Теми статей
Обрати теми

Роз’яснення особливостей застосування окремих норм Закону про ПДВ. 14. Особливості визначення сум податкових зобов’язань при виконанні платниками податку робіт та послуг за рахунок коштів, що отримуються з міських бюджетів на виконання програм благоустрою міст

Редакція ПБО
Лист від 18.05.2009 р. № 10191/7/16-1517

14. Особливості визначення сум податкових зобов’язань при виконанні платниками податку робіт та послуг за рахунок коштів, що отримуються з міських бюджетів на виконання програм благоустрою міст

Міські ради на виконання своїх завдань, визначених діючим законодавством, щорічно затверджують бюджетні програми благоустрою міст (перелік заходів, які необхідно виконати, зокрема, послуги з прибирання міста, утримання мереж зовнішнього освітлення, тощо) і передбачають в бюджеті кошти на виконання цих програм (з відповідними статтями видатків). При цьому як міські ради, так і комунальні підприємства та інші виконавці таких заходів кошти, перераховані з міського бюджету на виконання програми благоустрою міста, класифікують як виплату субсидій.

У Роз’ясненні щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженому наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. № 194 (з урахуванням змін і доповнень), зокрема, зазначено, що під субсидіями розуміють всі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених витрат або товарів і послуг і обмін на проведені платежі, а також видатки, пов’язані з відшкодуванням збитків державних підприємств.

Для цілей оподаткування, програма благоустрою міста є замовленням на виконання певного обсягу робіт та послуг, які кожна міська рада у відповідності до визначених нею потреб планує отримати від їх виконавця, з відповідним розрахунком вартості таких робіт (статті видатків), а фінансування цієї програми вважається оплатою за рахунок коштів місцевого бюджету виконаних підприємствами обсягів робіт чи послуг, обумовлених програмою.

Ураховуючи те, що згідно з підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про податок на додану вартість» об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України,

виконані підприємствами заходи по благоустрою міста в межах затвердженої програми є об’єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому базою оподаткування, відповідно до статті 4 Закону, є їх вартість, визначена в такій програмі. Датою визначення податкових зобов’язань для товарів (робіт, послуг), які оплачуються за рахунок бюджетних коштів відповідно до підпункту 7.3.5 пункту 7.3 статті 7 Закону є дата надходження таких коштів на рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому виді.



коментар редакції

При отриманні бюджетних коштів в оплату послуг
не забудьте відобразити зобов’язання з ПДВ

Першопричиною появи цього листа стала помилкова класифікація бюджетних коштів, спрямованих на виконання програм благоустрою міста. У листі, що коментується, ДПАУ сама зазначає, що міські ради, комунальні підприємства та інші виконавці таких програм класифікують грошові кошти, перераховані з міського бюджету,

як виплату субсидій. Така помилка може спричинити заниження об’єкта обкладення ПДВ і, як наслідок, призвести до недоплати податку до бюджету.

Річ у тім, що під субсидіями розуміють усі

безоплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених видатків або товарів та послуг в обмін на проведені платежі (Роз’яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджене наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. № 194). За економічною класифікацією видатків бюджету їм присвоєно код 1300.

Виходить, що підприємство, яке отримало субсидію, не повинне надавати натомість товари, роботи або послуги. А отже, немає операції з поставки товарів та послуг, то немає і об’єкта обкладення ПДВ, передбаченого п.п. 3.1.1 Закону про ПДВ.

У цій ситуації бюджетні видатки мають інший характер. Їх призначено для

оплати послуг сторонніх організацій з прибирання територій, вивезення сміття, проведення ремонтів тощо. Згідно з економічною класифікацією видатків бюджету їм присвоєно коди 1137, 1139, 1165 або 2133. Тому підприємства, що надають послуги з благоустрою міста, зобов’язані нараховувати зобов’язання з ПДВ виходячи з вартості таких послуг, визначеної в програмі благоустрою міста. Причому виникають такі зобов’язання не за правилом першої події, а за касовим методом, тобто на дату надходження грошових коштів на рахунок платника податків (п.п. 7.3.5 Закону про податок на прибуток).

До речі, головний податковий орган уже звертав на це увагу і раніше в листі ДПАУ від 22.02.2008 р. № 3498/7/16-1517.

 

Марина Ковенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі