Теми статей
Обрати теми

Придбання та експлуатація. Критерії віднесення транспортних засобів до легкових автомобілів

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Придбання та експлуатація

 

Критерії віднесення транспортних засобів до легкових автомобілів

 

Підприємство придбало імпортний автомобіль-фургон багатофункціонального призначення, конструкція та обладнання якого дозволяють перевозити як пасажирів, так і вантажі (6 пасажирських місць, максимальна вантажопідйомність — не більше 3,5 тонни). Для цілей відображення витрат на ПММ у складі валових витрат важливо знати, які критерії віднесення транспортних засобів до легкових автомобілів.

(м. Ужгород)

 

Класифікацією, установленою

ст. 1 Закону про автотранспорт, автомобільні транспортні засоби поділяються на автобуси, вантажні та легкові автомобілі, причепи і напівпричепи.

Легковий автомобіль

згідно із цим Законом — це автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначено для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння не більше 9 з місцем водія включно.

Таким чином, до легкових автомобілів належать тільки автомобілі:

— сконструйовані виключно для перевезення пасажирів (автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначено для перевезення

вантажів, класифікується як вантажний);

— обладнані місцями для сидіння, причому не більше 9 з місцем водія включно. Якщо подібний автомобіль має кількість місць для сидіння

більше 9 з місцем водія включно — це вже автобус.

Виробники на базі легкових автомобілів часто випускають вантажні та вантажопасажирські автомобілі, у яких для збільшення розмірів майданчика, призначеного для розміщення в кузові вантажу, задні сидіння виконано складаними, а конструктивне виконання задньої частини кузова забезпечує збільшений внутрішній обсяг. І такі транспортні засоби вже важко назвати легковими в розумінні

Закону про автотранспорт.

За докладнішою інформацією з цього приводу звернемося до

листа ДПАУ від 22.06.2006 р. № 3490/П/17-0315. У цьому документі податкове відомство вказує, що вирішальним фактором віднесення транспортного засобу до відповідної товарної позиції класифікації є технічні умови, сфера застосування та призначення, визначені заводом-виготовлювачем при виробництві конкретної моделі транспортного засобу чи її модифікацій.

При цьому для класифікації малотоннажних автомобілів, автомобілів із суцільнометалевим кузовом та подвійного призначення, транспортних засобів, сконструйованих на базі легкового автомобіля (у конструкції яких відсутні шасі та вантажна платформа), конструктивно розрахованих для перевезення як пасажирів, так і вантажів, у товарній позиції

8703 згідно з УКТ ЗЕД мають виконуватися такі критерії:

— у салоні автомобіля за сидінням водія є сидіння для пасажирів, що можуть бути фіксованими, складаними, змонтованими на анкерному кріпленні чи виносними;

— наявність у салоні та багажному відділенні внутрішнього оздоблення та пристроїв, властивих транспортним засобам, призначеним для перевезення пасажирів;

— обов’язкова наявність вікон у двох бічних панелях задньої частини кузова автомобіля, бічних і задніх дверях.

Для класифікації ж малотоннажних вантажних автомобілів із суцільнометалевим кузовом у товарній позиції

8704 згідно з УКТ ЗЕД застосовуються такі критерії:

— наявність документального підтвердження, що тип цього транспортного засобу — вантажний (інформація з паспорта заводу-виготовлювача, технічного паспорта тощо);

— наявність одного ряду сидінь (крім випадків використання здвоєної кабіни на транспортному засобі з рамою чи шасі);

— установлені заводським способом постійна панель чи бар’єр між місцями водія та пасажирів і багажним відсіком (у випадках, коли для конкретної моделі автомобіля це передбачено виготовлювачем);

— відсутність розташованих позаду місця водія місць для сидіння (у тому числі відкидних чи розкладних) або спеціально призначених місць для їх кріплення (установлення);

— відсутність вікон або не більше одного, за сидінням водія, у бічних панелях задньої частини кузова автомобіля, крім задніх та бічних дверей (за умови використання цього транспортного засобу як вантажного, що визначено заводом-виготовлювачем).

Отже, хоча вантажопасажирські авто, під якими згідно з

п. 1.4 Порядку погодження нормативної документації на конструкцію транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 22.06.2000 р. № 338, розуміються автомобілі, які за своєю конструкцією призначені для перевезення як пасажирів, так і вантажів, мають однаковий з легковими автомобілями код 8703 згідно з УКТ ЗЕД, їх не можна розглядати як той самий тип.

Остаточну приналежність транспортного засобу до тієї чи іншої категорії можна визначити

за допомогою інформації, наявної в реєстраційних документах. Пов’язане це з тим, що при проходженні державної реєстрації в цих документах проставляється позначка про призначення автомобіля на підставі документів постачальника (див. ст. 19 Закону про автотранспорт).

Отже, якщо придбаний підприємством автомобіль за документами заводу-виготовлювача і техпаспорта є

вантажопасажирським , витрати на ПММ для нього може бути віднесено до валових витрат у повному обсязі. Це підтверджують і фахівці ДПАУ в консультації, опублікованій на с. 46 цього номера.

Якщо ж у техпаспорті автомобіля зазначено, що він

легковий, вартість витрачених для нього ПММ потрібно включати до валових витрат підприємства лише в 50 % розмірі.

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі