Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про сплату збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2008/№ 34
В обраному У обране
Друк
Лист від 19.03.2008 р. № 5359/7/21-0117

Про сплату збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 19.03.2008 р. № 5359/7/21-0117

 

Державна податкова адміністрація України у зв’язку з численними запитами податкових органів та платників податків стосовно порядку оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства алкогольних напоїв та пива у разі їх реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та з урахуванням висновків Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Мін’юсту, Мінекономіки та Мінфіну з цього питання повідомляє.

Законом України від 25 червня 1991 р. № 1251-XII «Про систему оподаткування» встановлено, що сукупність податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, що справляються у встановленому законами України порядку, становить систему оподаткування. Ставки, механізм справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.

Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (далі — збір) відповідно до статті 14 цього Закону включено до Переліку загальнодержавних податків і зборів (обов’язкових платежів).

Законом України від 9 квітня 1999 р. № 587-XIV «Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» (далі — Закон № 587) визначено порядок справляння та використання збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

Відповідно до статті 1 цього Закону платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі алкогольні напої та пиво.

Згідно зі статтею 2 цього Закону

об’єктом оподаткування є виручка, одержана від реалізації у оптово-роздрібній торговельній мережі алкогольних напоїв та пива, а статтею 3 визначено, що ставка збору становить один відсоток від об’єкта оподаткування, визначеного статтею 2 цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 р. № 587 «Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» зазначено, що цей Порядок визначає механізм справляння збору та використання коштів, що надійшли від справляння такого збору до спеціального фонду державного бюджету у порядку та розмірі, встановлених Законом № 587.

Таким чином,

платником збору може бути будь-який суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію алкогольних напоїв та пива в оптово-роздрібній торговельній мережі та отримує виручку від реалізації цієї продукції.

Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.95 р. № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» суб’єкти підприємницької діяльності, які отримали ліцензії на виробництво або імпорт алкогольних напоїв або тютюнових виробів, здійснюють поставку цієї продукції підприємствам оптової і роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю.

Законом України від 01.06.2000 р. № 1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» встановлено, що виробництво — це діяльність, пов’язана з випуском продукції, включаючи всі стадії технологічного процесу та реалізацію продукції власного виробництва. Тобто

поставка продукції власного виробництва виробниками алкогольних напоїв є невід’ємною частиною виробництва і не є оптовою торгівлею алкогольними напоями.

Тому

виробники алкогольних напоїв, які також отримують ліцензію на право оптової торгівлі та реалізують продукцію власного виробництва, не є платниками збору у разі поставки продукції підприємствам оптової і роздрібної торгівлі, а є платниками лише у разі реалізації продукції у роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам.

При реалізації

алкогольних напоїв та пива в оптово-роздрібній торговельній мережі за договором комісії об’єктом оподаткування є виручка торговельного обороту від зазначеної продукції. У разі коли таку виручку отримує на свій рахунок комісіонер, то він подає звіт до податкового органу за місцем реєстрації та сплачує його до бюджету, а у разі отримання виручки на свій рахунок комітентом, то в цьому випадку комітент (крім виробників алкогольних напоїв) подає звіт та сплачує збір до бюджету.

Відповідно до Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платниками податків є юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відносно сплати збору

у разі реалізації алкогольних напоїв через філії головного підприємства слід враховувати механізм відкриття та функціонування таких філій (з реєстрацією юридичної особи або без реєстрації).

У разі, якщо головне підприємство здійснює оптово-роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пивом через

філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платника податку, що не мають статусу юридичної особи, платником збору є головне підприємство, а не філія.

У випадку коли

філії, відділення та інші відокремлені підрозділи є платниками податку, що мають статус юридичної особи і здійснюють оптово-роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пивом, така філія є платником збору та повинна самостійно подавати звіти та сплачувати збір за своїм місцезнаходженням.

Враховуючи викладене, ДПА України зобов’язує ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі вжити наступних заходів:

— переглянути свої раніше надані роз’яснення з даного питання та привести їх у відповідність з цим роз’ясненням;

— забезпечити використання цього

роз’яснення при проведенні перевірок;

— довести зазначений лист до державних податкових інспекцій та платників збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства для використання в роботі.

Раніше надане

роз’яснення від 12.10.2006 р. № 19367/7/21-0117 вважати як таке, що втратило чинність.*

* Див. також с. 62.

Прим. ред.

Заступник голови В. Регурецький

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно