Як обліковувати видатки на ремонт та сервісне обслуговування оргтехніки
Бюджетна установа придбала для використання у своїй діяльності ксерокс. За яким КЕКВ здійснюється оплата видатків на придбання витратних матеріалів (паперу, тонера, картріджа тощо) та оплата послуг сервісного центру? Як такі операції відображаються в бухгалтерському обліку?
(м. Харків)
Бюджетні організації, що мають на балансі такий вид оргтехніки, як ксерокс, постійно стикаються з необхідністю придбання різних витратних матеріалів. Крім того, періодично виникає необхідність удаватися до послуг спеціалізованих організацій, що займаються ремонтом і сервісним обслуговуванням для усунення різних неполадок у роботі.
Залежно від характеру здійснюваних операцій порядок відображення цих операцій буде такий.
Так, якщо бюджетна організація
самостійно придбаває витратні матеріали (папір для ксерокса, картріджи), то обліковувати такі матеріальні цінності необхідно у складі запасів на субрахунку 234 «Господарські матеріали та канцелярське приладдя». Видатки на придбання паперу, картріджів, тонера повинні здійснюють за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Списання витратних матеріалів з балансу провадиться щомісячно на підставі актів на списання.Можливий варіант, коли бюджетна організація укладає договір на повне сервісне обслуговування оргтехніки зі спеціалізованими організаціями. Укладення такого договору передбачає надання різноманітних послуг, уключаючи доставку та встановлення обладнання, навчання користувачів, оперативне постачання запасних частин та витратних матеріалів, планове регулювання обладнання, виклик інженера в разі несправності та інші послуги.
Відповідно до роз’яснень Держказначейства, наведених у
листі від 05.06.2008 р. № 15-04/1396-9012 розрахунки за договором на повне сервісне обслуговування необхідно здійснювати за КЕКВ, які відповідають економічній сутності платежу. Наприклад, видатки на оплату послуг сервісного центру з перезарядки картріджа тонером бюджетна організація здійснюватиме за КЕКВ 1139 «Оплата інших послуг та інші видатки», а видатки на оплату послуг з настроювання та підтримання оргтехніки в робочому стані, заміни вузлів, деталей та комплектуючих, виконання профілактичних та ремонтних робіт — за КЕКВ 1137 «Поточний ремонт обладнання, інвентаря і будинків, технічне обслуговування обладнання».У бухгалтерському обліку такі операції відображатимуться так.
Приклад 1.
Бюджетною організацією придбано витратні матеріали (папір для ксерокса, тонер, картрідж) на загальну суму 2400 грн. Наприкінці місяця витратні матеріали списано на підставі акта на списання.
№ з/п | Зміст операції | Кореспонденція субрахунків | Сума, грн. | КЕКВ | |
дебет | кредит | ||||
1 | Отримано фінансування для оплати витратних матеріалів | 321 | 701, 702 | 2400 | 1131 |
2 | Отримано на склад витратні матеріали | 234 | 675 | 2000 | |
Одночасно списується сума ПДВ | 801, 802 | 675 | 400 | ||
3 | Списано витратні матеріали згідно з актом | 801, 802 | 234 | 2000 | |
4 | Перераховано оплату на витратні матеріали | 675 | 321 | 2400 |
Приклад 2.
Бюджетною організацією укладено договір із сервісним центром на надання послуг з ремонту та сервісного обслуговування. Згідно з актами виконаних робіт організація перерахувала кошти в оплату послуг з:— перезарядки картріджів тонером — 360 грн.;
— відновлення барабана ксерокса — 240 грн.
№ з/п | Зміст операції | Кореспонденція субрахунків | Сума, грн. | КЕКВ | |
дебет | кредит | ||||
1 | Отримано фінансування | 321 | 701, 702 | 600 | 1139 1137 |
2 | Виконано заправку картріджа тонером | 234 | 675 | 300 | 1139 |
Одночасно списано суму ПДВ | 801, 802 | 675 | 60 | ||
3 | Виконано ремонтні роботи (акт виконаних робіт) | 801, 802 | 675 | 200 | 1137 |
Одночасно списано суму ПДВ | 801, 802 | 675 | 40 | ||
4 | Перераховано оплату сервісному центру | 675 | 321 | 240 | 1137 |
675 | 321 | 360 | 1139 | ||
5 | Списано використаний тонер | 801, 802 | 234 | 300 | 1139 |
Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»