Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Реквізити податкової накладної. Якщо податкову накладну виписано за другою подією

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2008/№ 81
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Реквізити податкової накладної

 

Якщо податкову накладну виписано за другою подією

 

Згідно з договором купівлі-продажу підприємство реалізувало товар на умовах подальшої оплати. Товар відвантажено 10 вересня 2008 року, а оплату отримано 22 вересня 2008 року. Чи є помилкою складання податкової накладної на дату отримання оплати?

(м. Харків)

 

Для відповіді на поставлене запитання звернемося до

п.п. 7.2.3 Закону про ПДВ. Так, відповідно до зазначеного документа податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов’язань продавця у двох примірниках. Як відомо, податкові зобов’язання виникають за правилом першої події (п.п. 7.3.1 Закону про ПДВ):

— або на дату зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податків;

— або на дату відвантаження товарів.

У цій ситуації першою подією було відвантаження товару, отже, на цю дату слід було скласти податкову накладну. А от оформлення податкової накладної на дату отримання грошових коштів є

порушенням податкового законодавства і може спричинити адміністративну відповідальність, передбачену ст. 1631 КУпАП (від 85 до 170 грн.).

Дата складання податкової накладної може не збігатися з моментом виникнення податкових зобов’язань лише в ситуації, передбаченій

п. 17 Порядку № 165. Як випливає зі згаданого документа, у разі здійснення поставки товарів (послуг), що має безперервний або ритмічний характер при постійних зв’язках із покупцем, покупцю може бути виписано зведену податкову накладну виходячи з визначеної в договорі періодичності оплати поставленої продукції (один раз на п’ять днів; один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому до зведеної податкової накладної обов’язково додається реєстр товарно-транспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено поставку товарів (послуг). Інакше кажучи, якщо поставка товарів має регулярний характер, а оплата за них надходить з установленою періодичністю, постачальник може виписати одну зведену податкову накладну наприкінці місяця.

Порушення постачальником порядку виписування податкової накладної може стати для покупця перешкодою у відображенні податкового кредиту з ПДВ. Пояснюється це тим, що дата виписування є обов’язковим реквізитом податкової накладної (

п.п. 7.2.1 Закону про ПДВ), відсутність якого позбавляє покупця права на податковий кредит за такою податковою накладною. Про це йшлося в листі ВГСУ від 23.11.2001 р. № 01-8/1271. У зв’язку з цим при виявленні помилки покупцю необхідно звернутися до постачальника з проханням про заміну помилкової податкової накладної. Це дозволить вирішити проблему мирним шляхом.

У разі отримання відмови покупець може скористатися нормами

п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ і додати до податкової декларації за звітний податковий період* заяву зі скаргою на такого постачальника, що є підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту. Разом із заявою подаються копії товарних чеків чи інших розрахункових документів, що свідчать про факт сплати податку в результаті придбання таких товарів.

* Згідно з п. 7 Порядку № 165 заява зі скаргою на постачальника додається до декларації за звітний період, в якому мало бути видано податкову накладну.

Якщо ж помилку в податковій накладній було виявлено тільки під час податкової перевірки, то підприємство може поборотися за податковий кредит, пославшись на позитивні судові рішення з цієї проблеми (

постанова ВСУ від 06.12.2005 р. № 21-105сво05 // «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 44; постанова ВГСУ від 03.08.2005 р. № 41/132а). У них служителі Феміди визнали, що неістотні помилки в податковій накладній (до яких, у принципі, можна віднести і несвоєчасне складання податкової накладної) зберігають право на податковий кредит у покупця.

І ще один момент. Якщо першою подією було отримання товару, а постачальник виписав податкову накладну тільки після оплати, не поспішайте писати заяву: цілком можливо, що постачальник товарів працює із застосуванням

касового методу виникнення зобов’язань. У цьому випадку дата виникнення податкових зобов’язань постачальника визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (до каси) платника податків або дата отримання інших видів компенсації вартості поставлених (або належних до поставки) ним товарів (послуг) (п. 1.11 Закону про ПДВ). Тому складання податкової накладної на дату отримання оплати відповідає нормам Закону про ПДВ. Щоб уникнути непорозумінь між покупцем та постачальником, рекомендуємо зазначати податковий статус постачальника в договорі купівлі-продажу.

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно