Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Стосовно використання засобів ЕЦП

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Грудень, 2008/№ 96
В обраному У обране
Друк
Лист від 07.10.2008 р. № 20410/7/28-0517

Стосовно використання засобів ЕЦП

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 07.10.2008 р. № 20410/7/28-0517

 

Державна податкова адміністрація України надсилає роз’яснення стосовно використання засобів електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП).

Відносини, що виникають при використанні ЕЦП, регулюються Законами України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис», від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та постановою КМ України від 28.10.2004 № 1452 «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності».

Відповідно до вимог статті 5 Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише посилений сертифікат ключа. Стаття 3 цього Закону визначає, що

електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису, тобто засобів електронного цифрового підпису, що мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.

Питання співпраці, зобов’язань та відповідальності між акредитованими центрами сертифікації ключів та платниками податків у сфері надання послуг ЕЦП регулюються договірними відносинами згідно з діючим законодавством.

Починаючи з червня 2006 року, для опрацювання технологічного процесу приймання податкової звітності в електронному вигляді, органами ДПС використовувалось безкоштовне програмне забезпечення накладання електронного підпису «Нотар». Для участі в проекті залучалися платники податків, з якими укладався договір «Про забезпечення електронного документообігу платника податків з Державною податковою інспекцією засобами телекомунікаційного зв’язку».

З метою дотримання вимог чинного законодавства, впровадження, налагодження та застосування безпаперових технологій подання податкової звітності в електронній формі, ДПА України затверджено Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку та Примірний договір про визнання електронних документів (наказ ДПА України від 10.04.2008 № 233 «Про подання електронної податкової звітності», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011) та укладено договори про співпрацю з акредитованими центрами сертифікації ключів (далі — АЦСК), а саме: ТОВ «Український сертифікаційний центр», ЗАТ «Інфраструктура відкритих ключів», ТОВ «Арт-мастер», ДП «Українські спеціальні системи».

Дані АЦСК відповідно до статті 9 Закону України «Про електронний цифровий підпис» пройшли акредитацію у центральному засвідчувальному органі, який визначений Кабінетом Міністрів України, та мають право надавати послуги ЕЦП.

Оскільки послуги цих АЦСК є платними, ДПА України були досягнуті домовленості із АЦСК щодо безкоштовного або за пільговими тарифами надання засобів ЕЦП платникам податків, які уклали договори з органами ДПС «Про забезпечення електронного документообігу платника податків з Державною податковою інспекцією засобами телекомунікаційного зв’язку». Надання засобів ЕЦП здійснюється АЦСК з 20.02.2008 на підставі оригіналу договору, укладеного між заявником та відповідною ДПІ.

Також вказаними АЦСК проводяться акції по розповсюдженню ключів електронного цифрового підпису по зниженим тарифам.

Виходячи з вищенаведеного та на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 № 262-р «Про заходи щодо удосконалення системи адміністрування податку на додану вартість» стосовно забезпечення відповідно до законодавства криптографічного і технічного захисту поданої платниками податків інформації та посилення контролю за дотриманням вимог до її конфіденційності,

приймання податкової звітності в електронному вигляді, підписаної за допомогою безкоштовного програмного забезпечення накладання електронного підпису «Нотар», буде припинено з 1 січня 2009 року, про що необхідно повідомити платників податків через інформаційні сайти регіональних ДПА, об’яви на інформаційних дошках та засобами E-Mail.

Безкоштовне розповсюдження засобів ЕЦП серед платників податків буде впроваджено ДПА України після введення в експлуатацію власного акредитованого центру сертифікації ключів.

Заступник голови В. Регурецький

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно