Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Надання дубліката податкової накладної — справа добровільна

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Надання дубліката податкової накладної — справа добровільна

 

У травні 2009 року постачальник при поставці товарів виписав податкову накладну та передав її покупцю. У серпні 2009 року покупець звернувся з проханням виписати за цією операцією дублікат податкової накладної, оскільки її оригінал було загублено.

Чи зобов’язаний постачальник виконувати прохання покупця? Чи може покупець у разі відмови скористатися нормами п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ та подати до місцевої ДПІ заяву зі скаргою на постачальника?

(м. Кременчуг)

 

Нагадаємо: згідно з

п.п. 7.2.3 Закону про ПДВ податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов’язань продавця у двох примірниках. При цьому оригінал податкової накладної передається покупцю, а копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Зверніть увагу: оригінал податкової накладної видається постачальником товарів

на вимогу покупця таких товарів. Про це прямо зазначається в п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ та п. 6.1 Порядку № 165. Причому покупець зобов’язаний зберігати зазначений документ разом із розрахунковими, платіжними документами з придбання товарів (робіт, послуг) у порядку та протягом строку, установленого для зберігання облікових податкових документів та зобов’язань зі сплати податків (п. 6.1 Порядку № 165). А от вимагати від постачальника надання ще одного примірника податкової накладної (наприклад, з позначкою «дублікат») у разі втрати оригінала покупець не має права. Адже навіть сама можливість складання такої податкової накладної не передбачена жодним з профільних нормативних документів. Отже, постачальник не зобов’язаний виконувати прохання покупця та виписувати для нього ще один примірник податкової накладної з позначкою «дублікат».

На продовження розмови хочемо зауважити, що в разі відмови постачальника виконати прохання покупця, останній не зможе скористатися нормами

п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ та написати заяву зі скаргою на постачальника. Річ у тім, що згідно з нормами згаданого документа додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою можна тільки в разі, якщо постачальник відмовився надати податкову накладну (тут ідеться про її перший примірник, тобто оригінал) або порушив порядок її заповнення. У ситуації, що розглядається, не сталося ані першого, ані другого. Отже, постачальник може не побоюватися щодо подання скарги з боку покупця та як наслідок позапланової податкової перевірки.

Однак, якщо ви не маєте наміру псувати ділові відносини з вашим контрагентом, дублікат податкової накладної краще виписати. Для цього у верхньому кутку новоскладеної податкової накладної робиться напис «Дублікат», а на зворотному боці зазначаються причини та дата її оформлення.

Разом із тим варто зауважити, що податківці на місцях іноді недовірливо ставляться до дублікатів податкових накладних та виступають проти включення до складу податкового кредиту сум ПДВ за повторно оформленими документами. Не виключено, що в таких ситуаціях платнику податків доведеться захищати своє право на податковий кредит у судовому порядку. До речі, прикладом позитивного судового рішення з цього питання є

ухвала ВАСУ від 19.06.2007 р. Так, звернувшись до п.п. 7.4.5 Закону про ПДВ та норм Порядку № 165, які не містять заборони на видачу продавцю дубліката копії наявної в нього податкової накладної, суд дійшов висновку, що в податкових органів були відсутні будь-які нормативно-правові підстави для невизнання податкового кредиту з ПДВ. Це пов’язане насамперед із тим, що доказом правомірності його відображення є дублікат податкової накладної.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі