Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Заповнення податкової накладної. Підсумкова податкова накладна

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2008/№ 81
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Заповнення податкової накладної

 

Підсумкова податкова накладна

 

Підприємство здійснює роздрібну торгівлю канцтоварами з використанням РРО. Як правило, суми продажів не перевищують 100 грн. Іноді покупцями є платники ПДВ, які вимагають видати податкову накладну, інші — кінцеві споживачі. Як правильно складати податкові накладні на реалізований за день товар?

(м. Кривий Ріг)

 

Підпункт 7.2.6 Закону про ПДВ

передбачає деякі випадки, коли покупець має право збільшити податковий кредит на суму сплаченого податку на додану вартість без податкової накладної. Отже, за такими операціями постачальнику немає сенсу виписувати окремі податкові накладні, як того вимагає п.п. 7.2.3. Закону про ПДВ.

Для таких операцій

п. 8.4 Порядку № 165 передбачає можливість виписувати податкову накладну за щоденними підсумками, до якої включаються операції:

— з поставки товарів за готівку кінцевому споживачу, який не є платником ПДВ;

— з поставки товарів платникам ПДВ за готівку або з розрахунками картками платіжних систем, банківськими чи персональними чеками в межах 10000 грн., за якими видається товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує приймання платежу постачальником від одержувача, в якому зазначено загальну суму такого платежу, суму ПДВ та податковий номер постачальника;

— щодо яких виписано транспортні квитки, готельні рахунки чи рахунки, що виставляються стосовно послуг зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показаннями приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, форму яких установлено міжнародними стандартами;

— за якими платнику ПДВ надано касові чеки, що містять суму поставлених товарів, загальну суму нарахованого податку (із зазначенням фіскального номера постачальника), якщо сума поставлених товарів одному платнику не перевищує 200 грн. за день.

Особливих вимог щодо заповнення підсумкової податкової накладної

Порядок № 165 не містить, тому потрібно застосовувати загальні правила.

У такій накладній потрібно зробити позначку «Підсумкова податкова накладна». Її шапку можна заповнити як при виписуванні податкової накладної неплатнику ПДВ: у рядках «Покупець», «Індивідуальний податковий номер покупця», «Місцезнаходження покупця», «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» поставити позначку «Х».

У графі 3 «Номенклатура поставки товарів (послуг) продавця» має бути відображено всю номенклатуру проданих товарів (зрозуміло, за винятком тих, щодо яких виписано окремі податкові накладні). Хоч це досить кропіткий процес, особливо для підприємств, в яких значна за обсягом номенклатура товарів, але жодних послаблень із цього приводу

Порядок № 165 для підсумкової податкової накладної не містить*. Крім того, таку накладну, як і звичайну, потрібно складати у двох примірниках.

* Як варіант спрощення процедури виписування підсумкової податкової накладної можна порадити у графі 3 зазначати номери виданих за день чеків РРО на продані товари. Але для цього слід звернутися до податкового органу за місцем реєстрації із запитом про можливість використання такого способу, і в разі отримання позитивної письмової відповіді його можна використовувати.

Микола Шпакович, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно