Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Податковий облік витрат на аерографію

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Податковий облік витрат на аерографію

 

Підприємство, діяльність якого пов’язана з організацією та проведенням урочистих заходів, з метою залучення клієнтів планує художньо оформити автомобілі, які використовує в таких заходах. Чи можна витрати на таке оформлення віднести до валових витрат?

(м. Умань)

 

Художнє фарбування автомобілів в автосалонах називають аерографією, або графічним тюнінгом. Аерографічне оформлення автомобіля може полягати як просто у зміні зовнішнього вигляду транспортного засобу, так і в нанесенні інформації, що відображає його приналежність певному підприємству, розміщенні корпоративної символіки, контактної інформації.

Якщо

художнє оздоблення автомобіля включає нанесення на його зовнішню частину інформації про підприємство, це може дати підставу для кваліфікації такої інформації, як рекламної. Держпідприємництва в одному зі своїх листів зазначив, що рекламою може вважатися зображення на тенті авто торговельної марки з телефонами та адресою виробника продукції, оскільки така інформація формує та підтримує обізнаність споживачів реклами та їх інтерес до товару (див. лист від 30.03.2007 р. № 2287). Утім, Оглядовий лист ВГСУ від 04.04.2008 р. № 01-8/205 «Про практику застосування господарськими судами законодавства про рекламу» свідчить про те, що іноді одного розміщення логотипа підприємства достатньо, щоб вважати таку інформацію рекламою.

Якщо інформація, зазначена на автомобілі, підпадає під визначення реклами, у податковому обліку витрати на її розміщення відображатимуться у складі

валових витрат на підставі абзацу першого п.п. 5.4.4 ст. 5 Закону про податок на прибуток. Однак ураховуючи позицію ДПАУ щодо питання про необхідність сплати податку з реклами при виготовленні візиток (див. лист від 28.05.2008 р. № 6208/5/15-0215), можна припустити, що й художнє оздоблення автомобіля з нанесенням інформації рекламного характеру податківці спробують прирівняти до розміщення реклами та поширити на такі операції дію Декрету про місцеві податки та збори. Аргументи, які можна використовувати в спорі з податковими органами, викладено в коментарі редакції до зазначеного листа ДПАУ (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 55, с. 14).

Обґрунтувати необхідність художнього оздоблення транспортних засобів (якщо це не реклама) підприємство може бажанням створення чи підтримки певного фірмового образу. Є сенс відобразити такий намір у наказі керівника, зазначивши нанесення графічних зображень на автомобілі, задіяні в обслуговуванні клієнтів, серед інших заходів, які направлені на формування фірмового стилю та залучення таким чином клієнтів (у числі інших заходів можна назвати зовнішнє та внутрішнє оформлення приміщень, розробку та реєстрацію торговельної марки, використання певних кольорів, шрифту, упаковки, елементів одягу працівників тощо).

Витрати на художнє оздоблення автотранспорту можна на підставі

п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток віднести до валових витрат у межах 10 % ліміту. Витрати, що перевищують зазначену суму, розподіляються пропорційно сумі фактично понесених платником податків витрат на поліпшення основних фондів групи 2 (а також основних фондів груп 3, 4 чи окремих об’єктів основних фондів групи 1, якщо в цьому звітному періоді проводився і їх ремонт теж) і збільшують балансову вартість основних фондів відповідних груп станом на початок розрахункового кварталу.

 

Олена Уварова, юрист

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі