Теми статей
Обрати теми

Думка фахівців офіційних органів. Оплата видатків замовника, пов’язаних із проведенням тендерів

Редакція ПБО
Стаття

Оплата видатків замовника, пов’язаних із проведенням тендерів

 

Наша установа потребує будівництва нової будівлі. Як визначаються та здійснюються видатки на утримання служби замовника будівництва? Як у цьому випадку здійснюються видатки на проведення тендерних процедур?

 

Роз’яснення щодо порядку проведення оплати видатків замовника, пов’язаних з проведенням тендерів, було надано в листі Державного казначейства України від 31.07.2008 р. № 17/3-04/633-12427.

Для перевірки документів, пов’язаних з будівництвом та ремонтом, необхідний фахівець у цій сфері, який має відповідну освіту та досвід. Такий фахівець або ціла служба можуть бути у штаті бюджетної установи або залучені на договірних засадах.

Відповідно до

Правил № 174 видатки на утримання служби замовника будівництва, що супроводжує будівництво, із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної власності, відшкодовуються за рахунок коштів, передбачених у главі 10 зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва. Розмір коштів визначається відповідно до п.п. 2.8.13 Правил і становить 2,5 % від підсумку графи 8 глав 1 — 9 зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва.

Згідно із

Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. № 668, замовником є сторона договору підряду, яка за власним рішенням або дорученням інвестора розміщує замовлення на виконання робіт (будівництво об’єкта), приймає закінчені роботи (об’єкт будівництва) та оплачує їх.

Якщо наглядові функції виконує

спеціалізований підрозділ установи/організації — розпорядник (одержувач) бюджетних коштів, який має відповідний дозвіл на виконання технічного нагляду за будівництвом, кошти на утримання служби замовника перераховуються на спеціальний реєстраційний рахунок за першою групою коштів спеціального фонду (плата за послуги, що надаються бюджетними установами) першої підгрупи (плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями), тобто це кошти, що надійшли бюджетним установам як плата за послуги, надання яких пов’язано з виконанням основних функцій та завдань бюджетних установ.

У разі відсутності такого підрозділу для виконання робіт залучаються

сторонні організації, з якими провадяться розрахунки на підставі актів виконаних робіт шляхом перерахування коштів на поточні рахунки, відкриті в банківських установах.

Як передбачено

п.п. 2.8.13 Правил № 174, кошторис видатків, пов’язаних з проведенням тендерів, формує сам замовник. Розмір цих видатків, як правило, не перевищує 0,8 % загальної кошторисної вартості будівництва.

Згідно з

Роз’ясненнями щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженими наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. № 194, видатки на проведення тендерів із закупівлі товарів та послуг, а саме: видатки на розробку та розсилання тендерної документації, запрошення до участі у процедурах закупівель та підготовки засідань тендерного комітету із закупівлі товарів та послуг тощо, здійснюються за відповідними КЕКВ залежно від економічної сутності платежу.

Якщо

замовником є розпорядник бюджетних коштів, то видатки здійснюються за рахунок коштів, передбачених на утримання установи .

Якщо установу включено до мережі розпорядника як

одержувача бюджетних коштів та уповноважено на виконання певної програми, то, крім капітальних видатків, необхідно передбачити поточні видатки на проведення тендерних процедур.

При цьому

плата за тендерну документацію повинна надходити на реєстраційні рахунки загального або спеціального фонду розпорядників бюджетних коштів або рахунки загального та спеціального фондів одержувачів бюджетних коштів як відновлення касових видатків, з яких здійснювалися видатки на виготовлення, тиражування та розсилання тендерної документації, тощо. Відновлення касових видатків здійснюється за відповідними КЕКВ залежно від економічної сутності платежу, що відновлюється.

У разі надходження коштів

понад собівартість виготовлення тендерної документації вони повинні перераховуватися до доходів загального фонду державного бюджету.

 

Тетяна ІВАНОВА,
 перший заступник начальника управління Державного казначейства в Харківської області

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі