Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо застосовування квартального звітного (податкового) періоду

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2008/№ 74
В обраному У обране
Друк
Лист від 19.05.2008 р. № 10116/7/16-1517-05

Щодо застосовування квартального звітного (податкового) періоду

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 19.05.2008 р. № 10116/7/16-1517-05

 

ДПАУ розглянула лист приватного підприємця щодо переходу на місячний податковий період, починаючи з місяця, на який припало перевищення оподатковуваних ПДВ операцій, і повідомляє.

Відповідно до п.п. 7.8.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі — Закон про ПДВ) платник податку, обсяг оподатковуваних операцій якого за минулі дванадцять місячних податкових періодів не перевищував суми, зазначеної у п.п. 2.3.1 ст. 2 цього Закону, може вибрати квартальний податковий період. Заява про вибір квартального податкового періоду подається податковому органу разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року. При цьому квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року.

У разі якщо протягом будь-якого періоду з початку застосування квартального податкового періоду обсяг оподатковуваних операцій платника податку перевищує суму, зазначену у п.п. 2.3.1 ст. 2 цього Закону, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з місяця, на який припадає таке перевищення, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

Таким чином, якщо

протягом року за наслідками будь-якого кварталу обсяг оподатковуваних операцій платника податку (сукупно з початку року) перевищує суму, зазначену у п.п. 2.3.1 ст. 2 Закону про ПДВ, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з місяця, на який припадає таке перевищення, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

Крім того, повідомляємо, що

у разі, якщо платник податку разом з декларацією за наслідками останнього звітного (податкового) періоду календарного року не подав до податкової інспекції (адміністрації) заяву про вибір квартального податкового періоду, такий платник податку зобов’язаний з першого звітного (податкового) періоду наступного календарного року застосовувати місячний звітний (податковий) період і визнається таким, що втратив на поточний податковий рік право на застосування квартального податкового періоду.

Подання заяви про вибір квартального

податкового періоду зберігає за платником право застосовувати такий період до моменту досягнення ним обсягу оподатковуваних операцій, зазначеного у п.п. 2.3.1 ст. 2 Закону про ПДВ, — 300 тис. грн. (без урахування податку на додану вартість), або до кінця поточного податкового року, якщо такого обсягу оподатковуваних операцій не досягнуто. Для застосування квартального податкового періоду в наступному календарному році платником разом з декларацією за наслідками останнього звітного (податкового) періоду календарного року має бути подана до податкової інспекції (адміністрації) указана вище заява, про що було доведено ДПА в АР Крим, областях, м. Києві та Севастополі листом ДПАУ від 21.04.2008 р. № 8230/7/16-1517.

Заступник голови С. Чекашкін



коментар редакції

ПДВ-квартальник перевіряє досягнутий обсяг операцій поставки щомісячно

Цей лист, великою мірою, можна було б оминути увагою, тим більше, що в ньому наведено посилання на вичерпне роз’яснення податкового відомства щодо «квартально-місячної» ПДВ-тематики — лист ДПАУ від 21.04.2008 р. № 8230/7/16-1517 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 39, с. 3). Хай навіть сьогоднішній лист і адресовано саме приватному підприємцю — та які тут можуть бути особливості?

Але, знаючи звичку наших читачів учитуватися в кожну літеру опусів ДПАУ та робити із цього висновки, доведеться акцентувати увагу на явному «ляпсусі» авторів цього листа.

Зверніть увагу на його абзац четвертий. Так, для більшої зрозумілості тут нарешті

прямо зазначено, що квартальний платник ПДВ, щоб не прогавити ненароком момент обов’язкового (примусового) переходу на місячний звітний період на підставі перевищення ним горезвісного 300-тисячного обсягу операцій поставки без урахування ПДВ, повинен відлічувати досягнутий ним за фактом обсяг операцій поставки саме «сукупно з початку року». Але як часто йому слід займатися подібною перевіркою, якщо в Законі зазначено про перевищення «протягом будь-якого періоду...»?

Очевидно, оскільки відмітку в полі «Відмітка про перехід на місячний податковий період з поточного звітного податкового періоду» у відповідному випадку він повинен проставити саме

в декларації з ПДВ за календарний місяць, в якому зазначений обсяг було перевищено, і оскільки на подання такої декларації у платника є 20 календарних днів наступного місяця, то раніше, ніж закінчиться черговий календарний місяць поточного календарного року, такими підрахунками займатися сенсу немає. Висновок про те, що такому платнику-квартальнику перевіряти досягнутий за фактом обсяг операцій поставки сукупно з початку року слід не частіше і не рідше, ніж після закінчення кожного календарного місяця поточного календарного року, — це, мабуть, істина абсолютна.

Але що ж зазначається з цього приводу в сьогоднішньому листі ДПАУ? В абзаці, що обговорюється, вона пише: «

за підсумками будь-якого кварталу...». Це неправильно. Поправимо: не кварталу, а місяця. Так буде правильно.

Олександр Голенко

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно