Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Придбання та експлуатація. Режим роботи водіїв

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2008/№ 83
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Придбання та експлуатація

 

Режим роботи водіїв

 

Підприємство приймає на роботу водія. Чи відрізняється режим роботи водія від режиму роботи інших працівників підприємства?

(м. Дніпропетровськ)

 

Так, відрізняється. Річ у тім, що при встановленні режиму роботи таких працівників, як водії, слід керуватися

Положенням № 18, котре є спеціальним документом, що регулює питання організації праці водіїв.

Перш за все зазначимо: робота водіїв має організовуватися так, щоб не допустити дорожньо-транспортних подій, заподіяння шкоди здоров’ю водія або пасажирів, пошкодження вантажу і автомобіля, оскільки автотранспорт є джерелом підвищеної небезпеки.

Перелік складових робочого часу водіїв наведено в

п. 2.2 Положення № 18.

Нормальна

тривалість робочого часу водія не повинна перевищувати 40 годин на тиждень. При цьому для водіїв з п’ятиденним робочим тижнем тривалість зміни в середньому не може перевищувати 8 годин, а при шестиденному робочому тижні — 7 годин.

Слід мати на увазі, що перед святковими і неробочими днями, а також під час роботи в нічну зміну тривалість роботи водіїв скорочується на 1 годину. Нічним вважається час з 22.00 до 6.00.

Напередодні вихідних днів зміна водія з шестиденним робочим тижнем має складати не більше 5 годин.

Згідно з

п. 2.5 Положення № 18 у разі якщо умови роботи підприємства не дозволяють установити для водіїв нормальну щоденну або щотижневу тривалість робочого часу, для такої категорії працівників допускається введення сумарного обліку робочого часу. У цьому разі організація праці водіїв регулюється графіками роботи (змінності), які складаються на весь обліковий період (як правило, це місяць) і якими визначається кількість робочих днів (змін), тривалість щоденної роботи (зміни), кількість вихідних днів і додаткових днів відпочинку, тривалість щоденного (міжзмінного) та щотижневого відпочинку. При цьому робота в святкові та неробочі дні за графіком включається до розрахунку норми робочого часу облікового періоду.

При сумарному обліку робочого часу висуваються певні вимоги щодо режиму роботи водіїв. Так, тривалість зміни в загальному випадку встановлюється не більше 10 годин. Якщо ж нормальна тривалість робочого дня включає тривалі періоди очікування або перерви в роботі, тривалість зміни може становити 12 годин за умови, що час безпосереднього керування транспортним засобом не перевищує 9 годин.

Що стосується понаднормових робіт, то для водіїв їх тривалість не повинна перевищувати для кожного водія 4 години протягом двох днів поспіль, а у разі встановлення сумарного обліку робочого часу — 75 годин на рік (або 100 годин на рік у разі дотримання щотижневої норми тривалості робочого часу).

У разі якщо діяльність підприємства припускає міжміські перевезення, то тривалість зміни водія, задіяного в них, може встановлюватися до 10 годин.

Якщо

тривалість робочого часу перевищує 12 годин, то в рейс направляються два водії. При цьому автотранспортний засіб має бути обладнаний місцем для відпочинку водія. Тривалість часу присутності на робочому місці водія, коли він не керує автотранспортним засобом, який зараховується до робочого часу, встановлюється власником за узгодженням з профспілковим органом або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою) в розмірі не менше 50 % робочого часу (п. 2.11 Положення № 18).

Звертаємо увагу: тривалість робочої зміни

понад 10 годин не може встановлюватися працівникам зі стажем керування автотранспортним засобом менше трьох років, а також водіям, яким це заборонено за медичними показаннями. До речі, усі водії підлягають обов’язковим медичним оглядам, порядок організації та проведення яких регламентовано Порядком проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 р. № 246 та Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 р. № 124/345.

На міжміських перевезеннях після перших 3 годин безперервного керування автотранспортним засобом передбачається зупинка для відпочинку водія тривалістю не менше 15 хвилин, потім зупинка такої тривалості передбачається не пізніше, ніж через кожні 2 години. Замість таких зупинок працівнику може бути надано перерву для відпочинку та харчування тривалістю від 45 хвилин до 2 годин, а якщо тривалість робочої зміни понад 8 годин — дві перерви для відпочинку і харчування загальною тривалістю до 2 годин. Така перерва надається, як правило, не пізніше, ніж через 4 години після початку роботи і не включається до робочого часу водія.

Організовуючи робочий час водіїв, які працюють на міжнародних перевезеннях, слід керуватися нормами Європейської угоди, що стосується роботи екіпажів транспортних засобів, які здійснюють міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (дата приєднання Україною: 07.09.2005 р.). Згідно з вимогами ЄУТР щоденну тривалість керування автотранспортним засобом під час міжнародних перевезень може бути збільшено до 10 годин не більше двох разів на тиждень. Водночас сумарна тривалість керування автотранспортним засобом протягом будь-яких двох тижнів не повинна перевищувати 90 годин.

Катерина Скрипкіна, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно