Теми статей
Обрати теми

Заповнення податкової накладної. Як державному підприємству скласти податкову накладну

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Заповнення податкової накладної

 

Як державному підприємству скласти податкову накладну

 

Державне підприємство (балансоутримувач) передало частину вільних приміщень в оренду. Згідно з умовами договору оренди, укладеного між Фондом державного майна та орендарем, 70 % від суми орендної плати орендар самостійно перераховує до бюджету, а решту 30 % спрямовує балансоутримувачу. На яку суму орендної плати нараховується ПДВ? Як у цій ситуації оформляється податкова накладна?

(м. Чернігів)

 

Відповідно до

п. 17 Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 , у разі коли орендодавцем є Фонд державного майна, його регіональні відділення або представництва, 70 % орендної плати за нерухоме майно державних підприємств спрямовується до державного бюджету, а 30 % — державному підприємству, організації, на балансі яких перебуває це майно. Як бачимо, орендна плата розподіляється між бюджетом і балансоутримувачем (державним підприємством).

Порядок обкладення ПДВ операцій оренди держмайна у разі, коли орендодавцем виступає ФДМУ, а розподіл орендної плати виконує орендар, викладено в

листах ДПАУ від 04.06.2007 р. № 11098/7/16-1517-01, від 12.05.2000 р. № 6514/7/16-1201. У них податківці зауважили, що оплата послуг за договором оренди є об’єктом обкладення ПДВ відповідно до п.п. 3.1.1 Закону про ПДВ.

Щоправда, включити суму орендної плати до бази оподаткування можуть лише державні підприємства — платники ПДВ. Згідно з

п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ особа підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ, якщо загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг) протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищує 300 000 грн. (без урахування ПДВ). Не є винятком і державні підприємства (вони відповідають одній з ознак «особи», наведених у п. 1.2 Закону про ПДВ).

А от державні підприємства, надходження яких від операцій з поставки не перевищують установлену межу, та які не зареєстровані платниками ПДВ, суму орендної плати ПДВ

не обкладають.

Суб’єкти господарювання, зареєстровані платниками ПДВ, зобов’язані вести податковий облік ПДВ, що передбачає складання податкових накладних, ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних. Як передбачено

пп. 7.2.3, 7.3.1 Закону про ПДВ, податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов’язань, а саме:

— на дату зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податків як оплати послуг;

— на дату оформлення документа, що підтверджує факт надання послуг (підписання акта), залежно від того, яка з подій сталася раніше.

На дату виникнення податкових зобов’язань

балансоутримувач виписує податкову накладну на повну вартість орендної плати.

Оскільки орендар самостійно здійснює розподіл орендної плати, то на рахунок балансоутримувача надійдуть належні 30 % та сума ПДВ, обчислена на повну вартість орендної плати. При цьому платіжні документи оформляються окремо на:

— 30 % орендної плати з урахуванням ПДВ;

— суму ПДВ, нараховану на частину орендної плати, що підлягає перерахуванню до бюджету (з позначкою у платіжному дорученні «ПДВ з 70 % орендної плати, перерахованої до бюджету»).

Марина Ковенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі