Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Пошта редакції. Якщо в ході оскарження частково зменшено суму податкових зобов’язань, що оскаржуються

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Березень, 2008/№ 21
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Якщо в ході оскарження частково зменшено суму податкових зобов’язань, що оскаржуються

 

На отримане від податківців податкове повідомлення платник податків подав первинну скаргу. За результатами розгляду первинної скарги податковий орган зменшив суму раніше нарахованого податкового зобов’язання, направивши платнику податків відповідь (рішення) за скаргою і вручивши йому через декілька днів нове податкове повідомлення (зі зменшеною сумою). Проте платник податків усе одно з ним не погодився. З якої дати потрібно починати відлік 10-денного строку для повторного оскарження — з дня отримання відповіді (рішення) податкового органу за первинною скаргою чи з дня отримання нового податкового повідомлення?

(м. Черкаси)

 

Насамперед звернемося до

п. 6.5 Закону № 2181. Ним передбачено: у разі коли нарахована сума податкового зобов’язання (пені та штрафних санкцій) або податкового боргу зменшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення або податкова вимога вважаються відкликаними від дня отримання платником податків нового податкового повідомлення (податкової вимоги), що містить нову суму податкового зобов’язання (податкового боргу). При цьому зменшена сума податкового зобов’язання (податкового боргу) повинна бути сплачена або може бути оскаржена у строки, установлені Законом № 2181.

Разом з тим, хоча в цьому

пункті і зазначається про можливість оскарження зменшеної суми податкових зобов’язань, вважаємо, що норми п. 6.5 Закону № 2181 слід розуміти не більше, ніж установлення лише черговості, порядку та особливості направлення (відкликання) податкових повідомлень (податкових вимог) платнику податків при розпочатій процедурі оскарження, і які при цьому вказують на можливість (у принципі) продовження такого оскарження (у разі незгоди платника податків зі зменшеною в ході оскарження сумою), тоді як саму процедуру їх оскарження при цьому, як і раніше, регулюють положення п. 5.2 Закону № 2181. А отже, кажучи про оскарження, насамперед потрібно керуватися останнім з перелічених пунктів, тобто п. 5.2 Закону № 2181.

У зв’язку з цим варто звернутися до

абзацу першого п.п. 5.2.2 п. 5.2 Закону № 2181, яким передбачено: якщо контролюючий орган направляє платнику податків рішення про повне чи часткове незадоволення його скарги, то такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до вищого за рівнем контролюючого органу, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги — до контролюючого органу вищого рівня з дотриманням зазначеного 10-денного строку для кожного випадку оскарження і 20-денного строку для відповіді на нього.

Як бачимо,

абзац перший п.п. 5.2.2 Закону № 2181 прямо застережує дії платника податків у разі часткового незадоволення його первинної скарги контролюючим органом. Так, платник податків, який не згоден з рішенням за первинною скаргою, має право продовжити процедуру оскарження і подати повторну скаргу (але вже вищому за рівнем контролюючому органу) протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді (рішення) за первинною скаргою. Це саме зазначається і в п. 5.1 Положення № 29.

Таким чином,

10-денний строк для оскарження платнику податків потрібно відлічувати з дня, наступного за днем отримання відповіді (рішення) податкового органу за первинною скаргою (а не з дня, наступного за днем отримання нового податкового повідомлення зі зменшеною сумою податкових зобов’язань). І це цілком обґрунтовано — адже в цьому випадку платник податків, не згодний з первинним рішенням за скаргою, по суті, продовжує розпочату раніше процедуру адміністративного оскарження (а не відкриває нову процедуру оскарження за новоотриманим податковим повідомленням зі зменшеною сумою, яке, по суті, є похідним від першого). Тому при відліку 10 днів орієнтуватися на строки отримання нового податкового повідомлення було б неправильно.

Додамо, що це підтверджує і

лист № 24348, в якому наведено зразки рішень про результати розгляду первинної скарги. Так, у зразку рішення для випадку з частковим задоволенням скарги платника податків (з посиланням на п.п. 5.2.2 Закону № 2181 ) прямо зазначається, що в разі незгоди платника податків з рішенням контролюючого органу за розглядом первинної скарги, таке рішення може бути оскаржено протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення за розглядом первинної скарги.

Також на те, що повторну скаргу слід подавати контролюючому органу вищого рівня в 10-денний строк, наступний за днем

отримання відповіді (рішення) за розглядом первинної скарги (а не за днем отримання нового податкового повідомлення), зверталася увага й у консультації працівників податкових органів у газеті «Податковий, банківський, митний КОНСУЛЬТАНТ», 2007, № 2, с. 8.

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно