Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо подання додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Травень, 2008/№ 40
В обраному У обране
Друк
Лист від 16.04.2008 р. № 7929/7/16-0017

Щодо подання додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 16.04.2008 р. № 7929/7/16-0017

 

Державна податкова адміністрація України щодо порядку заповнення та подання додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. № 166 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 березня 2008 р. № 159) (далі — наказ № 166), повідомляє наступне.

Пунктом 4.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. № 166 (далі — Порядок), передбачено, що одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено цим Порядком, а також розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої)).

Відповідно до пункту 4.3 Порядку податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов’язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків.

Таким чином,

в разі неподання до органу державної податкової служби додатків до податкової декларації з податку на додану вартість така податкова декларація вважається невизнаною як податкова декларація, про що повідомляється платнику податків із зазначенням підстав її неприйняття.

Підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму податкового зобов’язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов’язань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов’язання;

г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов’язкового платежу), є контролюючий орган.

Згідно наказу № 166 показники додатків до податкової декларації з податку на додану вартість повинні кореспондуватися з даними відповідної декларації.

Тому,

в разі виявлення у прийнятій податковій декларації з податку на додану вартість та додатків до неї розбіжностей в даних, органом державної податкової служби проводиться документальна невиїзна перевірка. В разі ненадання платником податків інформації щодо такої податкової звітності органом державної податкової служби відповідно до статті 111 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» проводиться позапланова виїзна перевірка.

Державна податкова адміністрація України зобов’язує голів ДПА в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене роз’яснення до відома платників податків і підпорядкованих органів ДПС та забезпечити його врахування при проведенні податкового контролю та винесенні рішень в процесі апеляційних узгоджень.

Заступник голови С. Чекашкін



коментар редакції

Неподання додатка 5 — підстава для відмови у прийнятті декларації

Саме так ми відповідали на запитання слухачів семінарів, передбачаючи можливу позицію ДПАУ з цього приводу. Сьогодні податковий орган підтвердив наші припущення. У листі чітко роз’яснюється, що в разі неподання додатків до податкової декларації з ПДВ така декларація

вважається невизнаною як податкова декларація.

Точно кажучи, чинне законодавство містить низку підстав, щоб не погодитися з наведеним висновком. Проте з практичної точки зору платнику, очевидно, доведеться змиритися з позицією ДПАУ (або керуючись п.п. 4.1.2 Закону № 2181 оскаржити відмову податкового органу у прийнятті декларації). Якщо ж платник наполягатиме на прийнятті звітності, то її можуть усе-таки прийняти, але це істотно не змінить ситуацію. Податковий орган просто направить такому платнику повідомлення про визнання звітності такою, що не прийнята.

Зрозуміло, що направлення звітності поштою (

без додатка 5) призведе до аналогічних негативних наслідків — подані документи не розглядатимуться як декларація. Думаємо, у цьому випадку податківці також наполягатимуть на застосуванні 170-гривневого штрафу за несвоєчасне подання податкової декларації згідно з п.п. 17.1.1 Закону № 2181 (звичайно, якщо платник не встигне після отримання повідомлення про неприйняття звітності дотриматись граничного строку подання декларації і «донести» повний комплект звітності). З урахуванням роз’яснення, що коментується, те, що додаток 5 декларацією з ПДВ не є (хоча і входить до комплекту звітності з ПДВ), не буде перешкодою для накладення штрафу.

Зрозуміло, зазначене не стосується ситуації, коли ДПАУ сама допускає можливість неподання додатка 5, тобто

коли декларація з ПДВ подається з прокресленнями (п. 4 листа ДПАУ від 14.04.2008 р. № 7681/7/16-1117, див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 32, с. 8).

Якщо розглядати додаток 5 як складову частину декларації, то алгоритм дій при виявленні розбіжностей показників додатка 5 і власне декларації з ПДВ описано в листі правильно. Так само податківці діятимуть і при виявленні неточностей у будь-яких інших додатках. Уточнимо, що платник повинен пояснити відповідні розбіжності

протягом 10 днів з моменту отримання запиту. Відсутність такого пояснення протягом цього строку відкриває шлях до проведення позапланової перевірки (п. 9 ч. 6 ст. 111 Закону про державну податкову службу).

Дмитро Винокуров

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно