється в договорі у відсотках від суми заборгованості.

Переплата з орендної плати тепер підлягає заліку в рахунок подальших платежів

, хоча в Старому Типовому договорі була передбачена й можливість її повернення орендарю.

Зобов’язання орендаря зі сплати орендної плати забезпечуються

в Типовому договорі в новій редакції тільки завдатком , хоча в Старому Типовому договорі передбачено й інші види забезпечення (аванс, застава майна або майнових прав, банківська гарантія, право утримання продукції чи іншого майна орендаря).

У Типовому договорі в новій редакції встановлено конкретний строк (15 робочих днів після підписання Договору), протягом якого орендар має укласти договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг.

У Типовому договорі в новій редакції прямо зафіксовано право орендаря здавати (за згодою орендодавця) майно, що орендується, у суборенду, проте при цьому в орендаря залишається тільки суборендна плата в розмірі, що не перевищує орендну плату за об’єкт суборенди, а решта суборендної плати має направлятися до державного бюджету, так що заробити тепер за допомогою суборенди держмайна не вдасться.

У разі припинення або дострокового розірвання Договору орендар зобов’язаний повернути майно, що орендується,

орендодавцю або балансоутримувачу протягом трьох робочих днів, а в разі затримки — несе ризик його випадкового знищення або випадкового пошкодження, крім цього, орендодавець набуває права вимагати від орендаря сплати неустойки за користування майном, що орендується, за час прострочення в розмірі, установленому договором.

Георгій Сфінцицкі, юрист

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі