Передача поліпшень орендованих ОФ
У період з лютого 2007 року по лютий 2008 року наше підприємство орендувало приміщення під офіс. В орендоване приміщення було встановлено котельну мережу. У лютому 2008 року договір розірвано. Як ця операція відобразиться в податковому обліку, чи вважається вона продажем ОФ?
(м. Чернівці)
Відповідно до
п.п. 8.8.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. № 334/94-ВР (далі — Закон про податок на прибуток) орендар має право частину витрат на ремонт віднести до валових витрат (у межах ремонтного ліміту), а частина, що залишилася, підлягає амортизації. Відображення в податковому обліку витрат на капітальний ремонт можливе лише за умови, що в договорі оренди передбачено обов’язок або право орендаря здійснити такий ремонт (див. зазначений підпункт).У подальшому на підставі
пп. 8.8.2, 8.4.8 Закону про податок на прибуток при поверненні орендованого майна орендодавцю орендар у податковому обліку збільшує свої валові витрати на суму балансової вартості окремого об’єкта ОФ групи 1, при цьому вартість такого об’єкта прирівнюється до нуля. Для цього в періоді повернення орендованого об’єкта ОФ орендодавцю (І квартал) необхідно відобразити у складі валових витрат балансову (залишкову) вартість «ремонтного» об’єкта основних фондів групи 1.Ця операція також супроводжується
нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ, оскільки безоплатна передача товарів (робіт, послуг) відповідно до п. 1.4 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі — Закон про ПДВ) підпадає під поняття «поставка товарів (робіт, послуг)». База оподаткування визначається виходячи зі звичайних цін (п. 4.2 Закону про ПДВ).Антон Іванченко,
економіст-аналітик