Схема складання прибуткових і видаткових касових ордерів
Який порядок оформлення касових ордерів? Хто повинен виписувати касові ордери: касир чи бухгалтер? Як розподіляються обов’язки між ними в разі оформлення операцій касовими ордерами?
(м. Дніпропетровськ)
Особливості документального оформлення касових операцій обумовлено
гл. 3 Положення № 637.Приймання готівки до каси підприємства провадиться за
прибутковими касовими ордерами (п. 3.3 Положення № 637), а видача готівки оформляється видатковими касовими ордерами і видатковими відомостями (п. 3.4 Положення № 637).Обов’язки з виписування та оформлення касових ордерів покладаються на
бухгалтера, відповідального за облік касових операцій та роботу з касовими документами. Склавши касовий ордер, бухгалтер при цьому також передає його на підпис головному бухгалтеру та/або керівнику підприємства. Зауважимо: тоді як для оформлення ПКО достатньо тільки підпису головного бухгалтера, ВКО також має бути підписано ще і керівником підприємства. Виняток становить випадок, коли на документах, що додаються до РКО (заявах, рахунках тощо), стоїть дозвільний напис керівника підприємства — у такому разі його підпис на ВКО не є обов’язковим (п. 3.4 Положення № 637).До передання до каси підприємства бухгалтер також реєструє касові ордери в Журналі реєстрації прибуткових та видаткових касових документів (за
типовою формою № КО-3 або типовою формою № КО-3а (за вибором підприємства), додаток 4 до Положення № 637).Щодо
касира, то після отримання з бухгалтерії ПКО чи ВКО, він, у свою чергу, перевіряє правильність їх складання та виписування, здійснює за ними безпосередньо операції приймання (видачі) готівки, а також відображає записи за касовими ордерами в касовій книзі.Докладніше послідовність дій бухгалтера і касира при оформленні касових операцій показана на рисунку.
Людмила Солошенко, економіст-аналітик