Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Інформація щодо ситуації у сфері державних закупівель

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2008/№ 87
В обраному У обране
Друк
Роз'яснення від 21.10.2008 р. № -

Інформація щодо ситуації у сфері державних закупівель

 

Роз’яснення Міністерства економіки України від 21 жовтня 2008 року

 

У зв’язку з втратою чинності постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 р. № 274 «Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти» та прийняттям Урядом постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (далі — Постанова) виникла нагальна потреба у приведені у відповідність з Постановою підзаконних нормативно-правових актів у сфері державних закупівель.

Міністерством економіки України, яке згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 р. № 777 «Про затвердження положення про Міністерство економіки України» визначено головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної політики, розроблено низку нормативно-правових актів, які забезпечать функціонування системи державних закупівель.

З метою запобігання виникнення ряду проблем у здійсненні завдань та функцій покладених на Мін-економіки у сфері державних закупівель наразі підготовлені нові підзаконні нормативно-правові акти, які потребують погодження з Державним комітетом з питань регуляторної політики України та реєстрації в Міністерстві юстиції України, на що необхідний певний проміжок часу.

Зазначені нормативно-правові акти будуть розміщені на веб-сайті Мінекономіки (www.me.gov.ua) найближчим часом.

Водночас, Міністерством юстиції України надано лист-роз’яснення від 21.10.2008 р. № 1028-08-24 з приводу застосування наказів Міністерства економіки України щодо функціонування системи державних закупівель, прийнятих відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274 «Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти», яка Рішенням Конституційного Суду України від 9 жовтня 2008 року № 22-рп/2008 визнана неконституційною, в частині, що не суперечить постанові Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

Вказаним листом Міністерство юстиції роз'яснило наступне.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» на Міністерство економіки України покладено функції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Відповідно до підпункту 7 пункту 9 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921, однією з основних функцій уповноваженого органу — Міністерства економіки України є надання роз’яснень щодо порядку застосування законодавства у сфері закупівель.

Процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, розпочаті до дати набрання чинності цією постановою, завершується відповідно до цієї постанови (пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921).

Пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади доручено привести власні нормативно-правові акти у відповідальність із цією постановою.

Відповідно до пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 (далі — Положення), у разі внесення змін, доповнень або визнання таким, що втратив чинність, акта законодавства, відповідно до якого прийнято нормативно-правовий акт, орган, що видав цей нормативно-правовий акт, зобов’язаний у місячний термін внести до нього відповідні зміни, доповнення або визначити його таким, що втратив чинність.

При цьому повноваження Міністерства економіки України, які було визначено Тимчасовим положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274, в межах яких видано відповідні нормативно-правові акти щодо функціонування системи державних закупівель, на сьогодні аналогічно визначено Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921.

Враховуючи викладене,

нормативно-правові акти Міністерства економіки щодо функціонування системи державних закупівель, які прийнято на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274 «Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти», можуть застосовуватись в частині, що не суперечать постанові Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року № 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

Директор департаменту державних закупівель В. Новик



коментар редакції

Мінекономіки та Мін’юст про нормативне регулювання процедур держзакупівлі

Поява роз’яснення, що коментується, викликана прийняттям Конституційним Судом України Рішення від 09.10.2008 р. № 22-рп/2008, яким скасовано постанову Кабінету Міністрів України «Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти» від 28.03.2008 р. № 274 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 86).

У редакційному коментарі до цього Рішення зверталася увага на появу нового Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 921 (офіційно опубліковане в газеті «Урядовий кур’єр», 2008, № 197 від 22.10.2008). На наш погляд, нове положення є досить

уразливим із погляду можливості визнання його неконституційним. Нагадаємо: правова позиція Конституційного Суду зводилася до неможливості врегулювання правовідносин конкуренції у сфері державних закупівель підзаконним актом — постановою Уряду України.

У роз’ясненні, що коментується, Міністерство економіки

не ставить під сумнів питання правомірності нового Положення і обіцяє найближчим часом прийняти «під нього» підзаконні нормативно-правові акти, які забезпечили б нормальне функціонування системи держзакупівель.

Не менш цікава й зазначена в роз’ясненні позиція Мін’юсту. Вона зводиться до можливості практичного використання нормативних документів Мінекономіки, прийнятих на виконання вже скасованої постанови № 274 (у частині, що не суперечить новому Положенню). За умови визнання нового Положення чинним та враховуючи майже повний його збіг з попереднім (скасованим) документом, така позиція Мін’юсту виглядає практичною.

Дмитро Винокуров

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно