Теми статей
Обрати теми

Отримання компенсації за розбитий посуд у закладі ресторанного господарства: чи потрібний РРО

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Отримання компенсації за розбитий посуд у закладі ресторанного господарства: чи потрібний РРО

 

Заклад ресторанного господарства встановив плату за биття посуду відвідувачами з метою компенсації своїх витрат. Чи потрібне отримання такої компенсації в готівковій формі розцінювати як продаж і проводити через РРО?

(м. Донецьк)

 

Отримання компенсації від відвідувачів закладу ресторанного господарства за розбитий посуд, з точки зору цивільного законодавства, розглядається не як продаж товару, а як відшкодування збитків, оскільки саме збитками визнаються втрати, понесені таким закладом у зв’язку зі знищенням чи псуванням посуду (див.

ст. 22 ХКУ).

Договором купівлі-продажу передбачено перехід права власності на товар від продавця до покупця (

ст. 655 ХКУ). У цій ситуації це право ні до кого не переходить, та й товару як такого вже, власне, немає.

А про що йдеться із цього приводу в

Законі про РРО? У його ст. 1 зазначено, що РРО застосовуються суб’єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій і безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками й суб’єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

У свою чергу, під

розрахунковою операцією ст. 2 у цьому Законі розуміється приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видачу готівкових коштів за повернений покупцем товар (ненадану послугу), а в разі застосування банківської платіжної картки — оформлення відповідного розрахункового документа з оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, в разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів з перерахування коштів до банку покупця.

Ми з вами з’ясували, що отримання компенсації за биття посуду

не є операцією з продажу товарів (надання послуг) і не належить до розрахункових операцій. Отже, у закладу ресторанного господарства відсутній обов’язок проводити таку операцію через РРО.

У цьому випадку розрахунки з неакуратними відвідувачами проводяться шляхом оформлення

прибуткових касових ордерів і видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі