Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Пошта редакції. Якщо підприємець торгує на ринку у стаціонарному приміщенні (кіоску)

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2009/№ 28
Друк
Відповідь на запитання

Якщо підприємець торгує на ринку у стаціонарному приміщенні (кіоску)

 

Підприємець торгує на ринку у стаціонарному приміщенні (кіоску). Чи потрібно в цьому випадку йому придбавати патент?

(м. Суми)

 

Відразу зауважимо, що необхідність придбання (непридбання) патенту підприємцем, який торгує на ринку, залежатиме від вибраної ним системи оподаткування.

Як відомо, оподаткування доходів фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності може здійснюватися за:

— єдиним податком (єдиноподатники);

— фіксованим податком шляхом придбання патенту (фікспатентники);

— загальною системою оподаткування.

Якщо

оподаткування доходів підприємця здійснюється в перший або другий спосіб (тобто підприємець є єдиноподатником або фікспатентником), торговий патент йому придбавати не потрібно. Адже від придбання торгових патентів у цих випадках суб’єкта підприємництва звільнено згідно з чинним законодавством. Нагадаємо, що від придбання торгових патентів:

— єдиноподатників звільняє

ст. 6 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.98 р. № 727/98 (у редакції від 28.06.99 р. № 746/99) (до речі, про те, що підприємець — платник єдиного податку має право торгувати на ринку, зазначалося ще в консультації податківців у рубриці «Думка фахівців офіційних органів» // «Податки та бухгалтерський облік», 2005, № 101);

— фікспатентників звільняє

п. 2 ч. 3 ст. 1 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» від 23.03.96 р. № 98/96-ВР (далі — Закон про патентування).

Тому незалежно від того, чим торгує приватний підприємець на ринку і в яких об’єктах при цьому він здійснює торгівлю, підприємцю-єдиноподатнику (або фікспатентнику) торговий патент не знадобиться.

Інша справа — підприємець, який вибрав

загальну систему оподаткування. Йому слід мати на увазі, що без патенту торгувати на ринку він зможе виключно в таких випадках:

— при здійсненні торговельної діяльності

з лотків, прилавків та сплачуючи при цьому ринковий збір (плату) за місце для торгівлі продукцією у межах ринків усіх форм власності (п. 2 ч. 3 ст. 1 Закону про патентування);

— у разі реалізації

вирощених в особистому підсобному господарстві, на присадибній, дачній, садовій і городній ділянках продукції рослинництва, худоби, кролів, нутрій, птиці (як у живому вигляді, так і продукції їх забою в сирому вигляді та у вигляді первинної обробки), продукції власного бджільництва (п. 2 ч. 3 ст. 1 Закону про патентування);

— при торгівлі виключно товарами

вітчизняного виробництва, переліченими в ч. 6 ст. 3 Закону про патентування (докладніше їх перелік див. на с. 18 тематичного випуску газети «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 27, присвяченого патентуванню).

Як зазначається в запитанні, підприємець торгує на ринку

в кіоску. Отже, під перший із зазначених «безпатентних» випадків він не потрапляє (оскільки там ідеться тільки про торгівлю з лотків та прилавків). Якщо ж при цьому також не дотримується друга чи третя умова (у підприємця інший асортимент продукції, що реалізується, або він, наприклад, ширше і виходить за межі переліку з ч. 6 ст. 3 Закону про патентування), то для здійснення торгівлі на ринку з кіоску йому слід придбати торговий патент. При цьому в деяких випадках (ч. 6 — 9 ст. 3 Закону про патентування) такий патент, щоправда, може бути пільговим (наприклад, при торгівлі періодичними друкованими ЗМІ, канцелярськими товарами, насінням тощо).

 

Михайло Вишневський, консультант

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі