Щодо скасування реєстрації філій як платників ПДВ

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Лютий, 2009/№ 11
В обраному У обране
Друк
Лист від 01.12.2008 р. № 24738/7/16-1517

Щодо скасування реєстрації філій як платників ПДВ

Лист Державної податкової адміністрації України від 01.12.2008 р. № 24738/7/16-1517

(

із змінами і доповненнями, внесеними листом Державної податкової адміністрації України від 31 грудня 2008 року № 27539/7/16-1517)

 

У

зв’язку з надходженням численних запитів платників податків та податкових органів щодо надання роз’яснення окремих питань, які виникають при скасуванні реєстрації філій як платників податку на додану вартість, Державна податкова адміністрація України на доповнення до листа від 09.04.2008 р. № 7330/7/16-1417 повідомляє.

Пунктом 1.2 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі — Закон) визначено, що

особа, яка згідно зі статтею 2 Закону може бути зареєстрована як платник податку на додану вартість, — це будь-яка з наведених нижче осіб, незалежно від того, чи є така особа резидентом, чи ні:

суб’єкт підприємницької діяльності, в тому числі підприємство з іноземними інвестиціями, незалежно від форми та часу внесення цих інвестицій;

інша юридична особа, що не є суб’єктом підприємницької діяльності;

фізична особа (громадянин, іноземний громадянин та особа без громадянства), яка здійснює діяльність, віднесену до підприємницької згідно з законодавством, або імпортує товари на митну територію України;

представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи.

Враховуючи те, що

філія відповідно до пункту 3 статті 95 Цивільного кодексу України не є юридичною особою, а також не є суб’єктом підприємницької діяльності, підстав для реєстрації філії як платника податку на додану вартість немає. Якщо філію було зареєстровано як платника податку на додану вартість, таку реєстрацію має бути скасовано.

Пропозиції щодо добровільного скасування такої реєстрації з початку нового бюджетного року (з 01.01.2009 р.) регіональні ДПА повинні були надіслати до кожної філії, зареєстрованої як платник податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 25.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000 р. № 79 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.04.2000 р. за № 208/4429, для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість такий платник повинен подати до податкового органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою № 3-ПДВ.

Згідно зі згаданим Положенням рішення про анулювання реєстрації за заявою платника податку приймається податковим органом протягом десяти календарних днів.

Враховуючи зазначене,

заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою № 3-ПДВ філії повинні подати не пізніше 21.12.2008 р.

У разі подання філіями заяви про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість як підставу для такого анулювання зазначено «підпункт «в» пункту 9.8 статті 9 Закону — «Анулювання реєстрації з будь-яких інших причин». Причина — «Відсутність підстав для перебування платником податку на додану вартість».

Разом з поданням заяви про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість платник податку зобов’язаний повернути податковому органу Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва.

У разі неподання філіями заяви

про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість таке анулювання здійснюється за ініціативою податкового органу.

У цьому випадку Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість та всі засвідчені його копії необхідно повернути органу податкової служби протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання.

Затримка в поверненні такого Свідоцтва прирівнюється до затримки в наданні податкової звітності з цього податку з відповідним застосуванням визначених законодавством штрафних санкцій.

Дев’ятим абзацом пункту 9.8 статті 9 Закону визначено, що у разі анулювання реєстрації платник податку позбавляється права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, але у строки, визначені Законом, є зобов’язаним погасити суму податкових зобов’язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату сплати такої суми податку, чи ні.

При анулюванні реєстрації платника та складанні ним податкової звітності за наслідками останнього звітного періоду слід враховувати таке

* :

— щодо товарів (послуг), стосовно яких було сформовано податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, платник має визнати умовний продаж таких товарів (послуг) за звичайними цінами та відповідно збільшити суму податкових зобов’язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання (останній абзац пункту 9.8 статті 9 Закону)

* ;

— у разі якщо за наслідками останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених цим Законом, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні. Це правило не поширюється на осіб, зазначених у підпункті «в» цього пункту (десятий абзац пункту 9.8 статті 9 Закону)

* .

Отже, при визначенні податкових наслідків останнього звітного періоду задеклароване у попередніх звітних податкових періодах бюджетне відшкодування та від’ємне значення податку, що виникло внаслідок формування податкового кредиту стосовно придбаних товарів (послуг), має бути погашено податковими зобов’язаннями, нарахованими на вартість товарних залишків або основних фондів (що знаходяться в обліку на день анулювання), щодо яких визнано умовний продаж

*.

*Абзаци сімнадцятий — двадцятий, які згідно з листом ДПАУ від 31.12.2008 р. № 27539/7/16-1517 виключено, наведено в тексті курсивом із закресленням. —

Прим. ред.

Повідомляючи викладене вище, Державна податкова адміністрація України інформує, що інші податкові роз’яснення можуть застосовуватися в частині, що не суперечить цьому податковому роз’ясненню.

Головам Державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене роз’яснення до відома платників податків і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та винесенні рішень в процесі апеляційних узгоджень.

 

Заступник голови С. Чекашкін

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд