Теми статей
Обрати теми

Аудит. Аудит для ТОВ: строки проведення та відповідальність за непроведення

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Аудит

 

Аудит для ТОВ: строки проведення та відповідальність за непроведення

 

Який строк для проведення аудиту за результатами 2007 року, який став обов’язковим для ТОВ? Чи передбачено санкції за непроведення аудиту госптовариством?

(м. Запоріжжя)

 

Законом України від 14.09.2006 р. № 140-V

було викладено в новій редакції Закон про аудиторську діяльність. Це, як випливає з листа Держкомпідприємництва від 26.03.2008 р. № 2575 («Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 30, с. 23 — 24), збільшило наведений у ст. 8 Закону про аудиторську діяльність перелік суб’єктів, для яких проведення аудиту є обов’язковим, переліком з ч. 2 ст. 18 Закону про господарські товариства. Згідно з останньою достовірність та повноту річної фінансової звітності товариства має бути підтверджено аудитором (аудиторською фірмою). Обов’язкова аудиторська перевірка річної фінансової звітності товариства з річним господарським оборотом менше 250 неоподатковуваних мінімумів проводиться один раз на три роки. Фразу з ч. 2 ст. 8 Закону про аудиторську діяльність про те, що проведення аудиту є обов’язковим також і в інших випадках, передбачених законами України, було сприйнято як пряму вказівку на ч. 2 ст. 18 Закону про госптовариства. Аудиторська палата України в листі від 30.10.2007 р. № 2-376 дійшла саме такого висновку.*

* Не згодна з таким висновком Професійна асоціація реєстраторів та депозитаріїв. Свої контраргументи вона висловила в листі від 12.04.2005 р. № 70-01. Крім того, Цивільний кодекс України в ч. 3 ст. 146 прямо передбачає випадки, коли проведення аудиторської перевірки для госптовариства стає обов’язковим (призначення аудиторської перевірки загальними зборами учасників, випадки, передбачені статутом товариства).

Законодавча вимога до строків проведення аудиту полягає в тому, щоб він проводився

раз на рік (у зазначених вище випадках раз на три роки). Проводити його перед поданням балансу та звіту про фінансові результати держреєстратору, тобто до 1 червня, судячи з роз’яснень Держкомпідприємництва в уже згадуваному листі від 26.03.2008 р. № 2575, суб’єкти господарювання не зобов’язані, і держреєстратори не можуть вимагати пред’явлення аудиторського висновку.

Немає

тепер і статті про обов’язок господарюючих суб’єктів подати аудиторський висновок з бухгалтерською звітністю до податкового органу протягом 9 місяців року, наступного за звітним, але не пізніше 10 днів після закінчення аудиторської перевірки — до нової редакції Закону про аудиторську діяльність її не включено.

Отже, сьогодні

до повноважень держорганів не включено право вимагати від госптовариств подання аудиторського висновку.

Більше того, якщо виходити з

ч. 2 ст. 18 Закону про госптовариства, то вона передбачає необхідність підтвердження звітності аудиторським висновком, а не обов’язок його подання до того чи іншого держоргану. Відсутність такого обов’язку унеможливлює застосування ст. 1631 Кпап, оскільки в ній установлено відповідальність саме за неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків.

Олена Уварова, юрист

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі