Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Пошта редакції. Відповідь податкового органу на скаргу отримано після 20-денного строку

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Березень, 2008/№ 21
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Відповідь податкового органу на скаргу отримано після 20-денного строку

 

Податковий орган, який отримав скаргу від платника податків, поштою відправив відповідь на неї до закінчення 20-го дня, але платник податків отримав її після закінчення цього строку. Чи порушив у цьому разі податковий орган строк направлення відповіді за скаргою?

(м. Івано-Франківськ)

 

Ні,

не порушив. Пояснимо чому.

За загальним правилом, установленим

п.п. 5.2.2 Закону № 2181, контролюючий орган, який отримав скаргу від платника податків, зобов’язаний прийняти мотивоване рішення за нею і направити його на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або видати йому під розписку протягом 20 календарних днів з дня отримання скарги.

Як бачимо, у цьому випадку допускається два можливі варіанти направлення відповіді на скаргу платнику податків: (1) відправлення поштою та (2) видача під розписку. При цьому варто звернути увагу на

п. 10 Положення № 29, в якому зазначено, коли рішення (відповідь на скаргу) вважається направленим (врученою) платнику податків. Так, згідно з цим пунктом рішення вважається направленим (врученим) платнику — юридичній особі, якщо воно: (1) вручено керівнику або уповноваженій особі такого платника податків — юрособи під розписку або (2) направлено поштою з повідомленням про вручення за адресою, зазначеною платником податків — юрособою безпосередньо у скарзі як адреса, на яку необхідно направити рішення (відповідь) на скаргу.

Зауважимо: у першому випадку — коли відповідь на скаргу

видається під розписку — рішення вважатиметься направленим, якщо його вручено платнику податків. А отже, 20-денний строк, відведений для відповіді на скаргу, буде дотримано податковим органом, якщо рішення буде вручено платнику податків під розписку протягом такого 20-денного строку.

Складнішою є справа у другому випадку — коли відповідь на скаргу

направляється контролюючим органом поштою. Адже п. 10 Положення № 29 (як, утім, і сам Закон № 2181) зазначає тільки, що відповідь має бути у строк направлена платнику податків, не уточнюючи при цьому, що слід розуміти під її своєчасним «направленням»: чи вважати таким «направленням» тільки відправлення відповіді контролюючим органом, або ж включно і його отримання платником податків. Отже, при відправленні поштою виникає запитання: коли відповідь (рішення) за скаргою вважатиметься «направленою» контролюючим органом з умовою дотримання відведеного для цього 20-денного строку?

На наш погляд, у цьому випадку (проводячи аналогію з випадком направлення скарги поштою платником податків з

п. 3 Положення № 29) днем направлення слід вважати день відправлення рішення податкового органу поштою (а не день його отримання платником податків). Отже, 20-денний строк для відповіді на скаргу буде дотримано, якщо в цей строк податковий орган відправить рішення поштою. До речі, такої ж думки щодо цього питання дотримується і Держпідприємництва (лист від 31.01.2003 р. № 3-222/572). Зауважимо: про день відправлення відповіді податковим органом платник податків може дізнатися з повідомлення про вручення, інформації на конверті, у канцелярії податкового органу або у відділенні поштового зв’язку.

Повертаючись до ситуації, яка розглядається в запитанні, зазначимо: оскільки податковий орган дотримався відведеного 20-денного строку і відправив платнику податків відповідь на скаргу до закінчення 20-го календарного дня (незважаючи на те що платник податків отримав таку відповідь пізніше), то

порушення з боку податківців не було, і відповідь було направлено податківцями своєчасно.

У зв’язку з цим платнику податків слід урахувати такі моменти:

(1) дотримання строків відповіді контролюючого органу на скаргу насамперед

важливо тим, що якщо рішення за скаргою не направляється платнику податків протягом 20 днів (або направляється із запізненням), то така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за закінченням 20-денного строку (абзац третій п.п. 5.2.2 Закону № 2181). Але оскільки в цьому випадку порушення у строках направлення відповіді з боку податківців не було, то платник податків у цьому випадку не може керуватися нормами абзацу третього п.п. 5.2.2 Закону № 2181. Тому при отриманні відповіді на скаргу йому залишається або погодитися з нею, або продовжити оскарження;

(2) для платника податків, який отримав відповідь на скаргу від податкового органу, але

не згоден з такою відповіддю і тому має намір продовжити процедуру адміністративного оскарження, буде важливою не дата відправлення відповіді податківцями, а дата її отримання. Адже саме протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді від податківців, платник податків повинен буде встигнути подати повторну скаргу до податкового органу вищого рівня для продовження процедури оскарження.

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно