Коригування та виправлення помилок. Коригування податку з реклами

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2009/№ 35
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Коригування податку з реклами

 

У березні 2009 року рекламне агентство в межах договору на надання послуг з розміщення реклами отримало передоплату. Водночас уже у квітні 2009 року договір було розірвано, а передоплату повернено. Чи потрібно в такій ситуації коригувати суму податку з реклами? Як це коригування відобразиться в податковому розрахунку за квітень 2009 року, якщо в поточному звітному періоді виручку за надання рекламних послуг підприємство не отримувало (зобов’язання з податку з реклами дорівнюють нулю)?

(м. Харків)

 

Податок з реклами є місцевим податком, при цьому основні принципи його нарахування та сплати встановлено

Декретом № 56-93. Згідно зі ст. 11 зазначеного документа об’єктом податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Причому сплачується цей податок під час оплати перелічених послуг.

Механізм сплати податку з реклами до місцевого бюджету в

Декреті № 56-93 не визначено, тому місцеві органи самоврядування встановлюють його самостійно. Так, у розділі IV чинного Положення про порядок обчислення і сплати податку на рекламу в м. Харкові, затвердженого рішенням XXI сесії Харківської міської ради народних депутатів 1 скликання від 20.09.93 р., зазначається, що податок з реклами сплачують рекламодавці під час оплати послуг за виготовлення та розміщення реклами. У свою чергу рекламні агентства забезпечують окремий облік сум податків, що надійшли, і перерахування таких сум до місцевого бюджету. Крім цього, вони складають та подають до податкового органу податкові розрахунки з податку з реклами.

У ситуації, що розглядається, виконавець (рекламне агентство) цілком справедливо нарахував зобов’язання з податку з реклами в періоді отримання передоплати та відповідно зазначив їх у розрахунку з податку з реклами за березень 2009 року. Однак уже у квітні 2009 року договір було розірвано, а передоплату повернено. Виходить, що

об’єкт оподаткування, що виник на дату отримання передоплати за рекламні послуги, перестав існувати. А отже, виконавець (рекламне агентство) має відкоригувати нараховані та відображені в розрахунку за березень зобов’язання з податку з реклами. Зробити це можна шляхом зменшення значення ряд. 01 «Утримано податку вповноваженою особою — платником податку за базовий податковий (звітний) період» розрахунку податку з реклами за квітень 2009 року на суму зайво сплаченого податку.

Однак слід урахувати такий момент: у поточному звітному періоді (квітні) виручку за надання рекламних послуг підприємство не отримувало (тобто зобов’язання з податку на прибуток дорівнює нулю), у зв’язку з цим значення ряд.

01 розрахунку після зменшення виявиться від’ємним.

Цілком можливо, що представники податкової інспекції будуть проти такого порядку заповнення розрахунку податку з реклами. Тому, щоб уникнути непорозумінь, рекомендуємо подати уточнюючий розрахунок (УР)* до розрахунку податку з реклами за березень 2009 року. Заповнено його буде так:

— у ряд.

01 УР знайде відображення підсумкова сума податку з реклами за березень (тобто зменшена на суму податку, що припадає на повернену передоплату);

— у ряд.

02 (УР) зазначається сума податку, відображена в ряд. 01 раніше наданого розрахунку за березень;

— у ряд.

04 УР відобразиться сума переплати;

— у ряд.

03 і 05 проставляється прокреслення.

* За формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624.

Звертаємо увагу: такий порядок зменшення податкового зобов’язання є не зовсім коректним, адже підприємство не зробило помилки в Податковому розрахунку податку з реклами за березень 2009 року. У зв’язку з цим разом з уточнюючим розрахунком рекомендуємо подати пояснювальну записку, в якій буде викладено причини виконаного коригування.

Залишається зазначити, що питанням, пов’язаним з поданням звітності з податку з реклами, було присвячено статтю «Звітуємо щодо податку з реклами» // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 74. Інші актуальні питання, присвячені цьому податку, було розглянуто в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 80.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд