Теми статей
Обрати теми

Новини законодавства. Доля Держбюджету

Редакція ПБО
Новини від 22.05.2008 р. № -

Доля Держбюджету

 

Як відомо, Закон України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. № 107-VI (далі — Закон про держбюджет-2008, див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 4) містить норми, що стосуються не тільки формування прибуткової та видаткової частин бюджету, а й такі, що вносять зміни до деяких податкових та інших законів. Такий стан справ не зовсім відповідає Конституції України, Закону України «Про систему оподаткування», Закону про ПДВ, іншим законам України, на що ми неодноразово звертали увагу.

При цьому Закон про держбюджет-2008 не є унікальним: протягом кількох років подібні закони, як правило, містили багато податкових норм і це не бентежило державні органи, які виконували ці закони.

Проте

22 травня 2008 року Конституційний Суд України прийняв Рішення, яким визнаються неконституційними деякі норми Закону про держбюджет-2008. Такими названо положення статті 67 розділу І, пунктів 2 — 4, 6 — 8, 10 — 18, підпункту 7 пункту 19, пунктів 20 — 22, 24 — 34, підпунктів 1 — 6, 8 — 12 пункту 35, пунктів 36 — 100 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» та пункту 3 розділу III «Прикінцеві положення» цього Закону.

Найважливіші положення зі згаданих у цьому переліку норм стосуються:

— ставок податку на землю за ділянки, грошову оцінку яких не проведено;

— ставок акцизного збору на спирт, алкогольні напої та тютюнові вироби;

— сплати ПДВ (новий порядок відшкодування, застосування пільгового режиму сільгоспвиробниками і постачальниками відходів та брухту чорних металів);

— сплати податку на прибуток (установлення одинадцятимісячного періоду);

— застосування максимальної величини заробітної плати (доходу), з якої справляються страхові внески до соціальних фондів;

— сплати збору до Пенсійного фонду з купівлі-продажу безготівкової валюти;

— ставок внесків до соціальних фондів, які сплачуються із заробітної плати;

— деяких соціальних виплат (соціальний захист інвалідів, ветеранів війни, праці, дітей війни та жертв нацистських переслідувань, громадян, постраждалих унаслідок Чорнобильської катастрофи).

Обґрунтування неконституційності цих норм, на думку депутатів, які направили до КСУ відповідне подання, таке: Верховна Рада України не мала права при прийнятті Закону про держбюджет включати до нього положення про внесення змін до чинних законів, припиняти дію окремих законів або змінювати визначене іншими законами правове регулювання громадських відносин.

Закон про держбюджет має встановлювати тільки доходи та видатки держави. Сам же КСУ своє обґрунтування невідповідності Закону про держбюджет-2008 Конституції та іншим законам не навів.

Нагадаємо, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, визнані КСУ неконституційними,

втрачають силу з дня прийняття КСУ рішення про їх неконституційність.

Мабуть, ураховуючи такий стан справ,

23 травня 2008 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (законопроект № 2481 від 15.05.2008 р.), який фактично відновлює скасовані КСУ норми Закону про держбюджет-2008. Проте за наявною на момент підготовки цього матеріалу інформацією Президент України заветує цей Закон, а Верховна Рада проголосує за Закон з урахуванням зауважень Президента. Стежте за нашими публікаціями.

Редакція

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі