Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

РРО при прийманні склотари

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2008/№ 33
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Нюанси застосування РРО

 

РРО при прийманні склотари

 

Підприємство має намір приймати склотару в населення. Розрахунки при прийманні склотари здійснюватимуться готівковими грошовими коштами. Чи потрібно в такому разі підприємству застосовувати РРО ?

(м. Севастополь)

 

Відразу зазначимо, що такий вид діяльності, як приймання від населення

вторинної сировини (крім металобрухту), є в Переліку № 1336 (пункт 19). При цьому на те, що зворотна тара належить до вторсировини, указує п. 2 Порядку № 224, згідно з яким зворотна тара — це тара багаторазового використання, яка належить до вторинних матеріальних ресурсів і підлягає повторному використанню (хоча деякі фахівці вважають інакше). Тому операції з приймання від населення склотари можуть здійснюватися без РРО, але з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) .

Також зауважимо, що граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій (перевищення якого для деяких уключених до

Перелік № 1336 видів діяльності загрожує застосуванням РРО) щодо такого виду діяльності, як приймання від населення вторсировини, п. 2 постанови № 1336 не обмежено. Отже, на 200-тисячне обмеження суб’єктам господарювання, які приймають склотару, орієнтуватися не потрібно. Це означає, що здійснювати розрахунки без РРО, але із застосуванням РК і КОРО такі суб’єкти господарювання можуть незалежно від обсягу розрахункових операцій, тобто навіть і в тому випадку, коли він за рік перевищить 200 тис. грн.

Слід мати на увазі:

п. 12.1 Положення № 614 передбачено, що при видачі коштів у разі приймання від населення вторсировини (крім металобрухту) розрахунки проводяться із застосуванням спрощених розрахункових квитанцій (форма № РК-2). На це вказувала і ДПАУ в листі від 24.01.2002 р. № 496/6/23-2119 // «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 38. Отже, при прийманні склотари суб’єкти господарювання здійснюють розрахунки з виписуванням квитанцій спрощеної форми (тобто, що містять невелику кількість реквізитів).

Зауважимо: здійснення розрахунків при прийманні склотари таким чином (з використанням РК і КОРО) більшою мірою буде характерним для пунктів приймання склотари або підприємств, які мають окремі приймальні пункти (чи виносні пункти зі збирання тари), а також, наприклад, для підприємців (єдиноподатників та фікспатентників), які торгують продовольчими товарами та пивом у пляшках (за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів) та приймаючих зворотну склотару від покупців.

А от у ситуації, коли суб’єкт господарювання

вже має РРО (наприклад, якщо склотару приймає торговельний магазин, який при продажу товарів розрахунки з покупцями проводить через реєстратор розрахункових операцій), то через такий РРО реєструватимуться і операції зі збирання склотари (відповідно в такому разі вести розрахункові книжки та виписувати спрощені квитанції на операції з приймання склотари магазину не потрібно). У цьому випадку РРО має бути заздалегідь запрограмовано на два відділи: для реєстрації операцій з продажу товарів та для реєстрації операцій зі скупки тари. При цьому видача готівкових коштів громадянам при прийманні в них склотари відбувається з оформленням фіскального касового чека видачі коштів (форма № ФКЧ-2), а якщо РРО не має такої технічної можливості, то за допомогою операції «Службова видача».

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно